HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (2) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (4) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) Andrássy út (1) atomenergia (1) autógyártók (3) autóipar (3) autókölcsönzés (1) autómegosztás (4) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (11) Busz (7) busz (2) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (7) dugók (5) Duna (1) edzés (1) egészség (9) égetés (3) éghajlatváltozás (35) éghajlatvédelem (33) elektromosautó (4) elektromos autó (8) emisszió (7) energia (19) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (7) eső (1) Etele út (1) EU (2) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (3) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) forgalomcsillapítás (2) Franciaország (3) furgon (4) füstköd (4) fűtés (9) fuvarozás (3) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (3) hulladék (2) hulladékégetés (2) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (6) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (19) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (4) klíma (16) klímamenekültek (2) klímapolitika (6) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (19) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (5) közlekedés (35) közlekedéstervezés (20) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (2) Közút (1) lakás (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (46) levegőszennyezés (29) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (5) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (10) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (12) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (14) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (3) tanácsadó iroda (2) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) tárolók (1) társadalmi részvétel (8) teherszállítás (9) telekocsi (2) térburkolat (1) tiszta levegő (4) tócsa (1) tömegközlekedés (18) torna (1) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (5) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (9) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (3) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (12) zöldövezet (3) zöldterület (12) zöld város (4) Címkefelhő

A Budai Vár kormányzati elfoglalásának környezetvédelmi kára

2019.11.27. 07:32 Levegő Munkacsoport

pakozdihoz.jpg

A Budai Várba költöző kormányzati intézmények jelentős környezeti kárt okoznának, ami a közlekedés környezetterhelésének drasztikus emelkedéséből származna. A Budai Várba telepítendő minisztériumok (a Pénzügy- és a Belügyminisztérium) létszáma 2018-ban 1715, illetve 1130 fő volt, a valamikori Karmelita Kolostorba települt Miniszterelnökségé 1432 fő. Ez összesen 4277 munkatársat jelent. 

Összehasonlításképpen, az MTA Bölcsészettudományi és Társadalomtudományi Kutatóintézetei – amelyek helyére, az Országház utca 30-ba a Belügyminisztérium költözne – összesen 600 fő állományi létszámmal működtek. Megjegyezzük, hogy e 600 fő többsége kutató volt, akik egyrészt nem egy hivatali alkalmazott módján, reggel nyolc és kilenc óra között, hanem elszórt időpontokban jártak dolgozni, másrészt sokszor be sem mentek, kutatónap vagy egyéb külső munkavégzés okán. Legfeljebb ennyire tehető a Szentháromság téri épületben sok kisebb intézménynél dolgozók száma is, akiknek a helyére - pontosabban, a minden tiltakozás ellenére visszaépíteni szándékozott Fellner Sándor-féle épületbe - a Pénzügyminisztérium költözne. Ez összesen 1200 fő volt, akiknek a Várba történő fel- és lejutása egyébként eddig is megterhelte a 16-os busz kapacitását. 

Az említett 1200 fő helyett 4200-nál is több minisztériumi munkatárs reggeli, nyolc és kilenc óra közötti felszállítása, valamint 16:30 és 17:30 közötti, a városba történő visszaszállítása lenne a feladat. Ez három- és félszeres terhelést, másképpen fogalmazva 3000 többletutas szállítását jelenti, ráadásul mind föl, mind le, kb. egy-egy órán belül. Ezt az összesen 4200 főt, buszonként 35 utast számolva, 120 buszjárat tudná fel-, ill. leszállítani, ami félpercenkénti járatsűrűséget jelentene. Ez közlekedésszervezési szempontból is nonszensz, ami pedig a zaj- és környezeti terhelést jelenti, napjában kétszer megbénítaná és elviselhetetlenné tenné a Budai Várat. Az utakban okozott kárról nem is beszélve, amelynek becsülhető mértéke a járművek súlyával nem arányosan, hanem hatványozottan nő. 

