HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (2) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (4) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) Andrássy út (1) atomenergia (1) autógyártók (3) autóipar (3) autókölcsönzés (1) autómegosztás (4) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (11) busz (2) Busz (7) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (7) dugók (5) Duna (1) edzés (1) egészség (9) égetés (3) éghajlatváltozás (35) éghajlatvédelem (33) elektromosautó (4) elektromos autó (8) emisszió (7) energia (19) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (7) eső (1) Etele út (1) EU (2) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (3) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) forgalomcsillapítás (2) Franciaország (3) furgon (4) füstköd (4) fűtés (9) fuvarozás (3) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (3) hulladék (2) hulladékégetés (2) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (6) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (19) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (4) klíma (16) klímamenekültek (2) klímapolitika (6) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (19) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (5) közlekedés (35) közlekedéstervezés (20) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (2) Közút (1) lakás (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (46) levegőszennyezés (29) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (5) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (10) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (12) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (14) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (3) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (8) teherszállítás (9) telekocsi (2) térburkolat (1) tiszta levegő (4) tócsa (1) tömegközlekedés (18) torna (1) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (5) uniós támogatások (1) Üröm (1) utastájékoztatás (2) Utastájékoztatás (2) útdíj (9) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (3) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (12) zöldövezet (3) zöldterület (12) zöld város (4) Címkefelhő

Biztatóan indult, de csalódás a kormány válságkezelése

2020.06.08. 09:00 Levegő Munkacsoport

A koronavírus járvány sok rossz hatása között az egyik kivétel talán az volt, hogy járvány és a karantén sokakat ráébresztett arra, hogy az elmúlt évtizedekben kiépült világgazdasági rendszer, az áruk korlátlan globális kereskedelme, a felesleges fogyasztás és a távoli utazások megállíthatatlan növekedése nem fenntartható. Jó volt hallani, hogy a zöld szervezetek és a témával foglalkozó kutatók eddig elnyomott hangja hallhatóvá válik, a közvélemény és néhány döntéshozó is felismeri, hogy a környezetünk rombolásával és a természeti erőforrások pazarlásával járó folyamatok sorozatos, egyre gyakoribb és egyre mélyebb válságokhoz fognak vezetni.

aaeaaqaaaaaaaaosaaaajduwzty2ndfllwmymdytngiyyi1hmwriltljntnkzjazmti1za.jpg

A karanténban töltött hónapok alatt világossá vált az is, hogy az emberek többsége kevesebb utazással, kevesebb felesleges vásárlással, összességében jóval kisebb kibocsátással is meg tudja szervezni az életét. Zuhanásnak indultak a gépkocsi és üzemanyag-eladások, a légi közlekedés és a turizmus pedig gyakorlatilag láthatatlanná vált. Felcsillant a remény, hogy a járvány által okozott válságból való kilábalás során a szükséges gazdaságszerkezeti változásokat kevesebb áldozattal és sokkal nagyobb hittel meg lehet valósítani.

A témájában vagy időzítésében a veszélyhelyzethez kapcsolódó egyes kormányzati intézkedések is táplálták a reményt. Beterjesztették az avarégetés országos tilalmát lehetővé tevő törvénytervezetet, az uniós szabályoknál is hatékonyabb és szigorúbb törvényjavaslatot nyújtottak be az egyszer használható műanyagtermékek betiltása érdekében, és például az Országos Levegőterhelés-csökkentési Programban célként jelent meg a helyi termelés és a helyi termékek fogyasztásának ösztönzése. Viszont az eddig is hihetetlen összegű nyílt és rejtett állami támogatásokat elnyelő gazdasági óriások újra tartották a markukat.

A magyar kormány a járvány okozta károk enyhítésére mintegy 1345 milliárd forintot csoportosított át a Gazdaságvédelmi Alapba. Ez a hihetetlen mennyiségű pénz nyilvánvalóan hiányozni fog valahonnan, elmaradnak majd például óvodafelújítások, vagy a hatóságok megerősítésére nem jut elég forrás. Előnyös lehet viszont, ha a begyűjtött pénzt és az egyéb gazdasági eszközöket (például adókedvezményeket) jól, a gazdasági szerkezet fenntarthatóvá tételére, a zöld gazdaságon alapuló versenyképességének javítására használjuk föl. Az eddigi hírek szerint azonban ehelyett a kormány a pénzt a korábbi rend bebetonozására, fenntarthatatlan tevékenységek fenntartására költi. Csak néhány példa. A légi közlekedési ágazat nagyon komoly adókedvezményeket kap, miközben a helyi és helyközi közösségi közlekedés hatalmasra duzzadó veszteségeinek enyhítéséről szó sincs. Az alapból kezdik el finanszírozni a mintegy 1000 milliárd forintba kerülő a Budapest-Belgrád vasútvonal építését, amely beruházás szakmailag indokolhatatlan, de a titkosítása miatt a valódi indítékai nem megismerhetőek. Az egyetlen ismert indok, hogy a távol-keleti áruk még gyorsabban és akadálymentesebben tudjanak eljutni a fogyasztókhoz, vagyis egyszerűbb megfogalmazásban az történik, hogy a gazdasági szerkezet átalakítása, a helyi termékek előnyben részesítése helyett leterítjük a bársonyszőnyeget a sokszor felesleges külföldi áruk hatalmas környezetterheléssel járó dömpingje előtt. Növeljük kereskedelmi függőségünket attól a térségtől, mely az utóbbi évtizedekben több világjárványnak is a kiindulópontja volt, s így a mostaninál súlyosabb járvány esetén kockáztatjuk az utánpótlás elapadását. Ezenkívül a saját versenyelőnyünk javítása helyett, a saját pénzünkből az egyik konkurensünket hozzuk jobb helyzetbe.

Szállodaépítésre is jut a Gazdaságvédelmi Alapból 150 milliárd forint egy olyan korban, amikor kezd mindenki számára világossá válni, hogy a természeti környezetet és a kulturális örökséget tönkretevő tömegturizmus helyett a természetközeli, minőségi élményekre épülő, fenntartható idegenforgalomra lenne szükség. Mindennek a tetejébe érkezett a hír, hogy a kormány visszavonja az egyszer használatos műanyagtermékek betiltásáról szóló törvényjavaslatot az indokok szerint azért, hogy a műanyagipar lélegzethez jusson a válság után.

Úgy néz ki tehát, hogy a ziccert megint csúnyán mellérúgjuk, és közben rettegve várhatjuk a következő globális válságot.

A kép forrása: https://www.nurturedevelopment.org/blog/harms-community-part-3-economic-globalisation/

92 komment

Címkék: támogatás társadalmi részvétel koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr5615735916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Belzebubo 2020.06.08. 10:54:57

Miért gondolhatta bárki is egy pillanatig is, hogy ez a bagázs komolyan veszi az igérgetéseit? Hiszen a Vezér már '98-bah megmondta, hogy a győztes mindent visz...

midnightcoder2 2020.06.08. 11:06:34

"A karanténban töltött hónapok alatt világossá vált az is, hogy az emberek többsége kevesebb utazással, kevesebb felesleges vásárlással, összességében jóval kisebb kibocsátással is meg tudja szervezni az életét."

A karanténban az vált nyilvánvalóvá, hogy egy-két hónapig le lehet állítani a gazdaság egy részét, de ez hatalmas válsághoz vezet, és ha folytatnánk akkor záros határidőn belül összeomlana a civilizáció, sokkal nagyobb emberveszteséggel mint bármilyen globális felmelegedés.

