HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (3) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (3) autóipar (3) autókölcsönzés (1) autómegosztás (4) autómentes nap (4) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (9) Busz (7) busz (2) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (6) dugók (4) Duna (1) egészség (9) égetés (3) éghajlatváltozás (33) éghajlatvédelem (30) elektromosautó (3) elektromos autó (8) emisszió (7) energia (17) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (2) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (2) Európai Unió (3) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (3) furgon (4) füstköd (4) fűtés (8) fuvarozás (3) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (3) hulladék (1) hulladékégetés (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (6) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (18) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (3) klíma (15) klímamenekültek (2) klímapolitika (6) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (19) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (2) koronavírus (1) korrupció (1) közautó (5) közlekedés (34) közlekedéstervezés (17) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (41) levegőszennyezés (28) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (9) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (5) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (6) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (10) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (14) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (2) tanácsadó iroda (2) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (6) teherszállítás (7) telekocsi (2) térburkolat (1) tiszta levegő (4) tócsa (1) tömegközlekedés (17) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (5) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (7) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (3) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (7) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (12) zöldövezet (3) zöldterület (11) zöld város (4) Címkefelhő

Az ultrafinom részecskék tragikus hatása az egészségünkre

2020.01.30. 09:21 Levegő Munkacsoport

Komoly sajtóvisszhangot váltottak ki a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace által Budapesten nemrég végrehajtott mérések eredményei, amelyek arra utalnak, hogy a levegőszennyezettség jóval károsabb annál, mint a amire hivatalos mérőállomások adataiból lehet következtetni.

dsc_0672.JPG

 

Bár a hivatalos adatok szerint is egyes káros anyagok koncentrációja a levegőben rendszeresen meghaladja az az egészségügyi határértékeket, a Levegő Munkacsoport mérései a hivatalos szervek által figyelmen kívül hagyott problémára vetnek fényt: az ultrafinomrészecske- szennyezésre. (Ezek olyan részecskék, amelyeknek az átmérője kisebb mint 100 nanométer.)  

A Levegő Munkacsoport mérései kimutatták, hogy hatalmas számban találhatók a levegőben olyan rendkívül apró részecskék, amelyeknek a tömege annyira elenyésző, hogy a hivatalos mérőállomások – amelyek az egy köbméterben található részecskék tömegét mérik – mérési eredményeiben elhanyagolható szerepet játszanak.

 legkorireszecskek.png

 

A légköri részecskék méreteloszlása

 

 

A Levegő Munkacsoport már korábban is mérte az ilyen részecskék koncentrációját, nemrég azonban sikerült egy olyan műszert beszerezni, amely lehetővé tette a korábbinál pontosabb méréseket. Az új műszerrel meg lehet mérni, hogy mennyi a 10 és 700 nanométer közötti részecskék száma egy köbcentiméterben. Az eddigi mérések szerint viszonylag tiszta levegőjű környezetben ez a szám 3000 körüli, míg egy forgalmas budapesti úton általában 30 000-60 000, de előfordult az is, hogy a műszer 470 000 részecskét mutatott. Az új műszer azt is kimutatja (amit a korábbi műszerrel nem lehetett), hogy mekkora a részecskék átlagos átmérője. Márpedig a forgalmas utak mentén mért átlagos átmérőjük 40 és 60 nanométer között volt, és az ilyen részecskék tömege annyira elenyésző, hogy a hivatalos mérőállomások mérései alapján még akkor sem haladja meg a koncentrációjuk az egészségügyi határértéket, ha a számuk eléri a köbcentiméterenkénti 500 000-et.

Ezek a mérési eredmények azért hallatlanul fontosak és ijesztőek, mert minél kisebbek a szennyező részecskék, annál szerteágazóbbak az egészségre gyakorolt hatásai.

Míg a PM10 (10 000 nanométernél kisebb átmérőjű) és a PM2.5 (2500 nanométernél kisebb átmérőjű) részecskék csak a hörgőkig vagy hörgőcskékig hatolnak a tüdőben, az ultrafinom részecskék eljuthatnak egészen a tüdőhólyagocskákig. Ezek a részecskék hajlamosabbak a tüdőben való lerakódásra, ezzel gyulladást keltve a hólyagocskákban, valamint veszélyeztetett személyek (asztmás betegek, gyermekek, vérkeringési és légzőszervi betegségekben szenvedők) esetében súlyosbítva meglévő légzőszervi betegségeiket. Ennél is nagyobb baj, hogy ezek részecskék a tüdőhólyagocskákon keresztül képesek behatolni a véráramba, ahova eljutva szívritmuszavarokat és érszűkületet okozhatnak, illetve emelkedett szintű véralvadást válthatnak ki, ezzel emelve a szív- és keringési betegségekhez köthető halálesetek számát. A vérkeringésbe bekerült részecskék továbbjuthatnak a test többi szervéhez is. Kutatások szerint a vér által továbbszállított ultrafinom részecskék leginkább a májban halmozódnak fel, ahol bizonyos esetekben sejtkárosodással járó oxidatív stresszt válthatnak ki, valamint nem alkoholos zsírmájbetegség, steatohepatitis (NASH) kialakulásához vezethetnek, amelynek az idő múlásával akár májzsugor vagy májrák is lehet a következménye.