Ez azonban csupán a megnövekedett tömegközlekedési terhelés hatása volna. Mindehhez hozzá kell számítani a protokolláris és ellátmányozási célú személyautó- és tehergépkocsi-forgalmat, annak biztonságtechnikai és parkolási igényével együtt. Az ügyfélforgalom a minisztériumokban nem igazán jelentős, és nem olyan koncentráltan jelentkezik, mint a munkába járás forgalma, – de nem is elhanyagolható. Mindenesetre a fentebb felsorolt tényezők együttesen olyan zajt, forgalmat, port és látványzavarást eredményeznének, amely alapjaiban tenné tönkre hazánk egyik legnagyobb turisztikai vonzerejét – nem is beszélve az ott lakó, kb. 2500 ember életminőségének romlásáról. 

Javasoljuk, hogy az ország vezetése álljon el a Budai Vár kormányzati hasznosításának tervétől, és engedjen utat az ott eddig is virágzó gyalogos turizmusnak. A Királyi Palotát és járulékos épületeit pedig továbbra is kulturális és turisztikai célokra hasznosítsák, ezáltal ne csökkentsék, hanem növeljék Budapest és az ország vonzerejét. 

Pákozdi Imre
a Levegő Munkacsoport Szakértői Testületének tagja 

(A Budai Vár kormányzati elfoglalásával járó további, emlékezetpolitikai és műemlékvédelmi problémákról, valamint a Szent György tér hasznosításának egy lehetséges módjáról és a Polgárváros kívánatos sorsáról ld. a szerzőnek A Budai Vár védelmében című cikkét.) 
Az adatok forrása: Népszava, MTA

30 komment

Címkék: Budai Vár

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr3315326310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2019.11.29. 07:16:51

Mondjuk emlékeim szerint a Várba a Moszkva térrõl is be lehet jutni úgy 5 perc gyaloglás árán.

innovation 2019.11.29. 07:59:37

Én azt nem értem, hogy az nem zavarja a levegő csoportot, hogy a turistabuszok ott dekkolnak a palota tövében? Hogy rengetegen autóval járnak fel a várba?
Hogy a Dísz tér most inkább parkoló, mint dísz?

Nem az összes minisztériumi dolgozó költözik fel. De az tény, hogy a palota ráadásul nem is működik könyvtárként például. A tárolás nem megoldott, ráadásul a komcsik által szétvert régi pompájú palota önmagában is attrakció lehetne. De ahhoz fel kell újítani!
A Főhercegi palotát pedig belülről is helyre kell állítani sürgősen, ahogyan a Királyi Istálló épületét is! Akkor teljes lenne a Szt. György tér, s jöhet - akár párhuzamosan - a palota helyreállítása a hauszmanni tervek alapján kívül-belül.

Természetesen vissza a HFP épületét és egy traktussal rövidebben a HM épülete is.

Az ecetfákért a KM telkén nem kár, oda is kérjük vissza a csodás épületet!

nemecsekerno_007 2019.11.29. 08:47:50

Ez a vak hit, ami a mostani “környezetvédöket” mozgatja nagyon tragikus... 20-30 év alatt tudjuk csökkenteni a CO2 emissziót, de nem túl nagy mértékben. Muszáj felkészülni a klímaváltozás hatásaira mert még lassítani se nagyon tudjuk. De az szánalnas, hogy ebben a témában is sikerült a Patást megtalálni...

cavalry 2019.11.29. 08:51:13

Építsenek (fedett) mozgólépcsőket. Modern kor Minek az autóbusz ami össze mászkálja az egész várat. A turistáknak is jó lenne a lépcső, a váron kívül jobb parkolni, pld mélygarázsokat is lehet csinálni a Vérmező alatt.
@midnight coder: Próbálj meg felsétálni naponta. A szintkülönbség nem semmi. Öltönyben, télen. Különösen ha éppen késében vagy és sietned kell egy megbeszélésre.