"miközben a helyi és helyközi közösségi közlekedés hatalmasra duzzadó veszteségeinek enyhítéséről szó sincs"
Igazából a közösségi közlekedés mint olyan zsákutca. Ami megoldás lehet, az magának a közlekedésnek a csökkentése. Pl. ha fél Budapest nem teszi meg naponta azt a 20-30 kilométert az otthoni és a benti gépe között, már nagyban csökken a közlekedéssel járó légszennyezés. Aztán, ha a másik fele pedig kerékpárral, elektromos biciklivel/rollerrel jár autó helyett, akkor minimálisra csökken.

"Az egyetlen ismert indok, hogy a távol-keleti áruk még gyorsabban és akadálymentesebben tudjanak eljutni a fogyasztókhoz, vagyis egyszerűbb megfogalmazásban az történik, hogy a gazdasági szerkezet átalakítása, a helyi termékek előnyben részesítése helyett leterítjük a bársonyszőnyeget a sokszor felesleges külföldi áruk hatalmas környezetterheléssel járó dömpingje előtt"

Remélem, a következőkben a kampányaitokat kizárólag hazai gyártású számítógépeken állítjátok össze, természetesen olyanon amiknek az alkatrészeit is itthon gyártották. Utoljára azt hiszem, a Proper16 korai verziói voltak ilyenek, lehet hogy van még gyűjtő akinél találtok belőle. Sok nincs, mert olyan megbízhatatlan szutyok volt, hogy nagyon hamar ráálltak a távol-keleti alkatrészekre a Properek gyártásánál is, de azért lehet hogy van aki előásott egyet. Sok szerencsét!

Levegő Munkacsoport 2020.06.08. 12:36:07

@Belzebubo: Sajnos világszerte az a jellemző, hogy a politikusok megválasztásuk után ritkán tartják be a választási ígéreteiket...

Levegő Munkacsoport 2020.06.08. 12:37:01

@midnightcoder2:
Kedves midnightcoder2!
Nem értjük, hogy miért gondolja, hogy a kevesebb utazás miatt összeomlana a civilizáció, hiszen éppen Ön írja néhány sorral lejjebb, hogy Budapest egyik fele rájött, hogy otthonról is tud dolgozni, a másik fele pedig arra hogy kisebb kibocsátású járművekkel is tud közlekedni. Egyebek mellett éppen erre gondolunk mi is, amikor azt írjuk, hogy a járvány rámutatott arra, hogy mennyi felesleges utazást teszünk, és mennyi felesleges terméket vásárolunk. Azt sem látjuk, hogy a kevesebb felesleges fogyasztással és ezzel összefüggésben kevesebb környezetszennyezéssel járó gazdasági rend miért vezetne "sokkal nagyobb emberveszteséghez". Éppen a gazdaság komoly válsága a bizonyítéka annak, hogy ez a szerkezet fenntarthatatlan, és az újbóli eladósodás, valamint a természeti erőforrások egyre gyorsabb felélése árán fenntartott fogyasztásösztönzés nem vezet sehová, hiszen rendkívül törékeny. Hatalmas és felesleges (vagy egyenesen káros) állami beruházások és a fenntarthatatlan globális kereskedelmi rendszerek fenntartása helyett a szellemi és természeti tőkét kellene növelni, az egészségügyet, az oktatást, a környezetvédelmet, az innovációt, a kreatív emberi munkát támogatni. A hazai számítógépekkel kapcsolatos ironikus (cinikus?) megjegyzés pedig teljes félreértése a blogbejegyzésnek. Ha belegondol, hogy miért olcsóbb a hipermarketben a brazil csirkehús, hogy mennyibe kerül valójában (a hozzátartozó környezetterhelést is beleszámítva) a sarki zöldségesnél kapható ausztrál hagyma, hogy miért kerül majdnem minden termékbe az esőerdők egyre gyorsuló pusztulásáért felelős pálmaolaj, hogy milyen károkat okoz a 2 évente programozottan elavuló újabb és újabb mobilkütyü, hogy miért kell az egyébként is áfamentes légi közlekedést további adókedvezményekkel támogatni, akkor szerintünk fog találni arra is érveket, hogy miért kellene az erőforrásokat inkább a globális gazdasági rendszer megreformálására, szerkezetváltásra fordítani, vagy legalább elindulni ebbe az irányba.

ulpius66 2020.06.08. 15:22:37

Kedves Levegő Munkacsoport!

Mondták már nektek, hogy túlságosan idealisták vagytok?
(mondhatnám naívak.......)

Ami nem bűn, nem elítélendő, csak SAJNOS NEM A REALITÁS!
(addig mindenki egyetért veletek, amíg NEM AZ Ő BŐRÉRE MEGY EZ A NAGY "VÉDJÜK MEG A LEVEGŐT" JELSZÓ .... ott van ez a Greta Thunberg, aki a légiközlekedés BETILTÁSÁÉRT KAMPÁNYOLT ADDIG, AMÍG Ő MAGA HAVONTA TÖBB EZER KILÓMÉTERT REPÜLT.....)

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.06.08. 15:26:59

"Nem értjük, hogy miért gondolja, hogy a kevesebb utazás miatt összeomlana a civilizáció, hiszen éppen Ön írja néhány sorral lejjebb,"

Segítek, ezt a szösszenetet saját kútfőből írta, nem a Lendvay utcából érkezett mint napi riposzt mindenre ami megjelenik...

------------------------

Amúgy meg én speciel garantáltan évek óta ugatom (ehhez a felismeréshez nem volt szükségem hangzatos munkacsoport nevekre meg koronavírusra), hogy minél több céget kellene átállítani távmunkára, de ez a középvezetői réteg felszalámizásával járna, ők meg nem igazán díjazzák ha nincs meg a lelki békéjüknek szükséges napi interakció ami nagyjából arról szól, hogy lövése nincs a munkához ami miatt üvölt minden beosztottjával. Ha otthon maradna nem kapna autót, laptopot, telefont és csicskáztatható beókat.
Szóval nyugodjatok meg, szeptembertől visszaáll minden a normális működésre.

nemecsekerno_007 2020.06.08. 15:40:27

Mindig ámulatba esek ha azt látom, hogy naivitásból is meg lehet élni.
- az a cég amelyik túléli a válságot, megerősödve jöhet ki belőle
- épeszű ember ilyenkor nem a zöld forradalomra koncentrál, hanem a cégére
- a klímaváltozást talán csak lassítani lehet de az is kérdéses
- alkalmazkodni kell a kihívásaihoz
- kíváncsi leszek, hogy a nagy, nyugati környezettudatos cégek folytatják-e a zöldítős bussiness-t
- mert nem lehettek annyira naívak, hogy ezt a nagy környezettudatoskodást nem az üzleti előnyük megtartása miatt csinálták

birkamenet 2020.06.08. 15:49:56

@ulpius66: " Greta Thunberg, aki a légiközlekedés BETILTÁSÁÉRT KAMPÁNYOLT "

Már megint lázálmod van. Vagy a FIDESZ FAKE NEWS gyárból tájékozódsz. Vagy csak funkcionális analfabéta vagy.

birkamenet 2020.06.08. 15:50:40

@ulpius66: " Greta Thunberg, aki a légiközlekedés BETILTÁSÁÉRT KAMPÁNYOLT "

Már megint lázálmod van. Vagy a FIDESZ FAKE NEWS gyárból tájékozódsz. Vagy csak funkcionális analfabéta vagy.

nemecsekerno_007 2020.06.08. 15:53:30

@birkamenet: Az indiánok is szentként tisztelték a szellemi fogyatékosokat. Ejj ha akkor is lett volna social media!!!

midnightcoder2 2020.06.08. 16:06:29

@Levegő Munkacsoport: "Nem értjük, hogy miért gondolja, hogy a kevesebb utazás miatt összeomlana a civilizáció"

Pl. Egy rakás utazás megszüntetése valóban nem fájna, lásd iroda és lakás között, ugyanakkor Pl. a turizmus megfekvése még az olyan, nem annyira turizmusáról ismert országoknak is fáj mint mi vagyunk. És akkor nem beszéltünk az olyanokról, mint Pl. Görögország. Persze nekünk nem fáj ha a görögök csődbe mennek. Ja bocs, de igen, mert a mivel a német bankoknak tartoznak, a mi rovásunkra fogják őket kisegíteni a németek.

