HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (3) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) államháztartás (1) allergia (1) Andrássy út (1) atomenergia (1) autógyártók (4) autóipar (4) autókölcsönzés (1) autómegosztás (4) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (13) Busz (7) busz (2) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (14) dugók (5) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (38) éghajlatvédelem (36) elektromosautó (5) elektromos autó (9) emisszió (8) energia (19) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (7) eső (1) Etele út (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (4) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (11) fák védelme (7) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (3) Franciaország (3) furgon (4) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (11) fuvarozás (3) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (4) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (6) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (23) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (1) klíma (16) klímamenekültek (2) klímapolitika (7) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (19) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (5) közlekedés (37) közlekedéstervezés (23) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (2) Közút (1) lakás (1) lakossági mérések (1) lakótelepi lakás (1) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (53) levegőszennyezés (29) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (5) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (11) petárda (1) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (16) roncsautók (4) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (3) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (8) teherszállítás (9) telekocsi (2) térburkolat (1) tiszta levegő (4) tócsa (1) tömegközlekedés (18) torna (1) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) ultrafinom por (5) uniós támogatások (2) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (12) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (3) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (14) zöldövezet (3) zöldterület (13) zöld város (4) Címkefelhő

Lassan vagy gyorsan telik-e a buszra várva az idő?

2020.03.30. 09:28 Levegő Munkacsoport

Kervárosnak mondják Minnesota állam közepén a szomszédos Minneapolis és Saint Paul várost a Mississippi, a Minesota és a St. Croix folyó partjain. Az ottani tömegközlekedésben – buszon és héven – hasonlította össze Yingling Fan, Andrew Guthrie és David Levinson a tényleges és a várakozók által megélt várakozási időt.

rabapatona.jpg

A válaszadók annál hosszabbnak érezték a várakozást, minél csupaszabb a megálló. Már egy pad is rövidít, nemhogy a különféle információk, például egy jelzés a következő jármű érkezéséről. A kutatásban olyan megállókban vizsgálódtak, ahol nincs semmi, ahol van pad vagy pad és esőtető (csak esőtetős megállót nem találtak), illetve ahol jelzik, mikor jön a következő jármű. Azt is nézték, hogyan befolyásolja a szubjektív várakozási időt, ha az utasok – külön a férfiak és külön a nők – nem érzik biztonságban magukat a megállóban. Az eredmények összefoglaló ábrája:

busznlog1.png

Forrás: Yingling Fan et al.: Perception of Waiting Time at Transit Stops and Stations 2016. február, Humphrey School of Public Affairs University of Minnesota https://conservancy.umn.edu/bitstream/handle/11299/180134/CTS16-01.pdf

 

Ez az ábra 482 nyáron, és 504 télen kapott válasz értékelésével született. A téli válaszok közül több mint felét hóesésben várakozó utasok adták. A kikérdezés a járművön történt, felszállás után. A megálló között volt lakóterületi, nagy forgalmú, valamint inkább ipari területen lévő, elhagyatott is. Ami a biztonságérzetet illeti, azt a következtést lehet levonni az eredményekből, hogy az ipari területeken, ahol amúgy is ritkán járnak a buszok, érdemes komfortos megállót kialakítani, hogy a nők kevésbé féljenek, amíg várakoznak.

Leolvasható az ábráról, hogy minél ritkábban jár egy járat, annál nagyobb a különbség a valóságos és a szubjektív várakozási idő között egy üres megállóban. Viszont amint megjelenik egy pad, három-négy percnél a görbe megtörik, a különbség csökken. Feltehetően azoknak köszönhető a meredekségnek ez a változása, akik ülve vártak a járműre. Érdekes még, hogy a valós idejű járatinformáció egyenrangú a pad és az esőtető együttesével.

Örvendetes tehát, hogy vannak helyek Magyarországon, ahol szaporodnak a valós idejű járatinformációval, paddal, esőtetővel felszerelt megállók. Hát még, hogy helyenként a hirdetőfelületen elhelyezett novella olvasásával rövidül a szubjektív várakozási idő.

vamá

A képek forrása: 
https://sokszinuvidek.24.hu/viragzo-videkunk/2016/10/12/peldabol-jeles-avagy-hazai-buszmegallok-ahol-varakozni-jo/
https://bkk.hu/wp-content/uploads/2014/01/Futar-kijelzo-Bosnyak-ter-1024x683.jpg 

Címkék: tömegközlekedés buszmegálló

süti beállítások módosítása