Minden ballib bérretteg 2019.11.29. 08:53:11

Kíváncsi vagyok, hogy az elmebeteg levegőcsoportosok elhiszik-e amit leírnak.

Az a pár ezer ember akit számolgat, vígan utazna Budapesten belül, éppen kb ugyanannyit ugyanolyan járművel, mint egyébként a vár irányában teszik majd.
Azaz éppen 0-val több a környezeti terhelés, hisz édesmindegy hogy a Kossuth téren, a Várban vagy éppen a Móricz Zsigmondon van a munkahelyük.

yxcvbnm 2019.11.29. 08:53:33

@midnight coder: Egyrészt az az öt perc az fölfelé tizenöt :-), másrészt a minisztériumi dolgozók nem fölfelé kaptatásra vannak méretezve :-). Harmincas-negyvenes-ötvenes családanyákról és -apákról van szó. Tudom, a vári BME-kolesz idején, amikor én is villamosmérnök-hallgató voltam, naponta kb. 800 húsz év körüli fiatal zúdult le gyalog a lépcsőkön, de fölfelé már ők is az akkoriban 100 fő feletti férőhelyű 16-os buszokat favorizálták... Persze, nem egyetlen óra alatt tértek "haza", a koleszba, hanem egész délutánra és estére eloszló csoportokban.

yxcvbnm 2019.11.29. 09:01:18

@Minden ballib bérretteg: A Budai Vár utcái átlagosan kb. 70 méterrel vannak a Duna rakpartjainak szintje fölött. Ezért nem mindegy, hogy a minisztériumi dolgozó a Kossuth térre, a Széchenyi térre vagy a Budai Várba jár dolgozni. (Egy lépcsőfok kb. 15-16 cm. 66 méter eszerint 6600/15=440 lépcsőfok. Ön, kedves hosszúnevű hozzászóló, hány lépcsőfokot mászik naponta, fölfelé?

midnightcoder2 2019.11.29. 09:11:51

@yxcvbnm: Erre taláták fel az úgynevezett mozgólépcsõket.

yxcvbnm 2019.11.29. 09:12:26

@cavalry: A mozgólépcső lehet jó megoldás, de minek, amikor egyszerűbb nem összehozni a problémát, amelynek a mozgólépcső az - egyébként igen költséges - megoldása lenne. Ui. a mozgólépcsők, különösen a kültériek, nem 70 méteres szintkülönbség áthidalására valók. Még ha szakaszolva építjük is meg, akkor is roppant sérülékeny jószágról van szó. Kérem, nézzék meg az aluljárók mozgólépcsőinek üzembiztonságát! Gyakori meghibásodásokkal terhes, megbízhatatlan eszközökről van szó, de persze, szerencsére, ott van mellettük vészmegoldásként a mindössze egy emeletnyi (3,2 m) gyalogos lépcső. De 70 méteres szintkülönbségnél....? És akkor ilyen mozgólépcsőből kellene vagy négy, körbe a Polgárváros falai mentén.

Minden ballib bérretteg 2019.11.29. 09:17:08

@yxcvbnm: Ja hogy magasan van az a baj. Értem.

Ki kéne tiltani az összes céget a Rózsadombról meg a János hegyről, meg általában minden a Dunától 70 m-el magasabbban levő telephelyet, ahol emberek dolgoznak.

Agyrém mennyire barmok a levegősök.

Miklós Széles 2019.11.29. 09:22:40

@yxcvbnm: Az hogy 70 m-el kiemelkedik a várdomb azt eredményezi, hogy a nagyobb légmozgás miatt sokkal jobban és gyorsabban szétterül az a kipufogógáz amit egyébként a belvárosban engednének ki a minisztériumokhoz köthető gépkocsik. A szaldó tehát - ha minimális mértékben is de - pozitív!

Midnight Run 2019.11.29. 09:43:01

Az egész Várba költözési koncepció egy hatalmas hülyeség. Én a Várat és a Parlamentet is turisztikai látványosságnak tartanám meg (kiállításokkal, színházzal, étteremmel max).