Ráadásul, egy csomó termelés visszafogás csak ideiglenes. És ez így is mázli, mert ez a kis visszaesés is akkora válságot okoz, amit csak nagy pénzügyi varázslásokkal fognak majd kompenzálni a kormányok - ezeknek pedig elsősorban a szociális, környezetvédelmi, kulturális kiadások lesznek majd a kárvallottjai. Ha ez a varázsolás nem sikerül, akkor a dolog összeomlik, és onnantól kezdve nem az lesz az érdekes, hogy mi lesz a kisfókák sorsa az Antarktiszon, hanem az, hogy mit eszünk vacsorára.

midnightcoder2 2020.06.08. 16:21:44

@csúti csüngőhasú tolvaj: "Szóval nyugodjatok meg, szeptembertől visszaáll minden a normális működésre."

Ez igazából a zöldeken múlik. Ha Grétike és csapata elkezdene kampányolni, hogy milyen fasza is lenne ha az emberek nem utaznának naponta órákat a városokon belül csak azért, hogy beüljenek a céges gépek elé, esetleg netán ugyanezen polgárok egy része akár vidéken is dolgozhatna, ami fellendítené Pl. a vidéki települések piacait is, drasztikusan lerövidítve ezzel az ellátási láncokat, akkor mindjárt a céges goodwill tartóoszlopai közé kerülne a céges biciklizés támogatása mellé a homeoffice is. Csak ehhez az is kellene, hogy a zöldek valóban a környezetet akarják védeni, és nem a kis politikai hatalmukat építgetni - amihez viszont sok-sok alsó kategóriás városi értelmiségi kell egy rakáson, ráadásul míg a biciklizéssel lehet mozgalmárkodni, a homeoffice-szal jóval kevésbé.

midnightcoder2 2020.06.08. 16:24:51

@csúti csüngőhasú tolvaj: Amúgy a másik remény az lehet, hogy a felső vezetésben kiszámolják az ujjacskáikon, hogy mennyi pénzt lehet az irodák fenntartásán, illetve a középvezetők ritkításán spórolni. És ha egy vezetőnek megéri a hatékonyságot drasztikusan csökkenteni az openoffice-szal csak azért, hogy így az egy főre eső helyigény csökkentsék vagy 30%-kal, erre a dologra biztosan rá fognak előbb-utóbb cuppanni.

okleveles naiv 2020.06.08. 17:08:20

A cikk:
"A magyar kormány a járvány okozta károk enyhítésére mintegy 1345 milliárd forintot csoportosított át a Gazdaságvédelmi Alapba... hihetetlen mennyiségű pénz"
"Az alapból mintegy 1000 milliárd forint kerül a Budapest-Belgrád vasútvonal építésére"
"Szállodaépítésre is jut a Gazdaságvédelmi Alapból 150 milliárd forint"

Ok, matekozzunk.
1345-1000-150=?

Vagyis a "hihetetlen mennyiségű pénz" döntő többsége lölö pár építkezésére megy el.

Így már nem is tűnik soknak, sőt, inkább csak inci-fincinek az a pindurka maradék 195 milliárd forint, amit nyilván megvámolnak még páran a mogyoró elitből, ki-ki a lehetőségei szerint.

Eredmény?
Egy kanyi vas sem jut belőle a károk enyhítésére, szóval nem nagyon kell aggódni az újjáindított légiközlekedés káros környezeti hatásain. Sem.

okleveles naiv 2020.06.08. 17:11:00

@midnightcoder2: Én ebben a home office dologban zöldektől és zöldségektől függetlenül azt nem értem, h ha most hónapokig rendben működött így egy csomó cég, h a vörkerek otthonról irodáztak, akkor mi a retekért kell visszaállni az idő- és erőforráspazarló ingázásra?
Miért nem marad a HO?

Ekrü 2020.06.08. 17:22:14

@okleveles naiv: A home office nagyon jól hangzok csak épp a cégek elenyésző része tud HO-ban működni.Egy házat nem lehet felépíteni HO-ban,ahogy a fuvarozást sem lehet úgy megoldani és bizony lehetne még sorolni.A HO nem fogja megoldani a környezetvédelmet.
Amúgy jó látni ,hogy a világ s benne az emberek mennyire nem változnak.Most ,hogy kezd vége lenni a járványnak mindenki megpróbál visszatérni kedvenc vesszőparipájához,de ez nem fog menni.Az embereket addig érdekli a környezetvédelem,míg a közvetlen megélhetésük nem kerül veszélybe.Addig az olyan demagóg szövegek ,hogy a pénzt ne a gazdaságra hanem a környezetvédelemre fordítsuk röhejesen hatnak.

Bmw 2020.06.08. 17:36:49

A tököm tele van már ettől az állandó zödségtől :)
Nagyon sok ember napi megélhetési gondokkal küzd. Ez a mocskos geci nem segít csak lopja a pénzt. Csak a duma van, kínai vasútra meg focira költenek de segítség az csak pofára. Mocskosabbak mint a kommunisták.
Bár ez is hülyeség mert a ezek az emberek maguk is komcsik voltak vagy a leszármazottaik. Éveken keresztül szajkóztátok hogy tele van az Óceán mikró-müanyaggal most meg van egy cikk hogy nem is. Úgy írjátok ezeket a dolgokat mintha Magyarországon mindenkinek eljött volna a kánaán.

midnightcoder2 2020.06.08. 19:49:59

@Ekrü: Pesten szerintem alsó hangon is a dolgozók fele irodista.

Indriq 2020.06.08. 20:05:19

Azt mondja meg valaki hogy mennyire szavahihető matolcsy, ha két nyilatkozata homlokegyenest ellentmondás. Pár hete azt mondta nincs is válság, sőt emelkedni fog. Most meg már elhuzódó...

Nancsibacsi 2020.06.08. 20:08:11

Csak úgy mondom hogy a "karantén" alatt totál fölösleges volt a közösségi közlekedés, mert kb senki se használta - mindenki egyénileg közlekedett. Házunk előtt megy el az 1-es villamos - a vezetővel együtt ültek rajta 5-en. Ebbe akarunk milliárdokat lapátolni? Na ne már. A közösségi közlekedés pont most bizonyította be, hogy egy kalap sz.r, mert ugyanolyan szezonális a használhatósága mint a bringának vagy a rollernek. Csak a bringának meg a rollernek a hideg, latyakos idő tesz be, a közösségi közlekedésnek meg bármilyen vírus. Amiből egyre több lesz, mert a világ azon részein, ahol nagy az anyagi egyenlőtlenség (Ázsia, Afrika) a gazdag réteg egyre vastagszik, egyre többet utazik, így bele lehet nyugodni, hogy nem 100 évente lesz ezentúl súlyos, az egész világon végigsöprő járvány, hanem sokkal gyakrabban.

