HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 30 km/óra (2) 4-es metró (3) adó (6) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) akkumulátor (3) akkumulátorgyár (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (3) alagút (1) államháztartás (4) allergia (1) Andrássy út (1) Aquincumi híd (1) atomenergia (1) autógyártók (5) autóipar (5) autókölcsönzés (1) autómegosztás (6) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autópálya (2) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (2) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) biodiverzitás (1) bioüzemanyag (1) BKK (13) BKK bérlet (1) BKV (12) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (17) Busz (7) busz (2) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csatorna (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) demokratikus koalíció (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (17) dugók (6) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (43) éghajlatvédelem (41) elektromosautó (6) elektromos autó (9) élelmiszerbiztonság (1) emisszió (9) energia (21) energiagazdálkodás (6) energiaszegénység (2) építészet (5) épületek (1) épületek felújítása (10) épületfelújítás (9) erdők (1) Erzsébetváros (3) eső (2) Etele út (1) ETS2 (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (2) Európai Unió (5) f (1) fagyhalál (1) fahiány (2) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (8) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (8) forgalomcsillaptás (1) forgalomgerjesztés (1) Franciaország (3) furgon (5) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (12) fuvarozás (4) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) Ghana (1) GINOP (1) GrundKert (1) gumiburkolat (1) gyalogos közlekedés (6) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hőség (5) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (3) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (2) iskolakezdés (1) játszóterek (1) jegy és bérlet (1) jogosítvány (1) Józsefváros (1) kamion (7) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (25) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kérdőív (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (2) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (2) kis autó (1) klíma (18) klímamenekültek (2) klímapolitika (8) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) kommentelők (1) kőolajimport (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (18) környezetvédelmi adóreform (1) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (7) közlekedés (40) közlekedéstervezés (24) közoktatás (1) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (4) Közút (1) különadó (1) lakás (1) lakossági mérések (2) lakótelepi lakás (1) Lánchíd (2) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (55) levegőszennyezés (31) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) LISA autó (1) London (1) Lyukóvölgy (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (6) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) műfű (1) munkahelyi közlekedési terv (1) munkahelyi mobilitás (1) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) növényzet (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) örök vegyi anyagok (1) Oroszország (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (16) pedelek (1) petárda (1) petíció (1) PFAS (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) Putyin (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (17) robogók (2) roncsautók (4) sajtó (1) SASmob (1) sebességkorlátozás (2) segédmotoros kerékpár (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) Szeged (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (3) Személyszállítás (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (5) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (9) teherszállítás (10) telekocsi (2) térburkolat (1) termőföld (1) tiszta levegő (5) tócsa (1) tömegközlekedés (21) torna (1) trollok (1) TTIP (1) túlfogyasztás (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) Ukrajna (3) ultrafinom por (5) uniós támogatások (5) Üröm (1) utastájékoztatás (2) Utastájékoztatás (2) útdíj (14) útépítés (1) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag (3) üzemanyag-fogyasztás (8) üzemanyagadó (7) Valencia (1) válság (1) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) viteldíj (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (17) zöldövezet (3) zöldterület (16) zöld falak (1) zöld város (4) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

kunzoo 2021.01.03. 20:06:04

@hasdrubal_barcas_139:
Ha jól tudom, a németek szélerőművei a lekapcsolhatatlanok. Ugyanis kötelesek átvenni, emiatt vannak negatív áramárak is ha nagy szél van és a nap is süt. A negatív áramár mindenre ösztönöz, de a takarékosságra nem.

Egy alap áramigény mindenképpen van, olyan nincs hogy semennyi áram nem kell. Arra a kapacitásra jó az atomerőmű. Az elektromos autók elterjedésével ez nőni is fog. Nyilván éjszaka, otthon éri majd meg a legjobban tölteni a járgányt.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

kunzoo 2021.01.03. 19:58:47

@hunyadi_janos_138:
No most akkor a franciák termelnek túl vagy a németek? Most mindkét álláspontot képviseled.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

laci_52 2021.01.03. 19:51:15

@Levegő Munkacsoport: Hol támogatják a lakossági gázfelhasználást? Magyarországon, ahol 27% ÁFA terheli és sokan azért fűtenek gáz helyett valami mással, mert nem tudnák kifizetni a gázszámlát?