Kiépítenék viszont valahol a külvárosban, persze metrókapcsolattal egy új kormányzati negyedet a parlamenttel és a minisztériumokkal. Ide költöztetném át évek alak a minisztérumokat. A müvelet akár nullszaldós lehet, mert belvárosi épületeket jó pénzért el lehetne adni.

Az egész a vezér megalomániájáról szól. Egyébként reprezentatív céllal meg lehetne egy irodát és fogadóépületet tartani, ha már tényleg reprezentálni akarunk. De a dolgozókat, a turistákat és az ott élőket (őt tulajdonképpen egész Budapestet) szívatni értelmetlen.

Minden ballib bérretteg 2019.11.29. 10:07:41

@Midnight Run:
Sok barom nem érti az idők szavát..
Se a brittek, se a franciák, se a németek. Nem csinálnak cirkuszt vásári bazárt a parlamentjükből, és még csak el sem adják jó pénzért. Megalomán köcsög mind.

Itt az ideje hogy élen járjunk és bagóért herdáljuk el a parlamentünket, a várat, meg mindent, ahogyan azt Gyurcsány eltervezte, mikor a sinek között tervezett kutyaszaros övezetben, kormányzati negyedet.
Csak semmi megalománia felkiáltással, épp mint a csicskásai.

kocsisj 2019.11.29. 10:32:10

@Midnight Run: Teljesen logikus, amit írsz. Én Felcsútot ajánlanám új színhelynek, ott hazai pályán lenne, nem itt a buzi budapestiek között, akik mint kiderült nem annyira szeretik őket.

Midnight Run 2019.11.29. 10:37:19

@Minden ballib bérretteg:
Senki nem mondta, hogy herdáljuk el a Parlamentünket vagy a Várat! Csak funkciójában nem felel meg a mai kívánalmaknak.
Nézd meg a Várat: rossz közlekedési elérés, a belváros további terhelése stb. Abszolút nem célszerű oda telepíteni a munkavégzést. Szerintem egy normális kormányzati negyednek, új és korszerű irodákkal minden dolgozó jobban örülne, mint a 16-os buszon való zötykölődésnek és egy öreg várbeli épületben való munkának.
Ugyanez a Parlement. Annó 376 képviselő is elfért benne. Felesegesen nagy és drága. Miért nem lenne jobb a képviselőknek mondjuk egy külvárosi modern épület, amit autóval és tömegközlekedve is jobban elérnek? Attól még lenne Parlamentünk, lehetne mutogatni, az épület ugyanúgy reprezentálja az országot.

yxcvbnm 2019.11.29. 10:42:09

@Minden ballib bérretteg: Ebből a barmozásból elég volt. Itt tisztességes hangon írunk, még Önnek is, aki folyamatosan csak vagdalkozik, és egydimenziósra szűkíti a problémát. Ami egyébként - ismétlem - abból áll, hogy 4200 dolgozót kell a normál budavári forgalom mellett, egy órán belül föl- és lejuttatni, egyetlen buszjárattal, sérülékeny, szűk, műemléki utcákon át. A Rózsadombra legalább négy buszjárat közlekedik, négyfelől, nagyméretű buszokkal. És összesen nincs 4200 munkahely ott, pláne nem szinte egyidőben induló és végződő munkaidővel, mint a Várba tervezett minisztériumok.