Abban igaza van a posztnak, hogy kiderült, hogy rengeteg ember tudna otthonról dolgozni. Ha ezeknek a cégeknek a vezetői felmérik, hogy a hatékonyság csökkenés-e többe kerül-e mint amit az irodabérlet/infrastruktúra költségén meg lehet spórolni, akkor lehet hogy kötelező lesz ezentúl a home office. Ezzel kvázi automatice meg fog oldódni Budapest közlekedése, mert irodista egy se fog bejárni dolgozni. Szóval ez 0 Ft-ból meglesz. Ha meg nem ez jön ki, akkor meg nem lesz kötelező, és visszatérnek a dugók.

Alapvetően lehet álmodozni, de jelenleg abba fognak lóvét rakni, ami a gazdaságot direktben erősíti - szóval az ilyen "a gazdasági szerkezet fenntarthatóvá tételére, a zöld gazdaságon alapuló versenyképességének javítására" - ami olyan szinten álomkép, hogy még konkrét ötletek sincsenek, nemhogy tervek, biztosan nem fog kapni egy fillért sem.

Nancsibacsi 2020.06.08. 20:17:45

@Ekrü: Egy építőipari vállalkozásnál is van kb 20% irodista, ahogy egy fuvarozó cégnél is. Ezen kívül van egy rakás olyan cég, ahol csak és kizárólag irodista dolgozik. Jelenleg csak Budapesten van 2000+ kiadó iroda. Igaz ebből csak 1300+ van irodaházban, de ezek közül van legalább 100 ami 1000nm+, és 33ezer nm a teteje. És ez csak az, ami nem foglalt, szóval kb a piaci 10 százaléka.
Baromi sokan dolgoznak irodában - tényleg legalább Bp-i dolgozók fele. Meg lehet nézni most az utakat, hogy már vannak akik visszamentek dolgozni, mégis teljesen jól lehet közlekedni csúcsidőben is.

birkamenet 2020.06.08. 20:22:22

@nemecsekerno_007:

Nemcsak az indiánok, hanem orbán is tiszteli ám a szellemi fogytékosokat! Ezért szól mindig csak ahhoz a kétmillió (kétharmad) idiótához, ennyi elég is neki a hstalomban maradáshoz.

birkamenet 2020.06.08. 20:32:27

@midnightcoder2:

Kösz hogy bemutatod, hogy milyen is az a fidess-es funkcionális analfabéta. Most kezdje el neked az ember magyarázni hogy mi a különbség ea repülés bojkottálása és a CO2 ktitikusság között? A ti fidess-es bégető szinteteken ez egy reménytelen vállalkozás

TSandor Toth 2020.06.08. 21:16:01

Aki hosszantartóan tud "home office"-olni arra valójában nem is biztos, hogy szükség van. Egy nagy rakás hasznavehetetlen diplomával rendelkező pöcs nem dolgozna, kevesebb kár érné a vállalatokat és az államot. Zöldülne a világ mert el sem indulnának a munkahelyükre mert idiótákat nem kell alkalmazni. Ja de! Amerikában rendőrnek.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.06.08. 21:20:10

Hát ez nagy baromság. Az embereknek kell a bérük, hogy legyen fogyasztás. A pincérek nem fognap holnap szélkereket szerelni. Aztán csodálkoztok hogy csípőből hülyének néznek titeket.

midnightcoder2 2020.06.08. 21:25:15

@birkamenet: Ő és bandája speciel pont bojkottálta a repülést.

www.businessinsider.com/alexandria-ocasio-cortez-greta-thunberg-flight-shame-movement-germany-sweden-2019-8

De nyilván a Business Insider is Orbán kezében van. Amekkora hatalma van a Patásnak. Vagy te vagy nagyon hülye, és csak a hazai vörösnáci sajtóból tájékozódsz. Amúgy konkrétan valóban nem betiltani akarják, hanem szénné adóztatni.

birkamenet 2020.06.09. 01:01:19

@midnightcoder2:

Te egy reménytelen funkcionális analfabéta vagy, te vagy orbán szemefénye!

Most már másodszor linkelsz be cikkeket, miszerint kiderül, hogy még alapfokon sde tudsz angolul, hiszen mindegyikben benne van, hogy Greta tényleg NEM BOJKOTTÁLJA a repülést, hanem csak a kevesebb CO2 kibocsátásért küzd (ki az a hülye aki nem???) és ezért kevesebb repülést hirdet.

Te fidióta atomtudós, te amikor otthon csökkenteni akarok a villanyszámládat és ezentúl minden feleslegesen égő, dolgozó stb dolgot kikapcsolsz, akkor te bojkottálod az áram ellátást???????

Vagy amikor kevesebbet autózol, csak annyit amennyi szükséges, akkor meg az autózást bojkottálod?????

birkamenet 2020.06.09. 01:07:24

Már alig várom, hogy megjöjjön a soros funkcionális analfabéta fidióta, aki bemondja, hogy Greta azonnal meg akarja szüntetni a műanyagokat, hát akkor meg miből isszuk majd a kólát??

Csak hogy ne kínlódjon ezen se kérharmadnyi fidióta atomtudós, előre beírom nekik, hogy természetesen nem azonnal akarja betiltatni, hanem évtizedes átmenettel kiváltani más, nem környezet terhelő anyaggal.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.09. 02:22:38

Az alábbi idézet nem a posztból, hanem az index címlap-aláírásából van, de jól összefoglalja azt, ami a posztban bővebben van kifejtve:

"A járvány okozta károk enyhíté­sére szánt 1345 milliárd forintot a zöld gazdaság támogatására kéne felhasználni."

Nos, a járvány okozta károk enyhíté­sére szánt 1345 milliárd forintot a járvány okozta károk enyhítésére kell felhasználni.

A zöld gazdaság fontos ugyan, ám ha a gazdaságot nem állítjuk minél gyorsabban talpra, akkor a visszaesés miatti károk sokkal nagyobbak lesznek annál, amit maga a járvány okozott. A zöld gazdaság egy fontos projekt, de csak akkor lesz rá pénz, ha helyreéll a gazdaság.

Példa az eldobható műanyag csomagolások. Környezetvédelmi szempontból nagyon helyes törekvés ezek korlátozása vagy betiltása, ám a jelen járványügyi helyzetben az újrafelhasználható vagy saját csomagolások csak elősegítik a vírus terjedését.

A falunkban korábban az idősek ételhordókban kapták a szociális ebédet. A veszélyhelyzet bevezetésével nagyjából egyidőben az óvoda áttért az egyszer használatos csomagolásra, mert nyilván nem volt garantálható, hogy az idősek vagy bármely háztartás megfelelő fertőtlenítés után teszi ki az ételhordót, így viszont fennállt volna annak a veszélye, hogy egy nem megfelelően fertőtlenített ételhordó behurcolja a vírust az óvodába, ahol az ételt főzik és adagolják.

Ha valaki azzal jön, hogy az ételhordókat akár az óvodában is lehetne fertőtleníteni - hát az sem megoldás. Először is azért, mert már a begyűjtés során megtörténhet a fertőzés átadása, másodszor pedig azért, mert a fertőtlenítésnek is megvan a maga ökológiai lábnyoma, pl. nagyobb vízfogyasztás, a fertőtlenítő csomagolása, a szennyvízterhelés növekedése. Egyáltalán nem biztos, hogy az eldobható csomagolás jelenti a kisebb környezetterhelést.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.09. 02:40:40

Már bocsánat, de a posztban van egy hatalmas tévedés. A poszt ezt állítja:

"Az alapból mintegy 1000 milliárd forint kerül a Budapest-Belgrád vasútvonal építésére"

Ezzel szemben a belinkelt cikkből az alábbiak derülnek ki:

"A múlt pénteken megjelent Magyar Közlönyből pedig az is kiderült, hogy a gazdaságvédelmi alap terhére a kormány 82 milliárd forintot csoportosít át a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására, az idén betervezett eredeti 61 milliárd forintos kiadáson felül, vagyis 2020-ban a kormány csak erre a beruházása 143 milliárd forintot, az idei évre szánt 1346 milliárd forint összértékű gazdaságvédelmi csomag 6 százalékát költi."