 abra-tudo.jpg

A különböző métű részecskék eljutása a szervezeten belül

 

Az utóbbi években egyre több kutatás vizsgálta az ultrafinom részecskék megjelenését az agyban is. Egy 2004-es, patkányokon végzett kutatás megállapította, hogy az ultrafinom részecskék nagy valószínűséggel az orrüregből a szaglóideg mentén jutnak el az agyban elhelyezkedett szaglóhagymába, ezzel utat nyitva a központi idegrendszerhez. Az agyba eljutott részecskék többféle kárt is okozhatnak, összetételüktől függően. A légszennyezésből agyba jutó magnetit részecskék például növelhetik az Alzheimer-kór kockázatát, míg bizonyos rákkeltő részecskék az agyrák emelkedett kockázatával állnak kapcsolatban. Egy kanadai kutatás szerint amennyiben az ultrafinom részecskék száma köbcentiméterenként 10 000-rel megnő, akkor több mint 10 százalékkal növekszik az agytumorok előfordulásának kockázata.

Egy vizsgálat során kimutatták: elhunyt mexikóvárosak – köztük gyermekek – szívének minden grammja több milliárd, a közlekedésből, égetésből és egyéb emberi tevékenységből származó ultrafinom részecskét tartalmaz – sokkal többet, mint olyanoké, akik kevésbé szennyezett levegőjű területen éltek. Egy másik kutatás pedig azt bizonyította, hogy az ilyen részecskék a terhes nők méhlepényébe is bejutnak, és károsíthatják a magzatot.

Iarina Ciceu
a Levegő Munkacsoport önkéntese

Az ábrák forrása: http://www.futsokosankampany.hu/a-helytelen-tuzeles-egeszsegugyi-hatasai

 

baptistaid_hu_2.pngEGY ÉS EGYETLEN BOLYGÓ, AMI MINDENKIÉ!

 

flag_yellow_low_small.jpgA cikkben említett mérőműszer az EU társfinanszírozású NoPlanetB projekt (NINCS B TERV! CSO-LA/2017/388-137) támogatásával áll a Levegő Mukacsoport rendelkezésére. A cikk tartalmáért kizárólagosan a Levegő Munkacsoport felel, és nem feltétlenül tükrözi az Európai Unió álláspontját.

26 komment

Címkék: mérés korom emisszió károsanyag-kibocsátás mérőállomás részecskeszennyezés ultrafinom por

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr7215430012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serény Vélemény 2020.01.31. 09:46:12

A faluban, ahol élek van egy lovarda. A lovarda most éppen 4 órás munkást keres lóápoló munkakörben, nettó 150-ért, + szállás. (!) A feladat a lovak takarítása, meg etetése. Nagyjából egy puszta közepén van a lovarda, jó levegő garantált, nulla kipufogógáz, nulla belváros, nulla mikrorészecske.
Javaslom a teljes életmódváltást és akkor nem kell rettegni. Folyamatosan. Valamitől.
És a lovak még cukik is. És nagyon okosak.

Bmw 2020.01.31. 10:06:21

Ez már unalmas, állandóan rettegni valamiért. Az élet nem habos torta. Eddig az volt a gond hogy nagy volt, mist az a baj hogy pici.

Arcade Macho 2020.01.31. 10:28:23

@Serény Vélemény: szerintem is a sok aggressziv agglomeraciosnak lenne lehetosege alternativakent mashova mennie, nem mindenkinek kellene feltetlenul a dizel mocskaval bezudulnia nap mint nap
(igaz en a disznoneveldet szoktam emlegetni a kommentekben)

_B_ 2020.01.31. 10:55:12

@Arcade Macho: Nézd meg az agresszív budapestiek közül mennyi jár kocsival. Akár csak 1 km-re is képes beindítani a kocsit. A busz meg amúgy a háza előtt áll meg. Sokan a lakóhelyük néhány km-es körzetét nem hagyják el egész héten, de KOCSIVAL kell menni!
Az agglomerációsok károsanyag kibocsátása emellett eltörpül.
P+R parkolók és tömegközlekedés fejlesztése lenne a megoldás.
Meg persze az ország vízfejűségének csökkentése.

