HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (2) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (4) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) Andrássy út (1) atomenergia (1) autógyártók (3) autóipar (3) autókölcsönzés (1) autómegosztás (4) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (11) Busz (7) busz (2) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (7) dugók (5) Duna (1) edzés (1) egészség (9) égetés (3) éghajlatváltozás (35) éghajlatvédelem (33) elektromosautó (4) elektromos autó (8) emisszió (7) energia (19) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (7) eső (1) Etele út (1) EU (2) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (3) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) forgalomcsillapítás (2) Franciaország (3) furgon (4) füstköd (4) fűtés (9) fuvarozás (3) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (3) hulladék (2) hulladékégetés (2) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (6) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (19) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (4) klíma (16) klímamenekültek (2) klímapolitika (6) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (19) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (5) közlekedés (35) közlekedéstervezés (20) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (2) Közút (1) lakás (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (46) levegőszennyezés (29) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (5) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (10) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (12) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (14) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (3) tanácsadó iroda (2) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) tárolók (1) társadalmi részvétel (8) teherszállítás (9) telekocsi (2) térburkolat (1) tiszta levegő (4) tócsa (1) tömegközlekedés (18) torna (1) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (5) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (9) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (3) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (12) zöldövezet (3) zöldterület (12) zöld város (4) Címkefelhő

Épületfelújításokkal a jövőbiztos munkavégzésért és a zöld fellendülésért

2020.06.02. 08:31 Levegő Munkacsoport

A biztonságosabb, kényelmesebb és tisztább fenntartású otthonokba és középületekbe történő beruházás az emberek és a gazdaság számára előnyös. Erre hívja fel a figyelmet Barbara Mariani, az Európai Környezetvédelmi Iroda éghajlat- és energiapolitikájáért felelős tisztviselője, valamint az EU nemzeti energia- és éghajlati terveinek kidolgozását végző PlanUp projekt (amelyben a Levegő Munkacsoport is partner) építési szakértője az Euractivon megjelent cikkében.

img_20200430_190350.jpg

A világ példátlan válsággal néz szembe a koronavírus járvány miatt, és a hangsúly helyesen a közvetlen életmentésre és a vírus terjedésének lelassítására irányul. De ez nem azt jelenti, hogy el kell feledkeznünk az éghajlati válság megállítására tett erőfeszítéseinkről. Az éghajlatváltozás következményei továbbra is az egész világon érezhetők, és mint minden egészségügyi válság esetében, a legsebezhetőbbek a leginkább érintettek.
Az olyan rendkívüli vészhelyzetek idején, mint amilyeneket jelenleg élünk, minden erőfeszítésnek a többféle kihívás kezeléséhez a szükséges ütemben és szükséges nagyságrendű erőforrások mozgósítására kell összpontosítania. Az Európai Unióban-ban az Európai Központi Bank bejelentette a 750 milliárd eurós vészhelyzeti védelmi programot, és a nemzeti kormányok milliárd euró értékű ösztönző csomagokat készítenek. Az EU pénzügyminiszterei április 9-én megállapodtak egy 540 milliárd eurós támogatási csomag felszabadításában, míg az Európai Bizottság hamarosan javaslatot tesz egy helyreállítási stratégiára.
Ezt a pénzt okosan kell felhasználni: nemcsak a rövid távú hatások kezelésére kell szolgálnia, hanem a fenntartható, éghajlatbarát és ellenálló gazdaságba való átmenet felgyorsítására is.

img_20200308_145657.jpg
Helyénvaló az építőiparra úgy tekinteni, mint a helyreállítási beruházások lehetséges célpontjára. Az épületek felelősek Európa szén-dioxid-kibocsátásának 36% százalékáért. Klímasemleges Európa nem lehet klímasemleges épületek nélkül. Egész Európában az épületállomány általában régi, nem energiahatékony és még beltéri levegőminőségi problémák is akadnak.
Ez egy hatalmas környezeti, társadalmi és gazdasági potenciállal rendelkező ágazat. Az épületek energiarendszerének fejlesztésével jövőbiztos munkahelyeket biztosítunk, és így támogatjuk a válsággal sújtott gazdaságainkat, csökkentjük az üvegházhatású gázok mennyiségét, javítjuk az emberek életminőségét és csökkentjük Európa függőségét az anyag- és energiaimporttól. Ezért tekinthetjük úgy az Európai Zöld Megállapodásban bejelentett „felújítási hullámot”, mint az ösztönző csomag egyik kulcsfontosságú pillérét, amelyet az Európai Bizottság indít a gazdaság újraindítása érdekében.
Az EU tagországai nemzeti energia- és éghajlati terveikben (NEKT-ek) intézkedéseket és politikákat vázolnak fel az EU 2030-ra kitűzött éghajlati és energiacélok elérése érdekében, beleértve az épületeket is. Ugyanakkor eddig sok tervben nem voltak konkrét intézkedések az épületek kibocsátáscsökkentésének előmozdítására, a Bizottság ezért tavaly fel is kérte a kormányokat, hogy nyújtsanak be további részleteket.

img_20200410_111032.jpg
A PlanUp projekt részeként öt uniós tagország elismert civilszervezete adaptálta a Bizottság ajánlásait a nemzeti sajátosságokhoz, és minden résztvevő konkrét javaslatokat tett a saját kormánya számára a terveik megerősítése érdekében. Ezek a javaslatok hasznosnak bizonyulhatnak, mivel a nemzeti kormányok döntenek arról, hogyan lehet a koronavírus okozta válságra kapott támogatást legjobban hasznosítani. Néhány intézkedés nem is igényel hatalmas beruházásokat, hanem egyszerűen politikai támogatásra és a hatóságok közötti hatékony együttműködésre van hozzá szükség.

Szegő Judit
a Levegő Munkacsoport éghajlatvédelmi projektvezetője
és PlanUp magyarországi projektfelelőse

1 komment

Címkék: energia éghajlatvédelem épületfelújítás

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr3815686766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kfera 2020.09.19. 06:19:56

Ellentmondó és valószerűtlen hírek jelentek meg utóbbi időben a lakásokkal kapcsolatban. Az angol építészek a felújítás mellett szóltak,klímavédelmi,CO2 kibocsátási okokból (G7, 14 Stirling díjas). Az áfát is csökkentenék,nem az új kapna ÁFA mentességet.
Egy magáncég szerint új lakásokat kellene építeni,Budapesten 120000-et! (G7 hír.) Kádár akkor csinálta meg a magyar államadósságot, mikor ilyesmibe belefogott. A 24.hu írja 2017-ben: itthon 4,4 millió lakás van, amelyek 12,5 százaléka lakatlan,ebből 2016-ban 19,5% budapesti. Magánvéleményem, hogy a felújítás mint piac is nagyobb az új építésnél.