Vagyis nem 1000 milliárdot, hanem csak 82 milliárdot csoportosít át a vasútprojektbe. Az 1000 milliárd forint a belinkelt cikk szerint a projekt teljes költségvetése:

"Megszavazta a kormány a Budapest-Belgrád vasútvonal beruházásáról szóló törvényt. A beruházást 85 százalékban hitelből, 15 százalékban saját forrásból biztosítja Magyarország. A teljes projekt költségvetését 1000 milliárd forintra teszik"

Nem azért, de elég nagy égő, hogy a posztoló a saját maga által belinkelt cikket sem olvasta el alaposan, és ilyen óriási bakit követ el. Nem mindegy, hogy az 1346 milliárdból a cikk által írt 1000 milliárdot vagy annak csak 8.2%-át költik a vasútra.

Azt hiszem, innentől kezdve a poszt jelentős része törölhető.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.09. 02:43:23

Hoppá, nem is 8.2%-át, hanem csak 6%-át, ahogy az általam is beidézett szövegrészletben áll.

Azon lehet vitatkozni, mennyire éri meg az egész vasútprojekt, de 82 milliárd helyett 1000 milliárd átcsoportosítását írni azért elég súlyos tévedés.

Nzoltan 2020.06.09. 04:54:38

A. vasút egy zöld dolog. Hogy ez egy zöldnek miért fáj....?

Pipas 2020.06.09. 05:57:59

"vagyis egyszerűbb megfogalmazásban az történik, hogy a gazdasági szerkezet átalakítása, a helyi termékek előnyben részesítése helyett leterítjük a bársonyszőnyeget a sokszor felesleges külföldi áruk hatalmas környezetterheléssel járó dömpingje előtt."

Okés, én is vettem pár kínai kütyüt, de ha megmondod, hogy hogyan kell háztájiban xeon processzort, memóriamodult, alaplapot, merevlemezt, projektort meg led reflektort termelni, akkor azonnal átállok.

Elárulok valamit: hagymát meg krumplit a helyi boltban vettem eddig is. Szóval akarsz beszélni a kínai cuccokról?

vackor1 2020.06.09. 06:32:32

@Nzoltan: Valószínűleg nem általában a vasút "fáj", hanem konkrétan EZ a vasút, ami a kínai kereskedők szerint IS felesleges , mert ettől semmivel nem lesz gyorsabb a termékek idejuttatása - megmutatod nekem a belgrádi tengeri kikötőt, ahova bejön a kínai konténerhajó , villámgyorsan vasútra teszi a konténert és hipp-hopp már itt is van Pesten ? pláne a már bejáratott kikötőkhöz képest ? , köszi..- , másodsorban több se nagyon , harmadsorban ha több lenne , akkor a vám miatt - mivel arra sincs kapacitás- állna a cuccos , harmadrészt mert "picit" túl van árazva ( a legoptimistább számítások szerint 130+ év a megtérülése , te tudod, hogy 130 év múlva lesz-e még vasút/kínai árú , stb.. ? ) , negyed,ötöd és századrészt meg az előbbiekből - és így hajnalban nem sorolnék fel minden kapcsolódó marhaságot - következően FELESLEGES , pénzkidobás nekünk , akik fizetni fogjuk , hogy lölöék - orbán és tsai- pár 10-100 milliárdot ismét ellopjanak egyúttal ismét benyalva kínának. Szívesen.

különvélemény 2020.06.09. 07:05:34

Ez a pénz nem zöldségekre megy, hanem gazdaságélénkítésre. A szegény ember nem zöldül.

Egyébként ennek háromszorosát költi zöld energiára, tessék örülni.

Levegő Munkacsoport 2020.06.09. 07:27:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Köszönjük az észrevételt, pontatlanul fogalmaztunk, javítottuk.

midnightcoder2 2020.06.09. 07:39:57

@birkamenet: Én őszintén szólva inkább az általa inspirált követőkre gondoltam, az hogy Grétike repül vagy gyalog megy, önmagában nem sokat oszt vagy szoroz.
Amúgy, de bojkottálja, lásd Pl. en.wikipedia.org/wiki/Voyage_of_Greta_Thunberg

Amúgy igazából nem annyira az számít, hogy szellemi fogyatékos kis kedvenced mit akar betiltani vagy mit nem, ő csak egy címerállatka a zöldek számára, és igazából az amcsi baloldali média használta Trump ellen, de mostanság már lekerült a címlapról, most a Black Lives Matters a menő. Ezzel együtt a sötétzöldek igenis itt és most indítanak harcot a műanyagok ellen, nem a távoli jövőben. Nem 30 év múlva akarják betiltani a nylonzacsit hanem most.

Amúgy ehhez valójában nem holmi sci-fiben létező parancsra lebomló csodaműanyag kellene, hanem az engedélyezett csomagolóanyagok számának drasztikus korlátozása, pár olyan jól megválogatott anyagra amit egyrészt jól automatizálva el lehet különíteni, másrészt 100%-ban újra lehet hasznosítani. Na, egy ilyen mozgalomnak tényleg lenne értelme.

Indriq 2020.06.09. 08:01:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nos, a járvány okozta károk enyhíté­sére szánt 1345 milliárd forintot a járvány okozta károk enyhítésére kell felhasználni."

a következő posztodban már azt magyarázod, hogy csak 82 milliárdot tolnak át a vasút projectbe....

nem vagy te túl elnéző a gazdáddal?

moloy 2020.06.09. 09:06:43

@Indriq: Hozzászólásod tipikusan a "más szemében a szálkát..." esete.

birkamenet 2020.06.09. 09:10:40

@midnightcoder2:

Te őszintén szólva jobb lenne ha elbújnál, mert most már sorozat idióta lettél, aki minden hozzászólásában bizonyítja a funkconális analfabétaságát.
Annyira élvezet olvasni, ahogy befofázol a Greta ellen, majd a végén elismered, hogy tényleg nem is mondta vagy hogy té4nyleg nem us úgy akarja, ahogy bashingolja a magyar fidess birka.

Az meg már mogyoró a habos sütemény tetején, hogy egy fidess birkatábor oszlopos tagja pofázik mások szellemi fogyatékoságáról, meg arról, hogy az illető másoknak a hasznos hülyéje.
Te, ez a ti önéletrajzotok, nem a Grétáé!!!

Azzal meg már nem is fárasztalak te szerencsétlen, hogy a környezetvédelem nem egy Trump ellenes dolog hanem minden normális ember célja.
A többi szellemi zavarodottságra meg szakorvost ajánlanék, azt talán érdekli a bomlott elmeállapot, engem nem.

nemecsekerno_007 2020.06.09. 09:15:17

@birkamenet: Ha téged ez megnyugtat, akkor így van.

Indriq 2020.06.09. 09:16:15

@moloy: aztán miért is?
mert rávilágítottam némi inkonzisztenciára a hozzászólásaiban?
ez nem illik bele a fütyesz propaganda gépezetébe?