Gazz 2020.01.31. 11:07:21

Ez elég lehangolóan hangzik.
Én annyit tapasztalok, hogy elképesztő gyorsasággal képződnek a porcicák a lakásban, hiába porszívózunk. M3-as kivezető mellett lakunk.

Gazz 2020.01.31. 11:11:38

@_B_: "Az agglomerációsok károsanyag kibocsátása emellett eltörpül." Természetesen ezt semmivel sem tudod alátámasztani, de higyjük el.
A P+R parkolókkal kapcsolatban igazad van, ez óriási mulasztása a budapesti polgár és főpolgármestereknek.

0.5 bit 2020.01.31. 11:32:11

Arról van valami link, hogy hol miből mennyit mértek?

A cikkben szereplő linken is csak egy másik bejegyzésre mutat, ahol szintén csak annyi van, 30e vagy 470e.

igazi hős 2020.01.31. 12:28:27

@_B_: Az a sok lusta budapesti még a bevezető utakat is képes minden reggel bedugítani, amilyen rohadékok ezek! Az hogy jött ki, hogy aki -állításod szerint- 1 km-re autóval megy, az sokkal többet szennyez, mint aki a városban megtesz 10-20 km-t (és még valamennyit a városon kívül)?

Arcade Macho 2020.01.31. 13:23:29

@_B_: en ebben tokeletesen egyetertek veled !!!

raadasul a belvarosi melohelykent a pekseget szoktam allando jelleggel promotalni, hogy igazan helyben lenne a HMCS -knek melo, es akkor nem kellene a szemet dizel kisteherrel bezudulni minden reggel par buvalb.szott kroásszant miatt

_B_ 2020.01.31. 13:31:58

@igazi hős: Eltaláltad, a városban többet szennyez vele.
Hidegüzemben sokszorosa a károsanyagkibocsátás. Nem a CO2, mert az csak 1,5-2x annyi (arányos a fogyasztással), hanem az egészségre káros melléktermékek.
A bevezető utakat a budapestiek ugyanúgy használják, mivel legtöbben "befele" mennek és "kint" laknak. Mivel bent a sok iroda és airbnb miatt gyakorlatilag teljesen elfogynak a valódi lakások (de amúgy parkolóhely sincs, szóval nem is sokan akarnak a belvárosban lakni).
Szabad parkolóhely éjszaka sincs, biztos a sok agglomerációs hagyja a kocsiját egész éjszakára ott... várj csak akkor mivel ingázik?
A város annyira megtelt helyi autókkal, hogy az ingázók csak oda tudnak leparkolni, ahonnan a budapestiek már elmentek kocsival aznapra. A kertvárosokban házanként 2-3 autó van, szinte mindenhol.
A mi lakótelepünkön (XI. kerület) este 7 után gyakorlatilag nincs szabad parkolóhely. Nap közben több van az erős P+R jellegű használat ellenére (nem fizetős övezet, metró mellett)

steery 2020.01.31. 13:50:52

A 90-es években, amikor Budapesten jártam, megdöbbenve láttam felnézve az égre, hogy a Moszkva téren nyáron esik a hó. Lenézve viszont nem látszott semmi. Beletelt egy kis időbe, amíg felfogtam, hogy a szálló port látom, ami sűrű hóesésként kavarog körülöttem. Rajtam kívül senkit sem érdekelt a téma.
Amilyen büdös, mocskos, fojtogató szagú volt a levegő Budapesten és Bécsben a 90-es években, most ugyanolyan büdös, mocskos a vidéki nagyvárosokban (Szegeden például). Akkor is, ha alacsony a jármű forgalom és fúj a szél, messzire viszi a szennyezést. Szóval nem hinném, hogy a vidékre költözés bárki problémáját megoldaná, mert kint a tanyán is szmog van. Sőt, kint a Csendes-óceán közepén vagy az Antarktiszon is szennyezett a levegő: viszi a szél az égő növényzet meg a gyárkémények füstjét.
Mivel ez a jövőben sem fog jelentősen megváltozni, illetve valószínűleg tovább nő a légszennyezés, sürgősen alkalmazkodnunk kell hozzá.
1. Állampolgári jogon mindenkinek járjon megfelelő méretű légszűrő arcmaszk, amiben közlekedhet. Divatot kell csinálni belőle.
2. Minden lakásban, épületben, járműben (autó, busz, vonat, hajó, repülő), illetve minden zárt légtérben be kell építeni a megfelelő légszűrő berendezéseket. Csak ilyennel felszerelt házakat szabad építeni ezentúl. Ha enyhe túlnyomást tartunk a házakban, azzal megakadályozhatjuk a kinti szmog betörését. Az előszobákat lehet zsilipelésre használni.

