HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (2) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (4) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) Andrássy út (1) atomenergia (1) autógyártók (3) autóipar (3) autókölcsönzés (1) autómegosztás (4) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (11) Busz (7) busz (2) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (7) dugók (5) Duna (1) edzés (1) egészség (9) égetés (3) éghajlatváltozás (35) éghajlatvédelem (33) elektromosautó (4) elektromos autó (8) emisszió (7) energia (19) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (7) eső (1) Etele út (1) EU (2) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (3) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) forgalomcsillapítás (2) Franciaország (3) furgon (4) füstköd (4) fűtés (9) fuvarozás (3) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (3) hulladék (2) hulladékégetés (2) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (6) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (19) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (4) klíma (16) klímamenekültek (2) klímapolitika (6) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (19) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (5) közlekedés (35) közlekedéstervezés (20) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (2) Közút (1) lakás (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (46) levegőszennyezés (29) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (5) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (10) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (12) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (14) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (3) tanácsadó iroda (2) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) tárolók (1) társadalmi részvétel (8) teherszállítás (9) telekocsi (2) térburkolat (1) tiszta levegő (4) tócsa (1) tömegközlekedés (18) torna (1) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (5) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (9) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (3) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (12) zöldövezet (3) zöldterület (12) zöld város (4) Címkefelhő

A szomszédom az ipari park?

2020.03.17. 10:21 Levegő Munkacsoport

A Pest-megyei Tárnok lakóházaitól 50 méterre, a 7-es út túloldalára, de érdi területre logisztikai parkot terveznek. A kormány az előző érdi vezetéssel közösen a Modern Városok Program keretében kezdte előkészíteni a területen az ipari park fejlesztését. Kiváló minőségű termőföld semmisülne meg örökre.

terkep_fb_2.png

A jelenlegi polgármester a választási programjában azt ígérte, hogy ezt a területet visszaminősíti mezőgazdasági övezetté, nem lesz ipari park ott. Azóta meggondolta magát, az adóbevétel jól jönne Érdnek.

Az eredeti tervek szerint huszonvalahány, most már – hogy ne legyen olyan ijesztő a kommunikációban – csak tizenvalahány méter magasra tervezett 9 csarnok és a várható kamion forgalom kiverte a biztosítékot: a tárnoki lakosság egy aktív része politikai nézetektől függetlenül Facebook csoportban fogott össze, hogy információkat gyűjtsenek össze, tiltakozzanak és megakadályozzák a létesítést. Az szeretnék, hogy Ipari Park legyen Érd egy másik területén. Petíciót is indítottak.

Nem mindennapos esemény, hogy az ember szomszédja egy egész ipari park lesz, ezért úgy éreztük, meg kell próbálnunk addig tenni valamit, amíg csak dokumentáció van, nem alapkő-letétel” – írja az az egyik ott lakó a hozzászólásában.

fb.png

A lakosok közül sokan összezavarodtak: egyesek nem ellenzik a beruházást, mert az előző önkormányzat kezdte a projektet, és ha rossz is, emiatt nem kritizálják, mások azért, mert ugyan a jelenlegi nem ezt ígérte, de nem akarnak csalódni, ha már megválasztották.

A két polgármester pedig összefogott az ipari park megvalósításáért – az egyik a meghirdetett választási programjával, a másik saját a lakosságával szemben. Folyik az elhallgatás, a félretájékoztatás, az üres szócséplés, ígérgetés, a háttérben pedig nagy erőkkel a befektetők keresése.

A teherszállítás mindenképpen környezetszennyező. Forgalomnövekedés, zaj- és légszennyezés, egészségkárosodás, az utak romlása, az ingatlanok értékcsökkenése várható. Már a Legfelsőbb Bíróság is kimondta: Környezetveszélyeztetés esetén pedig a gazdasági érdekek nem mérlegelhetők.

A jelenlegi önkormányzatoknak hatalmas lehetőségük lenne egy modern részvételi demokrácián alapuló vezetés kialakítására, a környezet konszenzuson alapuló védelmére, a jövőnk megvédésére. Talán éppen most szalasztják el.

Susánszky Ferenc

5 komment

Címkék: légszennyezés zajszennyezés teherszállítás zöldterület társadalmi részvétel károsanyag-kibocsátás

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr2915516394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Girhes Joe 2020.03.17. 20:16:23

Ugyan már. Aki a 7-es főút mellé költözött, az mit akad ki pár ipari barakkon? Tetszett volna csöndes környékre menni, természetesen dupla négyzetméterárért.

pamutpamlag 2020.03.18. 00:37:47

Tipikus NIMBY probléma (Not In My Backyard - csak ne az én hátsókertembe).

Általánosságban:
- vélhetően az ipari parkokra szüksége van a társadalomnak, ahogy erőműre, szemétlerakóra, szennyvíztisztítóra, reptérre, üzemekre, stb. is;
- bárhová teszik, lesz olyan, akinek az nem jó.

Az adott egység előnyeit a társadalom többsége élvezi (használ energiát, termel szemetet, vagy leagalábbis az üzem által befizetett adókat közvetve hasznosítja), de a működésével kapcsolatos hátrányokból nem kér.
Ez tulajdonképpen önző dolog, de valahol érthető.

A megoldást nem tudom.
Nyilván az optimumra kellene, kell törekedni, és megkeresni az(oka)t a megoldás(oka)t, ami(k) a társadalom és az egyén számára is elfogadható(k), a legkevésbé fájdalmas(ak).

ursus artos 2020.03.18. 08:06:53

Tárnok, Tárnok... Egy oda-vissza Érd-Tárnok buszjáraton több szemét (eldobott menetjegy, kekszdarabka, csokipapír, szotyi) keletkezik, mint egy egésznapos Érd-Budaörs fordában...

Kazan 2020.03.30. 17:45:46

Én amúgy rohadt boldog lennék, ha egy csomó munkalehetőség pottyanna az égből 50m-re tőlem. Az ingatlanok drágulnának, nem értéktelenednének.

Jegkoko 2020.07.09. 10:55:07

Azt persze mindig elfelejtik megemlíteni, hogy ez még jócskán az előző érdi vezetés idején született döntés volt, hathatós állami támogatással. A táblák amik az ott épülni készülő ipari parkot hirdették már évek óta kint figyelnek, érdekes de akkor senki sem emelte fel ellene a hangját.