Buchhalter 2020.06.09. 09:17:05

@midnightcoder2: Ráadásul, egy csomó termelés visszafogás csak ideiglenes. És ez így is mázli, mert ez a kis visszaesés is akkora válságot okoz, amit csak nagy pénzügyi varázslásokkal fognak majd kompenzálni a kormányok - ezeknek pedig elsősorban a szociális, környezetvédelmi, kulturális kiadások lesznek majd a kárvallottjai. Ha ez a varázsolás nem sikerül, akkor a dolog összeomlik, és onnantól kezdve nem az lesz az érdekes, hogy mi lesz a kisfókák sorsa az Antarktiszon, hanem az, hogy mit eszünk vacsorára.

Én még ehhez annyit hozzá tennék,hogy válságban lásd :Amerika,simán elszabadulnak az indulatok és a gyilkolászás az erőszak tombolása csak szélsőséges katonai diktátorok kezébe hajtja a hatalmat.Na ennyit erről a levegő csoportról meg a túl idealizált ötleteikről.Már több fórumon meg lett beszélve,hogy ennyi túl fogyasztó ember sok ennek a szegény kis bolygónak.Ilyen mentalitással csak fele,negyede maradhat hosszabb távon.

Buchhalter 2020.06.09. 09:20:23

@midnightcoder2: az otthoni munka azért nem olyan leányálom.Több mérnök kollégám azért jött vissza,mert a gyerekitől nem tudott dolgozni,ill a céges és lakossági net nem ugyan az a kategória.Lehetne még sorolni.Heti 1-2 nap oké.

birkamenet 2020.06.09. 09:32:26

@a nagy hohohorgász:

hiába, ezek a ballibsik még hamisítani se tudnak úgy mint a fidess-esek. Szerencsétlen idióták beraknak névvel, arccal embereket, aztán meg magyarázhatják a dolgot. Annyit se tanultak el a Hír TV-től, hogy a hazudozókat név nélkül kell a kamera elé állítani, az arcukat ki kell pixelni, a hangjukat el kell változtatni, mint ahogy azt Hír TV csinálta rendre az idősotthoni Karigeri bashingoló fake riportalanyaival és akkor nincs lebukás, csak hír.

Legközelebb majd felnőnek a ballibsik a fidess-es hamisítókhoz és akkor könnyebb lesz az életük.

midnightcoder2 2020.06.09. 09:34:01

@Buchhalter: Valóban nem, az itthoni egy gigabites netemnek a céges a közelébe sem érhet, ahogy a benti céges gép sem egy csapatban játszik az itthoni fejlesztői gépemmel. Másrészt a homeoffice és a karantén azért kettő, normál körülmények között a gyerekek napközben iskolában vannak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.09. 09:34:06

@Indriq:

Ezt nem én magyarázom, hanem a posztoló belinkelte cikk, így a Portfolio szerzőjénél reklamálj.

"nem vagy te túl elnéző a gazdáddal?"

Gazdája a kutyának van, és ezek szerint neked, mert magadból indulsz ki. De látom, érved nincs, ezért a személyeskedésbe menekülsz.

midnightcoder2 2020.06.09. 09:37:52

@birkamenet: A két csapat folyamatosan tanul egymástól. Viszont Orbán sokkal tehetségesebb tanuló, és egy picit kreatívabb is. Mindig talál egy-egy szép nagy kutat, néha ő maga is ás egyet, odaállítja a szélére a balfasz ellenzéket, és azt mondja ugorj! Azok pedig rendre ugranak is. Aztán amíg a balfasz ellenzék ordít a kút mélyéről, ő a hangzavarban ismét magáévá tesz ezt-azt.

enrikokaruszo 2020.06.09. 09:47:57

...elmaradnak majd például óvodafelújítások...nahát:)
kis falumban épp óvodát bővítenek és felújítanak...
ilyen az, amikor a vágyakhoz nem lehet hozzáfaragni a valóságot
szakmainak látszó politikailag vezérelt szar ez a cikk is

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.09. 09:57:16

@enrikokaruszo:

A mi falunkban meg épp most újítják fel a fogászati rendelőt. Bár ebbe bele lehet kötni azzal, hogy az nem óvoda, de az óvodát 4 éve újították fel, az egyelőre nem esedékes újra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.09. 10:04:42

@Indriq:

"a következő posztodban már azt magyarázod, hogy csak 82 milliárdot tolnak át a vasút projectbe...."

Te valószínűleg nem olvastad a poszt eredeti szövegét, mert a kommentem alapján addigra korrigálták azt. De a kommentem első mondatát sem olvastad, mert abban ott áll az eredeti posztból vett idézet. Az eredeti posztban az állt, hogy a gazdaságvédelmi alap 1346 milliárdjából 1000, azaz ezer milliárdot csoportosítanak át a vasútprojektbe. Ehhez kell viszonyítani a 82 milliárdot.

a nagy hohohorgász 2020.06.09. 10:09:07

@birkamenet: ezert a hazugsagert is a fidesz felelos.... hahaha. Sivalkodjatok tovabb attol biztosan jobb lesz.

a nagy hohohorgász 2020.06.09. 10:11:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: bezzeg a homokora a ligetben ami mar 2004 majus 2an sem uzemelt, na az kurvazold :)

Indriq 2020.06.09. 10:17:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ezt nemigazán fogtad fel...
olvasd el újra a SAJÁT posztjaid....

ulpius66 2020.06.09. 10:45:49

Mint írtam volt, ez a cikk is csak egy ballibsi "lózung-gyűjtemény" ... leöntve zöld mázzal!!!!

Szeretkezz, ne háborúzz!

Védjük meg a természetet!

Ne vágjuk ki a fákat!

Ne használj műanyagot!

Vesszen a tömegtúrizmus!

VESSZEN A GLOBÁLIS KERESKEDELEM ÉS FOGYASZTÁS!

ORBÁN MONNYON LE!!!!!!!!!!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.09. 10:55:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kosz hogy ideirtad. akkora ostobasagnak tunt mar elsore is, hogy inkabb bezartam a bongeszolapot. (kommenteket olvasni jottem vissza a kave melle, ha esetleg ez a kerdes barkiben felmerulne)

ulpius66 2020.06.09. 11:12:45

@droid_:

Nem tudod véletlenül a Matyikával mi van?

Nem mintha hiányozna, de mán napok óta nem jelentkezik.....

Él még, vagy elütötte a villamos?
(esetleg végleg bezárták a zárt osztályra......)

Pipas 2020.06.09. 11:59:38

@vackor1: "a legoptimistább számítások szerint 130+ év a megtérülése"

Egészen biztos vagy ebben? Merthogy tutira nem igaz, tuti, hogy vannak olyan becslések, amik szerint ennél sokkal hamarabb megtérült. Legfeljebb arról lehet szó, hogy te egy bizonyos politikai oldal népszerű kritikáit olvasod és azokban mindenki azt mondja, hogy nem fog megtérülni. A paksi bővítésre is ezt mondják. Persze amikor a baloldal akarta, akkor iszonyat jó ötlet volt a paksi bővítés.

"harmadsorban ha több lenne , akkor a vám miatt - mivel arra sincs kapacitás- állna a cuccos"

Ha meglesz a tó majd béka is lesz, ne aggódj.

"FELESLEGES , pénzkidobás nekünk , akik fizetni fogjuk , hogy lölöék "

Okés. Lehet, hogy neked van igazad. Lehet, hogy te szakértő vagy a témában, ismered, komoly szakvéleményt tudsz megfogalmazni.