cavalry 2019.11.29. 11:33:05

Tiszta véletélenül volt alkalmam hivatalos delegáció tagjaként tanulmányozni a francia kormányzati negyed elképzeléseket és abból egy hatalmas és ismert épületet is belülről. A kormányzat működését általáéban korábban teljesen elektronikus útra tereléve is elképzelték de az is marhaság, hiszen célszerű egymással is találkozni, rengeteg olyan értekezlet is van amikor különböző minisztériumok munkatársai találkoznak egymással, sok a munkacsoport stb. Ismerem a parlamentet is pincétől a padlásig. Ma korszerű kormányzati működtetést a várban lehetetlen elképzelni, ezt valamelyik Metrő állomás mellé kellene telepíteni egy korszer épület együttesbe. Láttam ilyet jó párat külföldön. Ez a mostani koncepció röhejes, pld biztonsági szempontból is (felrobbanthatóak az épületek pld.) Ha a biztonság is szempont akkor a várat ki kellene üríteni komplett. Történet: volt nálam egy külföldi delegáció veszélyesebb helyről, kinézett az ablakon a főember és azt kérdezte hogy a fenébe parkolhat az ablak alá egy teherautó? ha akarják a fél épület elrepülhet. (lásd Norvégia.). A vár szép és elegáns, de akkor ki kell üríteni a francba.:)

cavalry 2019.11.29. 11:39:28

@Midnight Run: pontosan, egy új kormányzati negyed védhető. Arról is szólva hogy van ám lehallgatási veszély is, ez a várban nem kivédhető. egy szomszéd házból látható az összes képernyőkép (van erre módszer). Fogadjunk hogy erre nem gondolnak. Az utcákat a várban totális kontroll alatt kell tartani mi az hogy mászkál a turistának álcázott terrorista az ablak alatt? A falakat telerakják lehallgató készülékkel :) Ugyan kérem konzultáljanak már szakértőkkel is. Természetesen reprezentatív, tárgyalási célre lehet kiképezni a várban is helyszíneket (pld palota épülete), megoldanám simán, de felvinni oda a komplett rendszert nehéz kérdés, és ebből a környezetvédelem a legenyhébb.

cavalry 2019.11.29. 11:45:21

@yxcvbnm: Mozgőlépcső az nem egyenlő az orosz metrólépcsők szinvonalával. ez nem egy űrsikló simán megoldja egy komoly cég bármikor.en.wikipedia.org/wiki/Escalator Longest systems

Central-Mid-Levels escalator, 2,600 feet (790 m): in Hong Kong, tens of thousands of commuters travel each work day between Central and the Mid-levels, a residential district hundreds of feet uphill, using this long distance system of escalators and moving walkways. It is the world's longest outdoor escalator system (not a single escalator span). It goes only one way at a time; the direction reverses depending on rush hour traffic direction.
In December 2011, a network of six escalators of 1,260 feet (380 m) length, equivalent to 28 stories high, was opened in Medellín, Colombia, offering the 12,000 residents of Comuna 13 a six-minute ride to the city center compared to the previous 35-minute climb on foot.
Cascade, Yerevan: an escalator system of 774 ft (236 m) length and 387 ft (118 m) height.
Ocean Park, Hong Kong: a long escalator system connecting two parts of the Park, with an overall length of 730 feet (220 m).

cavalry 2019.11.29. 11:54:00

Egyébként ma is tök hülyeség a várba buszokat felvinni, jobb a mozgólépcső és gyorsabb is ha az átlag időket nézzük. Vannak több sebességűek is, a lassabbról átlépsz a gyorsabbra. Lehet kis utazó platformokban is gondolkodni, beütöd hová mész és ott leáll a kis platform veled lásd önvezető autó. Lehet elektromos kisautót is használni. Egy autógyár (Audi )is használ ilyet, elvisz nagy súlyt is..Pár milliárd és működik is.

Midnight Run 2019.11.29. 13:04:35

@cavalry: Ezt mond el egyszer a döntéshozóknak is! Viktor rúghatja a reprezentatív iroda ablakából is a labdát, de hogy az összes csinovnyikot odaterelni, na az totális hülyeség!

Egyébként ha nem is a Nyugati mögötti tér, de a Népstadion hely tökéletesen alkalmas lett volna egy új kormányzati negyednek.

