HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 30 km/óra (2) 4-es metró (3) adó (5) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) akkumulátor (3) akkumulátorgyár (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (3) alagút (1) államháztartás (3) allergia (1) Andrássy út (1) Aquincumi híd (1) atomenergia (1) autógyártók (5) autóipar (5) autókölcsönzés (1) autómegosztás (6) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autópálya (2) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (2) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) biodiverzitás (1) bioüzemanyag (1) BKK (13) BKK bérlet (1) BKV (12) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (17) busz (2) Busz (7) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csatorna (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) demokratikus koalíció (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (17) dugók (6) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (43) éghajlatvédelem (41) elektromosautó (6) elektromos autó (9) élelmiszerbiztonság (1) emisszió (9) energia (21) energiagazdálkodás (6) építészet (5) épületek (1) épületek felújítása (9) épületfelújítás (8) erdők (1) Erzsébetváros (3) eső (2) Etele út (1) ETS2 (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (2) Európai Unió (5) f (1) fagyhalál (1) fahiány (2) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (8) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (8) forgalomcsillaptás (1) forgalomgerjesztés (1) Franciaország (3) furgon (5) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (12) fuvarozás (4) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) Ghana (1) GINOP (1) GrundKert (1) gumiburkolat (1) gyalogos közlekedés (6) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hőség (5) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (3) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (2) iskolakezdés (1) játszóterek (1) jegy és bérlet (1) jogosítvány (1) Józsefváros (1) kamion (7) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (25) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kérdőív (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (2) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (2) kis autó (1) klíma (18) klímamenekültek (2) klímapolitika (8) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) kommentelők (1) kőolajimport (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (18) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (7) közlekedés (40) közlekedéstervezés (24) közoktatás (1) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (4) Közút (1) különadó (1) lakás (1) lakossági mérések (2) lakótelepi lakás (1) Lánchíd (2) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (55) levegőszennyezés (31) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) LISA autó (1) London (1) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (6) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) műfű (1) munkahelyi közlekedési terv (1) munkahelyi mobilitás (1) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) növényzet (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) örök vegyi anyagok (1) Oroszország (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (16) pedelek (1) petárda (1) petíció (1) PFAS (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) Putyin (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (17) robogók (2) roncsautók (4) sajtó (1) SASmob (1) sebességkorlátozás (2) segédmotoros kerékpár (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) Szeged (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (3) Személyszállítás (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (4) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (9) teherszállítás (10) telekocsi (2) térburkolat (1) termőföld (1) tiszta levegő (5) tócsa (1) tömegközlekedés (21) torna (1) trollok (1) TTIP (1) túlfogyasztás (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) Ukrajna (3) ultrafinom por (5) uniós támogatások (5) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (14) útépítés (1) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag (3) üzemanyag-fogyasztás (8) üzemanyagadó (7) Valencia (1) válság (1) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) viteldíj (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (17) zöldövezet (3) zöldterület (16) zöld falak (1) zöld város (4) Címkefelhő

Kommunikációs csőd a Kelenföldi pályaudvaron

2014.07.16. 01:17 Levegő Munkacsoport

Előbb a biztonsági berendezés állt le Kelenföld és Tárnok között pénteken, július negyedikén délután fél háromkor az ilyenkor különösen sok utast szállító 30a vonalon, aztán Nagytéténynél is megszűnt a váltóállítás. Azok, akinek ez a dolguk, öt óra körülre már kijavították a hibákat, és lassanként a forgalom is helyreállt. Egy-két órás késéssel elindultak a vonatok a kánikulában a Balatonra vágyó utasokkal. Előfordul az ilyesmi, és a szakemberek tudták a dolgukat.

Nem úgy azok, akik a kommunikációért, az utasok tájékoztatásáért felelnek.

mav.png

Magam fél négykor értem a pénztárhoz Kelenföldön, ahol az igen kedves pénztáros hölgy akkor már mindenkinek, aki Székesfehérvár irányába akart utazni, azt tanácsolta, hogy ne vegyen jegyet, inkább induljon szombat reggel. Én azonban bíztam a MÁV szakembereinek tudásában, és megvettem a jegyet, majd kimentem a szokásos 3-as vágányhoz. Ott gyakorlott utazóként elővettem a simogatós telefont, és megnéztem a 16:42-re kiírt tapolcai vonatot. Azt írta az elvira.hu, hogy a várható indulás a Déliből megegyezik a menetrendivel. Problémáról nem volt szó.

Következő lépésként megkérdeztem a peronon sárga mellényben álldogáló urat, hogy mi a helyzet. Udvariasan elmondta, felsővezeték-szakadás van Kelenföld és Székesfehérvár között, nem tudja, mikor megy vonat. Erre felhívtam a MÁV Direktet, ahol egy hölgy elmesélte, mi a helyzet, és megnyugtatott, hogy 80-120 perces késésekre lehet számítani. Ettől megnyugodtam annyira, hogy megvárjam, míg elvisz egy vonat, viszont erőst bosszantott (még mindig bosszant), hogy miért nem bírták ezt az információt föltenni az elvira.hu-ra, és legalább öt percenként bemondani azoknak, akik nem mobilneteznek.

Mielőtt nekiláttam e kommunikációs fiaskó leírásának, gondoltam körülnézek a futballpálya nagyságú kelenföldi metróaluljáróban, vajon ott hogyan tájékoztatják az embereket. Nos, van sok indulást-érkezést jelző képernyő, ezek azonban elég kicsik, pénteken gyorsan beteltek az elakadt vonatokkal, így érdemi tájékoztatást innen nem lehetett kapni. Van az aluljáróban, valahol a 4-5-ös vágánynál egy interaktív tájékozódást nyújtó kioszk is, de azon a vonatindulás menüpont le volt tiltva. Az aluljáróban se sárga lepedő az induló, se fehér az érkező vonatokkal, se hangbemondás. Bár ha a vágányokhoz vezető valamelyik lépcső aljára áll valaki, ott kiszűrhet valamit az ottani hangszóróból jövő hangból – feltéve, hogy nincs tele az aluljáró tanácstalanul beszélgető, méltatlankodó utasokkal, de ekkor nem ez volt a helyzet.

IMG_0741.jpg

Még a többé-kevésbé pontosan érkező és induló vonatokról sem lehetett tájékoztatást kapni. Egyik kollégám csak azért érte el a Zágrábba tartó nemzetközi vonatot, mert ide-oda rohangált az aluljáróban, míg egyszer csak (a vonat menetrend szerinti indulásakor) az egyik peronon megjelent egy kijelzés arról, hogy a vonat ide érkezik, és – kollégám szerencséjére – még néhány percet késett is. Egyébként neki más utasok elmondták, hogy többen is lekésték a vonatjukat a tájékoztatás hiánya miatt.

Egyszer talán még fölnő föladatához a MÁV utastájékoztatása. Reményre ad okot, hogy egyszer már megesett, hogy a Balatonról Budapest felé a kalauzok kihirdették, miért állunk és várhatóan mennyit.

Vargha Márton

közlekedési témafelelős

 

komment

Címkék: MÁV Kelenföld Utastájékoztatás

süti beállítások módosítása