Annyit nem olvastál, hogy megtanuld az írásjelek elé nem teszünk szóközt, de annyit azért tudsz, hogy egy ilyen nagyberuházás fontosságát, hasznát, jövőjét meg tudd becsülni. Lehet. Csak nem valószínű.

midnightcoder2 2020.06.09. 12:08:23

@Pipas: Azért a vasút megtérülésbe az is belejátszhat például, hogy mikorra válnak nemkívánatossá az utakon a dízelfüstöt a levegőbe okádó kamionok ?

Matyika pszichiátere 2020.06.09. 12:13:58

@ulpius66: A patikus dupla akkora adagolást írt a dobozra a haloperidolból, mint amit felírhatok a receptre, így most olyan mint egy tetszhalott. Valószínűleg durmol a guminőjén.

Pipas 2020.06.09. 12:14:17

@midnightcoder2: Mondjuk ja, meg sok más is. Őszintén szólva fogalmam sincs a vasút jövőjéről, pláne nem ennek a vonalnak a jövőjéről.

Csak az zavar, ahogyan egyesek politikai meggyőződésük diktálta módon nyomják az okosságokat mindenféle bonyolult szakkérdésekben.

Azt mondja, hogy nincs olyan becslés, ami 130 évnél kisebbre tenné a megtérülést. Mi van? Egy ilyen becslést három nap alatt lehet csinálni, azt hozzák ki belőle amit csak akarnak. Miért ne csináltatott volna magának a kormány kedvező becsléseket tartalmazó tanulmányokat?! Miért?!

Mint a paksi bővítésnél, hogy "nincs hatástanulmány"... dehogy nincs, sok száz oldal, évek alatt csinálták, csomó szakma, csomó szempont. Csak valaki elkezdte mondogatni, mert a politikai felebarátai bólogattak neki.

Matyika pszichiátere 2020.06.09. 12:15:00

@ulpius66: Viszont neked is adok időpontot, mert komoly mentális problémára utal hogy matyikát keresed.

Matyika pszichiátere 2020.06.09. 12:18:34

@a nagy hohohorgász: Sokat elárul hogy a trollt találja meg mindenki közül. Akar róla beszélni?

ulpius66 2020.06.09. 12:20:04

@Pipas:

A vasút eleve tetszik a zöldeknek, hiszen az zöldebb, mint az autó!

Az nem tetszik, hogy az Orbán-kormány építi és ennyi pénzből!

AKKOR TETSZENE A ZÖLDEKNEK EZ A VASÚT, HA ŐK ÉPÍTENÉK DUPLA ENNYIBŐL!!!!!!

midnightcoder2 2020.06.09. 12:45:01

@Pipas: Ezekkel a becslésekkel egyként az a baj, hogy a jelen állapotból indulnak ki, viszont jövőre vonatkozóan próbálnak megtérüléseket számolni. Miközben a jelen folyamataiból eléggé látszik, hogy a jelen helyzet elég drasztikusan változni fog.

2020.06.09. 12:49:33

@Ekrü: elárulok egy titkot, a házépítők meg a fuvarozók a válság alatt sem hómofiszoztak, nem róluk van szó. Hanem a sok tízezer irodai csicskáról, akik naphosszat billentyűzetet püfölnek meg telefonokat kezelnek. Na ők nyugodtan dolgozhatnának otthonról továbbra is. Amiért ez nem fog menni, az egyszerű tény, egy vállalat szervezetében a szorgos kis csicskák a legkevésbé fontosak, a vastag és gyakran felesleges de legalábbis túlhizlalt közép és felsővezetői réteg maradna javarészt munka nélkül, mert kiderülne, hogy töredékük is elegendő, illetve a munkájukat elvégezheti egy közös használatú excel táblázat is.

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.09. 12:52:46

@ulpius66: most pörög a piac, rengeteg kuncsaftja van. nem ér rá, kis türelmet kér mindenkitől

bontottcsirke 2020.06.09. 13:03:42

@midnightcoder2: pedig ezzel a civilizációval le is kell számolni. Mennyit nyertünk, hogy kihelyeztük a gyártást Kínába? Annyit, hogy a legfiatalabb ma munkába álló korosztály már nem tudja és nem is érti a munka értékét, ami egy jóléti társadalomban nem baj, mert én is utálok dolgozni, de nem élünk jóléti társadalomban.

Minimális elvárásokat sem támasztunk dolgok iránt, mert majd úgyis lecseréljük. Persze, ne Junoszty tévét nézzünk, de mi értelme van 2 évente tévét cserélni? A termékeink jelentős részét csak azért vesszük, hogy legyen és azért gyártjuk, hogy áruljuk és profitot realizáljunk. A semmiért.

ulpius66 2020.06.09. 13:22:40

@bontottcsirke:

Ebben azért sok bölcs dolog van leírva.....

konrada 2020.06.09. 13:24:01

@ulpius66:
...átment birkamenetbe...

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.09. 13:26:49

@bontottcsirke: mivan csirke, te tudsz értelmes gondolatot is írni???!!!

konrada 2020.06.09. 13:27:44

@midnightcoder2: "Mindig talál egy-egy szép nagy kutat, néha ő maga is ás egyet, odaállítja a szélére a balfasz ellenzéket, és azt mondja ugorj!"

Nonono!
Pont hogy azt mondja: ne ugorj!
...mert ez az ellenzék komolyan veszi a megnevezésüket, és csak azért is!;))

ulpius66 2020.06.09. 13:32:29

hvg.hu

"Eltűnik a víz a magyarországi folyókból"

A Duna–Tisza közén a faültetés vezethet a terület elsivatagosodásához

Többszörösére nőtt azoknak a folyóknak a száma Magyarországon, melyek az év egy szakaszában teljesen kiszáradnak – figyelmeztetett az Ökológiai Kutatóközpont tudományos főmunkatársa, Lukács Balázs András."

Na, B+! ... hát a faültetések miatt száradnak ki a folyók, és sivatagosodik Magyarország!!!!! --- mondja egy ZÖLD TUDÓS!

bontottcsirke 2020.06.09. 14:11:49

@ulpius66: Ez tény, hjogy a fák a talajmenti vizte szépen beflamózzák, viszont késöbb a légkörnek vízpárát visssza is adnak, ez egy ilyen játék. Elég a víz az országban, a a vízszabályozás teljes hiánya az, ami állandó aszályhoz vagy árvízhez vezet.

midnightcoder2 2020.06.09. 14:17:13

@bontottcsirke: "Mennyit nyertünk, hogy kihelyeztük a gyártást Kínába?"

Nem az átlagpolgár helyezte ki, hanem a derék libbant nyugati politikusok tették lehetővé, a cégek pedig jól kihasználták.

"ami egy jóléti társadalomban nem baj, mert én is utálok dolgozni, de nem élünk jóléti társadalomban"
Ez az igazi kérdés. És nem is csak mi. Nézz meg Pl. egy franciát. Szerinted jobban él mint 30 éve ? Tényleg jobb a háza, az autója (ha leszámítjuk az elmúlt 30 év technológiai fejlesztéseit, Pl. hogy akkoriban mondjuk a ma pár ezer forintos GPS még elérhetetlen volt) ? Vagy kevesebbet dolgozik egy héten mint 30 éve ? Esetleg rövidült a nyugdíjkorhatára ? Pedig közben azért amellett, hogy a gyártás jórészt kivonult a kicsi kínaiakhoz, jött egy rendes kis technológiai forradalom is, Pl. az automatizálás terén.

Buchhalter 2020.06.09. 14:25:55

@midnightcoder2: a nyugdíj rendszert már Macron lefarigcsálná csak a szakszervezetek olyan erősek,hogy kénytelen volt morzsákkal beérni.Bár nálunk lennének ilyen szakszervezetek...

Emmett Brown 2020.06.09. 14:38:59

@Pipas: legyen így.