A Puskás stadiont meg vagy meg sem kellett volna építeni - annak idején a KPMG is elmondta, hogy az ő számításaik szerint egy 30-40 ezres stadion bőven elég lenne Budapestnek. Mondjuk a Groupama aréna erre tökéletesen megfelelne. A Népstadion helyén meg lehetett volna egy klassz kormányzati negyedet kialakítani - oda már van metró, busz meg egyéb közösségi közlekedés eleve.

Aztán ha valamikor tényleg jó focink lesz, lehetne a külvárosba is építeni, mint a Stadt de France-t vagy az Allianz arénát vagy Szentpéterváron a Kresztovszkij stadiont. Ha már tényleg szükség van arra, hogy 60-70 ezer ember őrjöngjön.

yxcvbnm 2019.11.29. 14:09:34

@cavalry: Köszönöm az impozáns felsorolást :-). Én csak az általam Budapesten látott mozgólépcsők tapasztalataiból indultam lki. Hozzáteszem, pont az orosz metrólépcsők - talán mert zárt térben működnek, talán, mert jól szervezett a karbantartásuk - de valszeg azok a legmegbízhatóbbak.

yxcvbnm 2019.11.29. 14:12:20

@cavalry: De ismétlem: minek baromi drága mozgólépcsőkkel vagy éppen 50 új, környezetromboló midibusszal (!) szívózni, amikor az egész probléma, a kormányzati feltelepülés fölösleges :-).

yxcvbnm 2019.11.29. 17:44:08

Kedves hozzászólók, a fenti faramuci nick mögött a blogbejegyzés szerzője "rejtezik".

Üdv., Pákozdi Imre

cavalry 2019.11.29. 17:57:25

@yxcvbnm: Szerintem az különösebben nem zavaró ha a főméltóságok fent vannak a várban. De minek oda még 5000 ember, + lesz az még több is. Dolgozóként az a kényelmes, ha a másik minisztérium hozzád kapcsolódó munkatársával gyorsan tudsz találkozni. A várban csak gyalogolni lehet, vagy majd a dolgozók is autókáznak ide oda a várban? Esetleg a fél munkaidő elmegy azzal hogy gyalogolsz ide oda? A vár mint irodaház. Izgalmas. Turistákkal vegyesen, még izgalmasabb. Az egész horrorrá válhat. Én azt javasolnám hogy legyen reprezentatív tárgyaló központ, projekt manager iroda stb. a várban a napi munka meg folyjon egy kormányzati irodanegyedben a dolgozók célszerű és elektronizált munkahelyein, egymáshoz fizikailag közel + a metro állomáshoz közel, vagy vigyen be oda a metró. innen feljöhet a Moszkva térre és felviheti a mozgólépcső ha épp kell havonta egyszer kétszer. De szeretjük az izgalmakat :)

yxcvbnm 2019.11.29. 18:59:50

@cavalry: Nagyon rokonszenves, mert kalandos, individuális, intelligens modell. Viszont - bocsánat - semmi köze a magyar minisztériumok működésmódjához. Komolyra fordítva a szót, nagyon fontos, hogy egy szervezet tagjai egymás számára, munkaidőben, személyesen hozzáférhetők legyenek. Urbanisztkai, műemlékvédelmi, turisztikai, közjóléti és környezetvédelmi okokból célszerű, ha az erre szolgáló munkahely nem a Budai Várban van. De úgy is fogalmazhatnám, mintehy búcsúzóul, hogy a józan ész okán.

yxcvbnm 2019.11.29. 19:17:42

@Midnight Run: Az, hogy a KPMG mit mond meg, egy öltést nem számít. A városligeti Múzeumnegyedről is volt egy feasibility study jellegű tanulmányuk, szerintem siralmas. A tanulmányt és annak általam írt bírálatát ld. az epiteszforum.hu-n, a címe: "A városligeti múzeumnegyed hatástanulmányának bírálata" vagy valami ilyesmi.

yxcvbnm 2019.11.30. 17:33:25

@yxcvbnm: Helyesen: "A városligeti hatástanulmányok elemzése". Két részes cikksorozat a KPMG tanulmányról.