Arcade Macho 2020.01.31. 14:01:04

@_B_: www.portfolio.hu/ingatlan/20200124/uj-alagut-lehet-a-duna-alatt-budapesten-413637

"Arra is kitért, hogy 10 emberből Budapesten 6 tömegközlekedést használ, de az agglomerációból 10-ből 3 ember tömegközeledik csupán, a többiek autóval jönnek."

boven eleg lenne az agglomer hordat megregulazni, fokent hogy ok lepnek ELLENSEGES teruletre, igy eleg lenne oket jol pofanverni jo nagy behajtasi adoval
igaz fel kell ismerni hogy az ELLENSEG pont ugyanolyan ellenlepeseket fog tenni, szoval el kell fogadni hogy a budapesti autosokat is megkinaljak egy kis behajtasi(==kihajtasi) dijjal, de azt meg el kell fogadni, mint jarulekos veszteseg

csak poenkodtam... rendes km aranyos utdij kell aminek a merteke idojarasi szaktol(szmogos ido + 100 Ft /km) napszaktol(dugo nem dugo 10 - 50 Ft / km) es az auto VALOS kornyezetvedelmi besorolasa alapjan(10 - 50 Ft / km) kellene hogy kiszamitasra keruljon

FlybyWire 2020.01.31. 15:03:54

Nyilván az ingázóknál minden egyes háztól 200 méteren belül van buszmegálló, nyilván.
Gyerekje meg egyiknek sincs, nem kell vinni senkit sehova.

Még sok hasonló árokásó komment kell, mire kijön a belvárosi lincselni, de az irány aranyos.

FlybyWire 2020.01.31. 15:06:23

Egyébként meg mindenképpen tervben van egy hibrid autó beszerzése, remélem 3 év múlva már a cégem is hajlandó lesz ilyet finanszírozni. 21 km-re van a munkahely, átlagban heti 3 napot járok be, de akkor se akarok büdősíteni. 45 km-t meg kb. az összes hibrid tud full áramos üzemmódban.

A gyereket meg itteni iskolába irattuk be.

_B_ 2020.01.31. 15:09:14

@Arcade Macho: A lényeg az arányok. Köszi a linket.
"3-ból 1 autós jön az agglomerációból."
Tehát a Budapesten autózók 2/3-a budapesti.
Sok embert ismerek, aki Pesten 15-30 perc gyalogtávra autóval jár be munkába.
Az agglomerációsokat könnyebben le lehetne beszélni a behajtásról normális méretű P+R parkolókkal, rendes elővárosi vasúttal. Senki nem szeret a dugóban szívni, de ha még dugóval együtt is kényelmesebb és gyorsabb is kocsival, addig nem fogják letenni.
A behajtási díjat jó magyar módjára kikerülik majd, elszámolják cégre, bejelentkeznek pesti lakcímre haverhoz (sőt, erre komplett üzletág fog épülni), koszos lesz a rendszám, stb....
A km arányos útdíjjal egyetértek, de ehhez tele kéne szórni a várost ellenőrző kamerákkal. Nem elég a fűutakat, mert azt ki lehet kerülni.
Az üzemanyagot sem adóztathatod végtelenségig, mert Ukrajnából lesz okosba....

Arcade Macho 2020.01.31. 18:17:48

@_B_: az agglomereket atszoktatni tomegkozlekedes hasznalatara olyan egyoldalu elonyokkel amiket te leirsz csak ugy lehetne, ha kozben van egy allando fel - egy oras dugo, es akkor kozuluk nagy kegyesen valamennyi le fogja rakni az autot
ezert nincsen ertelme a megfelelo rendszabalyozassal kivarni ezeket a tobb 10 ev alatt letrejovo agglomeraciosoknak kedvezo lepeseket

az utdijrol miert gondolod, hogy nehez kivitelezni?
ha most vezetnek be a parkolasi rendszert akkor ezeket az "erveket" ugyanigy el tudnad mondani, es erdekes, hogy a parkolasi tarsasagok koszonik szepen de bevasaljak a dijakat, igaz nem olyan egyszeruen mint pl. a sulyadoval az onkurmanyzatok, de hat ez az ugymenetuk resze
pl. nem ertem miert kellene egy rendszam nelkuli / koszos rendszamos auto eseten meggondolni hogy kell-e a parkolasi rendszer, es hogy az az egyeduli dolog megakaszthatna...
raadasul ha a rendor elkapja az embert es machinalta a rendszamtablat tudatosan akkor az nem par 10e lesz...