A fő kérdés, hogy milyen áru van Belgrádban, amit ide lehet szállítani.

midnightcoder2 2020.06.09. 15:40:42

@Buchhalter: Az már csak a következmény. Állam bácsi és a nyugdíjpénztárak ugyanazért csórók mint a polgár. Ennek oka pedig az elmúlt 30 - vagy 52 ? vagy 75 ? - elhibázott európai és amerikai politikája.

Emmett Brown 2020.06.09. 16:19:10

@Buchhalter: és az hogyan jut el Belgrádba?

bontottcsirke 2020.06.09. 17:44:11

@midnightcoder2: A franciák életminősége? A második véhá után gyakorlatilag 10-szeresére nőtt.

midnightcoder2 2020.06.09. 18:25:34

@bontottcsirke: És mondjuk a 70-es évekhez képest ? Mert hogy ugye 45 után még pár évig építeni kellett ezt-azt... Több, jobb kaját esznek ? Könnyebben szereznek saját házat a fizujukból ? Jobb az autójuk a kor technikai színvonalához képest ? Kevesebbet dolgoznak, mondjuk napi 3-4 órát ? Fiatalabb korban mennek nyugdíjba, mondjuk úgy 40 évesen ? Mert hogy a 70-es évekhez képest drasztikusan csökkent a termékek élőmunka igénye, ráadásul ugye a termelést is kiszervezték Kínába. Tényleg 10x jobb ma franciának lenni mint 50 éve ?

Pipas 2020.06.09. 20:10:14

@ulpius66: "AKKOR TETSZENE A ZÖLDEKNEK EZ A VASÚT, HA ŐK ÉPÍTENÉK DUPLA ENNYIBŐL!!!!!!"

No igen. :D

vackor1 2020.06.09. 23:16:24

@Pipas: Igazad van, a kormányoldal bármilyen megtérülést/kimutatást/statisztikát létrehoz pillanatokon belül (és ha úgy kívánja érdekük, akkor a tökéletes ellentétét is ), én gazdasági szakemberek véleményét IS olvastam, speditőrök és kínai kereskedők megnyilvánulásával egyetemben. De ha szeretnéd el is ismerem: nem a remek és dicső kormányunk véleményét tolmácsoltam, viszont nem is vindikáltam jogot szakértőnek látszani a témában, mert akkor ott állna hogyaszongya : a szakértői véleményem/szakmai meggyőződésem szerint, etc.,etc... :)
Nem tudom mi köze ennek Pakshoz- persze értem az analógiát, hogy mire akarsz kilyukadni-, ahogy azt sem, hogy mennyire volt jó ötlet, amikor a balnak nevezett oldal akarta, most tudom, hogy milyen áron és hogyan készül az is meg a vasút is, és látom, hogy azonnal titkosították is, ami egy kereskedelmi vasútvonal felújításánál azért elég vicces
( vagy árulkodó? ).. Paks más tészta, az csak szimplán olyan izé, na … megvan: fideszes ..
Tudod nem igazán érdekel, hogy jobb avagy bal oldalinak nevezett formáció vezeti meg éppen a zembereket– bár a nézeteik szükségszerűen markánsan különböznek egymástól-, én a gerincet, tisztességet és a szakértelmet tartom kívánatosnak bármilyen vezetőktől, és többek között ezen tulajdonságokat ebben a jelenlegi bagázsban még nyomokban sem vélek felfedezni.. Lehet erről is más véleményed, de ebben az esetben nincs is miről „beszélnünk”.
Amúgy- ha már megszólítottál és a soraim lényegére reflektáltál is - mi a meglátásod arról, hogy milyen holmik vannak Belgrádban és azok hogyan kerültek oda, amit aztán majd mi gyorsan, ügyesen ideszállítunk ezen a remek áron kivitelezett vasútvonalon- akarsz fogadni, hogy fog-e közben drágulni is ? :)-, mert azt már tudjuk tőled, hogy nem kell aggódni: lesz elég vámos, hogy baromi gyorsan el is vámolják a Belgrádból :) észveszejtő sebességgel megérkezett termékeket- azzal a nüansszal ne is foglalkozz , hogy ennek az ellenkezőjét meg holmi szakmai szervezetek nyilatkozták. Ja, és még mielőtt: nem, finánc sem vagyok , az előző(eke)t meg tekintsd nyugodtan költői kérdés(ek)nek.
Ha pedig személyeskedni támad kedved: látatlanban fogadok, hogy többet olvastam nálad.
Végül csak neked : az írásjelek előtt amikor ! , akkor azért használok szóközt , hogy nekem jobban áttekinthető legyen kis felületen is ( pl. mint mondjuk egy mobil távbeszélő ketyere : ) ... Basszus, nem is tudom mióta firkálok ilyen helyekre, néhány kedves” nick írt már különböző dolgokat nekem , de ebbe még senki nem kötött bele hosszú évek alatt.. :)))
( a sok pont se zavarjon meg , szerintem nyugodtan engedd el a helyesírásomat , mivel nem szerződést/hivatalos iratot pötyögök , így nem is fogok nagyon odafigyelni ha így kényelmes , nekem simán belefér pár elütés , nem ez a felület a szofisztikált fogalmazás fellegvára , lényeg, hogy érthető legyen amit közölni szerettem volna )

midnightcoder2 2020.06.10. 06:11:08

@vackor1: Szerinted melyik szakmai szervezet jósolta volna meg mondjuk 5 évvel ezelőtt, hogy a dízel autók mostanra nemkívánatossá válnak Európában ?

vackor1 2020.06.10. 09:56:45

@midnightcoder2: Konkrétan a dízel korlátozása eléggé várható volt , hiszen a kibocsátási értékeket egyre alacsonyabban kell tartani és a dízel-üzemű gépek jobban terhelik a környezetet, de valóban, azt nyilván senki nem tudta ,hogy pontosan mikor és milyen korlátozások lépnek majd életbe.Nagyon nehéz téma ez a környezetvédelem, mert ha azt mondja valaki, hogy a konténerhajók meg a repülés .. ( én nagyon régóta nem értettem pl., hogy miért vannak az un. légifolyosók, a gépek miért nem repülhetnek a legrövidebb úton, na végre pár éve eltörölték azt , az okosok is rájöttek, hogy ez értelmetlen, és csak ezzel az egy lépéssel elég jelentősen csökkent a repcsik általi szennyezés ) Igen, valóban borzasztóan szennyező mindegyik , de ha egységre lebontod, akkor lehet már más a kép , a végén csak oda kell kilyukadni, hogy talán a fogyasztást és ezzel a termelést kellene - de ez megint más téma , aminek megint millió aspektusa van pro-és kontra is - visszafogni. Ha már elkanyarodtam a zöld-irányba - pedig nem is az miatt ragadtam pennát :) -, akkor kíváncsi lennék egy most divatos Tesla gyártása és 10 éves élettartama alatti összes környezeti terhelése és egy új, átlagos, normál benzines/dízel gépkocsi értékeire.. :)) Vissza az én kommentemhez, mert annak kapcsán jöttek a reagálások : azt gondolom senkinek nem a vasúttal van baja, de nagyon sokan - köztük én is, és én ezt írtam az első hsz-emben- - azt gondoljuk , hogy ez borzasztóan sokba kerül, a nyilatkozatok alapján nem látjuk mi az értelme , inkább úgy tűnik, hogy gesztus valamiért Kínának mint valóban gazdasági jó és szükségszerű beruházás. Azon nyilván nem fogsz vitatkozni, hogy mekkora üzlet MEGINT a szokásos körnek.. :)