HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 30 km/óra (2) 4-es metró (3) adó (6) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) akkumulátor (3) akkumulátorgyár (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (3) alagút (1) államháztartás (4) allergia (1) Andrássy út (1) Aquincumi híd (1) atomenergia (1) autógyártók (5) autóipar (5) autókölcsönzés (1) autómegosztás (6) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autópálya (2) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (2) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) biodiverzitás (1) bioüzemanyag (1) BKK (13) BKK bérlet (1) BKV (12) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (17) busz (2) Busz (7) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csatorna (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) demokratikus koalíció (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (17) dugók (6) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (43) éghajlatvédelem (41) elektromosautó (6) elektromos autó (9) élelmiszerbiztonság (1) emisszió (9) energia (21) energiagazdálkodás (6) építészet (5) épületek (1) épületek felújítása (9) épületfelújítás (8) erdők (1) Erzsébetváros (3) eső (2) Etele út (1) ETS2 (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (2) Európai Unió (5) f (1) fagyhalál (1) fahiány (2) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (8) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (8) forgalomcsillaptás (1) forgalomgerjesztés (1) Franciaország (3) furgon (5) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (12) fuvarozás (4) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) Ghana (1) GINOP (1) GrundKert (1) gumiburkolat (1) gyalogos közlekedés (6) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hőség (5) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (3) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (2) iskolakezdés (1) játszóterek (1) jegy és bérlet (1) jogosítvány (1) Józsefváros (1) kamion (7) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (25) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kérdőív (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (2) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (2) kis autó (1) klíma (18) klímamenekültek (2) klímapolitika (8) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) kommentelők (1) kőolajimport (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (18) környezetvédelmi adóreform (1) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (7) közlekedés (40) közlekedéstervezés (24) közoktatás (1) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (4) Közút (1) különadó (1) lakás (1) lakossági mérések (2) lakótelepi lakás (1) Lánchíd (2) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (55) levegőszennyezés (31) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) LISA autó (1) London (1) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (6) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) műfű (1) munkahelyi közlekedési terv (1) munkahelyi mobilitás (1) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) növényzet (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) örök vegyi anyagok (1) Oroszország (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (16) pedelek (1) petárda (1) petíció (1) PFAS (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) Putyin (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (17) robogók (2) roncsautók (4) sajtó (1) SASmob (1) sebességkorlátozás (2) segédmotoros kerékpár (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) Szeged (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (3) Személyszállítás (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (5) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (9) teherszállítás (10) telekocsi (2) térburkolat (1) termőföld (1) tiszta levegő (5) tócsa (1) tömegközlekedés (21) torna (1) trollok (1) TTIP (1) túlfogyasztás (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) Ukrajna (3) ultrafinom por (5) uniós támogatások (5) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (14) útépítés (1) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag (3) üzemanyag-fogyasztás (8) üzemanyagadó (7) Valencia (1) válság (1) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) viteldíj (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (17) zöldövezet (3) zöldterület (16) zöld falak (1) zöld város (4) Címkefelhő

Intézkedés helyett kioktatás a budapesti áruszállításról

2020.05.18. 07:41 Levegő Munkacsoport

Évek óta törjük a fejünket sokan, miként lehetne javítani a budapesti áruszállítás áldatlan állapotán. Tavaly ősszel a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság kongresszusán egy szekcióban beszélgettünk a helyzetről és a javítás lehetőségeiről. A hallgatóság egy tagja azt fűzte hozzá, hogy ezt a sok okosságot ő már tíz éve is hallotta a kongresszuson, végre már történhetne is valami.

rakodo_kuku.jpg

Tíz év nagy idő, azóta teljesen átalakult a városi áruszállítás. A kongresszuson sem a terítés, a boltok, áruházak ellátása volt a fő téma. Hanem az interneten rendelt javakat rejtő kiscsomagok – időnként nagyobbak – házhoz szállítása. Ami napjainkban, vesztegzár idején különösen felfutott. A fuvarok nagyobb számban már évek óta nem boltba, hanem lakásba irányulnak. Ezrével érkeznek hozzánk az interneten megrendelt áruk, a tejtől a hűtőgépig, a pizzától a három fogásos ebédig. Érkezik biciklin, motorbiciklin, személyautón, taxival, furgonnal, teherbiciklivel, esetenként nagyobb tehergépkocsival. A futárok megállnak mindenütt, ahol éppen érik, a rendőrség nagyot kaszálhatna, ha fölállítana csak a szabálytalanul megálló autók, járdán furikázó, kaját kiszállító robogósok, biciklisek megbüntetésére egy egységet. De nem teszi, és okkal.

Mert a futárok a polgárok jogos igényeit elégítik ki egy olyan városban, amely egyáltalán nincs rájuk fölkészítve. Már a terítésre, a bolti áruszállításra sem volt rendesen, de erre az új igényre, amikor minden ház közelében bármikor meg kell tudni állni, végképp nincsen. Abban a reményben, hogy végre lehet javítani a helyzeten, a Levegő Munkacsoport pár hete levelet írt Karácsony Gergely főpolgármesternek és a kerületi polgármestereknek, melyben felhívta a figyelmüket arra, hogy sok-sok új rakodóhely kijelölésével és védelmével végre megkezdődhetne a városi áruszállítás reformja Budapesten. (Amit egyébként a legfontosabbnak értékel a Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közeljövő projektjei közül.)

Csalódásunk a levél sorsát illetően kettős. Sajtóközleményünkre, melyben hírt adtunk róla, alig pár médium reagált. A Főpolgármesteri Hivatalban pedig egy olyan ember kezébe került, aki mintha még mindig az internet előtti időkben élne, amikor TEFU-s teherautók szállítják ki naponta a friss kiflit, tejterméket és a többi árut a KÖZÉRT-ekbe, a Keravillba, a Háztartási Boltba. Mert a válaszban, amit aláiratott a főpolgármesterrel, arról oktatja ki a Levegő Munkacsoportot, hogy milyen gondosan jelölik ki a boltok ellátásra szolgáló „koncentrált rakodóhely”-eket, és milyen odafigyeléssel gondoskodnak arról, hogy azokon mindig meg tudjon állni az áruval érkező furgon vagy teherautó. Ha a mában élne, észrevette volna, hogy nem elég néhány bolthoz koncentrálva rakodóhelyeket kijelölni, hanem rakodóhelyek, automata és boltban működő csomagpontok százaira van szükség ahhoz, hogy ne legyen demoralizáló az áruszállításban dolgozni.

Talán egyszer végre sikerül fölkelteni a várospolitikusok figyelmét arra, milyen mostohán kezelik a választók életbenmaradását, jóllétét szolgáló áruszállítást. Tovább próbálkozunk, együtt érezve a sofőrökkel, akik vagy flegmán, vagy a Damoklész kardjaként mindig a fejük fölött lebegő büntetés miatt stresszelve teljesítik a kívánságunkat, és azokkal is, akiknek eközben megzavarják az életét. De most megyek, csöngetett a futár.

Vargha Márton
a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse

A fotót ezen a héten készítette egyik olvasónk

2 komment

Címkék: közlekedés parkolás teherszállítás Budapest

süti beállítások módosítása