Arcade Macho 2020.01.31. 18:20:29

@FlybyWire: "Nyilván az ingázóknál minden egyes háztól 200 méteren belül van buszmegálló, nyilván.
Gyerekje meg egyiknek sincs, nem kell vinni senkit sehova."

jarjon a sajat teruleten autoval nekem semmi bajom nincsen vele!!!
vigye a helyi iskolaba csimotakat, akar a kombajnnal is, no problemo!!!
csak utana munkaba ha egy dizel okadekkal menne, akkor a helyi gyesznyoneveldebe menjen...

_B_ 2020.01.31. 19:09:31

@Arcade Macho: a teljes képhez hozzá tartozik, hogy kis túlzással a sok gonosz ingázó tartja el adóval a várost, és tartja életben a gazdaságát. meg büdös dízellel hozzák a kaját a papíron 1.7, valójában a szürke bérlők miatt 2.5 milliós budapesti lakosságnak. büdös dízellel járnak a munkások is a segged alá építeni mindent.

BéLóg 2020.01.31. 21:11:25

A világ úgy van a multik által kitalálva, hogy a gyengék elhulljanak. Őket például indirekten a levegőtisztítására használják, nemcsak hogy "ingyen" van a tüdejük meg a többi, de még pénzt is hoz hogy a legborzalmasan környezetszennyező módon előállított (és utólag a legborzasztóbb környezetszennyező eljárással eltakarított) szereket megvásárolják és profitot termeljenek.

Levegő Munkacsoport 2020.02.01. 11:22:40

@Bmw: Ahhoz, hogy tehessünk ellene, ismerni kell a problémát. Mi egyrészt ezt tekintjük a feladatunknak, másrészt pedig azt, hogy segítsünk megoldást találni a problémára.

Levegő Munkacsoport 2020.02.01. 11:26:34

@0.5 bit: Az, hogy mikor mennyit mérünk, elsősorban a kibocsátástól és az attól való távolságtól függ. Például a járdán állva egy járó motorú dízelautó közelében akár 100-szor akkora szennyezést is mérünk, mint onnan 200 méterre.

Kivancsi 2020.02.01. 14:20:16

hocipom tele van a Levegő Munkacsoport, Greenpeace meg hasonlo libsis szervezodessel.... valami nem tetszik nekik akkor kikialtjak elensegnek.... mar itt a kommentekben is egymasnak esnek a zemberek.... kozben ezek "kornyezetvedo" fattyak ugyanugy banant kiwit meg avokadot zabálnak kétpofara és kinaban gyartott ruhat huznak libsis testukre... pedig ehetnenek sargarepat kaposztat de nem a lengyelt mert azt ide kell szallitani! bujtathatnak testuket kukoricza csuhajba is de magyarba mert az GMO mentes! alszent bagazs...
en meg ulok az automba es a WC-re is azzal megyek :) :)

BéLóg 2020.02.11. 14:43:15

@Gazz: A porcicák a RUHÁDBÓL meg a "textilekből" potyogó apró MŰANYAG töredékek a hajszálakba keveredve.
Jól láthatod a fürdőszoba csempéken, mosdó-, és kádszélen. nagyítóval, ahol nincs haj.
Ha fogod magad és MEGGYÚJTOD a porcicákat, büdös műanyagszaggal elégnek (a hajat kiveheted, hogy ne zavarjon be). Ha az korom vagy por lenne, nem égne.
A "házipor" 90%-a Kína bosszúja. Kábé.

BéLóg 2020.02.11. 14:45:38

@Kivancsi: Jaj, én is imádom őket. Kábé 40 (!) éve blokkolják a Pilisvörösvárt elkerülő út megépítését, mert csak.
Vörösváron már a harmadik generáció kapja a rákot a napi tízmillió rajtuk áthaladó autótól, fő hogy a Levegő Munkacsoport NEM engedi a "termőföldek" kisajátítását, elkerülő út célra. Vagy valami efféle.

Levegő Munkacsoport 2020.02.11. 18:12:03

@BéLóg: Tévedés. Épp a Levegő Munkacsoport szorgalmazta a Pilisvörösvárt elkerülő út építését – az akkori önkormányzattal szemben, amelyik egy olyan útszélesítést akart, amely még több autót zúdított volna Pilisvörösvárra. A vonatkozó dokumentumok itt olvashatók: www.levego.hu/kampanyok/az-m0-s-es-a-10-es-ut/