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

kunzoo 2021.01.03. 19:45:39

@Levegő Munkacsoport:
Látom nem érted. Hiába nem szorul rá szociális alapon, ha olcsóbb szénnel, fával fűteni akkor azzal fűtenek. A gázkazán be van állítva temperálásra, ha otthon vannak megküldik a vegyeskazánt.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.01.03. 19:39:43

@Levegő Munkacsoport: "Jelenleg úgy támogatják a lakossági földgáz-felhasználást, hogy annak kb. 80 százalékát olyanok kapják, akik nem szorulnak rá. Ez iszonyatos pazarlás az adófizetők pénzével." - ebben igazad van.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

Levegő Munkacsoport 2021.01.03. 19:37:52

@hunyadi_janos_111:
1) A cikk nem erről szól, hanem arról, hogy gazdaságosabb és hosszabb távú megoldást nyújt ha épületkorszerűsítésekre fordítják azokat a közpénzeket, amelyeket most hatalmas ÚJ gázinfrastruktúra-építésre kívánnak fordítani.
2) Jelenleg úgy támogatják a lakossági földgáz-felhasználást, hogy annak kb. 80 százalékát olyanok kapják, akik nem szorulnak rá. Ez iszonyatos pazarlás az adófizetők pénzével.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.01.03. 18:51:49

@Nancsibacsi: Ja! Azt nem veszik észre, hogy hetek óta gyakorlatilag nem fúj a szél és nem süt a nap.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

Nancsibacsi 2021.01.03. 18:48:56

Szerintem is inkább az atomerőműveket kellene támogatni, az sokkal kevésbé környezetszennyező. A hebegó munkacsoport nem tudom miből akarja kivenni az áramot. Biztos napelemből. Mondjuk decemberben pont ráb.sztak volna, mert nem sütött 1 órát se a nap, de hát sapka, sál ugyebár...

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

nincs1agy 2021.01.03. 18:43:43

@hunyadi_janos_111: Ugye ezért kell készenlétben állnia a komplett francia nukleáris szektornak, meg a lengyel fosszilis erőműveknek, hogy a németek zöldenergiázhassanak.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.01.03. 15:54:12

A klímasemlegesség egy nagy átverés. Nem azért, mert esetleg nincs igazuk a globális felmelegedést hívőknek (ezt nem tudom eldönteni. Sokat mondogatják, tehát vagy igaz vagy nem.).

Hanem azért, mert nem megvalósítható. Annyit érhetünk el csupán, hogy gazdaságilag tökön szúrjuk magunkat, hogy majd a kínaiak meg az indiaiak égethessék el azt, amit mi iszonyú drágán megtakarítottunk. Ezekkel a butaságokkal nem lehet a klímát megmenteni (ha eleve az a cél, és nem Európa tönkretétele).
Egy új találmány kell majd, de az meg még nincs. Ha nagyon szeretnénk, és toporzékolunk, akkor sincs. Ha azt hazudjuk, hogy a szélkerék meg a napelem az, akkor sincs.

Egy kis gondolkodni való:

megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2020/12/29/mit_lehet_tenni_a_klimavaltozas_ellen

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.01.03. 15:46:57

C + O2 = CO2 égéshő 32 MJ/kg (antracit) 15 MJ/kg (lignit)
CH4 + 2O2 = CO2 + 2H2O égéshő 55 MJ/kg

Egyéb kérdés?

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2021.01.03. 14:53:43

@midnight coder: az emlekezet eleg csaloka. a teli napi kozephomerseklet atlaga az elmult 100 evben osszesen kb 1 fokot emelkedett. napi maximumok minimumarol nem talaltam statisztikat, de meglepne ha nagyon elterne a napi kozeptol.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

kunzoo 2021.01.03. 14:40:27

@kvp:
Vagy csak vizet bontani. Hidrogént tárolni, hidrogéncellában újra árammá alakítani. Az oxigént meg felhasználni pl. szemétégetőkben az égés javítására.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

kunzoo 2021.01.03. 14:34:00

@Kelly és a szexi dög:
Aztán mivel eteted őket? Télen kellenek, napenergia kevés. Szél hol van, hol nincs. Gázzal előállított árammal? Akkor mitől jobb mint egy gázkazán? A hálózat elbírná-e?

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

desw 2021.01.03. 14:26:55

@nincs1agy:

Igazuk van! Európában sajnos túl erős a sötétzöld szekta és lobbi.

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok

desw 2021.01.03. 14:25:51

@steery:

"Ez már nagyon régóta így megy, világszerte. Gőzerővel próbálják fékezni a tiszta energiatermelő módszereket és segíteni a környezetszennyezést. Magyarországon is népszerű sportág ez. Az okok viszont messzire vezetnek és szerteágazóak, így nem lehet rájuk egyszerű megoldásokat találni. "

Tök egyszerű ez: ha stabil villanyt akarsz, akkor stabil forrás kell. Ez sem a szél-, sem a neperőművekre nem igaz.

Ha jön egy nagyobb felhő, este lesz, . . . mi legyen? Áramszünet?

Bejegyzés: Gázzal hátramenetben – elfelejtett klímacélok
süti beállítások módosítása