HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (3) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (4) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (2) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (2) dízelbotrány (3) dugódíj (5) dugók (3) Duna (1) egészség (8) égetés (3) éghajlatváltozás (28) éghajlatvédelem (26) elektromosautó (3) elektromos autó (5) emisszió (5) energia (15) energiagazdálkodás (4) építészet (4) épületek felújítása (7) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (2) európai unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (5) fuvarozás (2) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (5) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (12) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (3) klíma (12) klímamenekültek (2) klímapolitika (5) klímaterv (2) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (15) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (30) közlekedéstervezés (15) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (33) levegőszennyezés (24) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (8) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (12) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (3) teherszállítás (5) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (3) tócsa (1) tömegközlekedés (16) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) utastájékoztatás (2) Utastájékoztatás (2) útdíj (7) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (2) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (3) zöldfelület (11) zöldövezet (3) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

A halálos fenyegetésektől a rendkívüli közkedveltségig: egy közlekedési alpolgármester története

2019.04.30. 06:44 Levegő Munkacsoport

Miután 2012-ben megválasztották a belgiumi Gent alpolgármesterének, és ő lett a város közlekedésének és közterületeinek felelőse, Filip Watteeuw gyökeres átalakításokról döntött. A nehézségekről és a bámulatra méltó eredményekről az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség éves konferenciáján tartott előadást.

20190429_blog.png

slim op weg=okosan az úton

A 260 000 lakosú város belső területeit Watteeuw hét övezetre osztotta. A legbelső övezetbe gépkocsik nem hajthatnak be. A többi esetében pedig a gépkocsik nem mehetnek át közvetlenül az egyik övezetből a másikba, hanem csak a külső körúton keresztül. (Ez alól kivételt jelentenek a tömegközlekedési és közszolgáltató járművek, valamint a taxik és az erre engedéllyel rendelkező egészségügyi szolgáltatók.)

20190429_blog2.png

A genti belváros hét övezete. Az övezetek közötti határokat gépkocsik nem léphetik át.

A parkolást megszigorították, a díjakat emelték; minél közelebb parkol egy autó a városközponthoz, annál többet kell fizetnie. A belső területeken naponta legfeljebb kétszer 20 percig lehet parkolni közterületen (a helyi lakosok kivételével), a szabályt megszegők komoly bírságra számíthatnak.

20190429_blog3.png

A fejlesztéseknek köszönhetően sokkal biztonságosabbá vált a kerékpárok használata

A közterületeket újraosztották oly módon, hogy gyalogosoknak és a kerékpárosoknak a korábbinál jóval több hely jutott. Fejlesztették a tömegközlekedést. A legbelső városrészben elektromos minibuszokat állítottak forgalomba, amiken ingyen lehet utazni.

20190429_blog4.png

Mini villanybusz a belvárosban

Százezer euró (kb. 30 millió forint) ráfordítással kommunikációs kampányt folytatnak annak érdekében, hogy a közautót (autómegosztást) használók száma a 2017. évi 6 000-ről 2020-ra 20 000-re emelkedjen. Az áruszállítás terén ösztönözték a környezetkímélő módok, így különösen a teherkerékpárok és -triciklik, valamint a villanytargoncák használatát.

20190429_blog5.png

Áruszállítás Gentben

Az eredmények önmagukért beszélnek. A személygépkocsi-közlekedés 2012 és 2018 között 29 százalékkal csökkent, a kerékpáros közlekedés 60 százalékkal, a tömegközlekedési utazások 56 százalékkal növekedtek. Az autótulajdonlás 14 százalékkal esett vissza. (A konferenciát követő városnéző túrán a helyi idegenvezető elmondta: az intézkedések hatására ő is eladta a kocsiját.)

20190429_blog6.png

Az utazások megoszlása Gentben közlekedési módok szerint 2012-ben és 2018-ban

Filip Watteeuw elmondta azt is, hogy a tervei kezdetben heves ellenállásba ütköztek. Sok tiltakozó levelet kapott, sőt többször halálosan is megfenyegették, ami miatt egy ideig rendőri védelem alatt állt. Az intézkedések bevezetését követően egy újságíró megkérte, kísérje el őt kerékpáron, így mutassa meg az eredményeket. Az útjuk során Watteeuw-t lépten nyomon megállították a járókelők, hogy megköszönjék, amit tett, és egyetlen ember sem ment hozzá kifogásolni a közlekedés átszervezését.

Lukács András

39 komment

Címkék: közlekedés tömegközlekedés zöldfelület levegőszennyezés közlekedéstervezés Gent

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr3314794488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TarVez 2019.05.01. 13:17:14

Köszönet az érdekes hírért! Jó tudni, hogy a változás lehetséges.

lajafix1 2019.05.01. 13:38:56

Micsoda blama 1%ot csökkent a gyaloglás! :-=) Pesten ha felrobbantanank az Erzsébet, Szabadság és Margit hidat elerhetnenk ugyanezt. Kivéve a villamossineket. :-) Hungária körúton belül lenne a korlátozott övezet.
Olyan zombihaború követné ezt, hogy a trónok harca legujabb része lenne.

Boar. 2019.05.01. 14:23:38

Na és?
Jól kibaszott egy rakás emberrel azért, hogy néhány hülye örülhessen.
Most persze csak annak van hírértéke, hogy a hülyék éljenzik...

georgenius 2019.05.01. 14:51:13

@lajafix1: Magyar nyelvből elégtelen. Ülj le, és írd le százszor, hogy a magyar nyelvben vannak ékezetes betűk is. Vagy az ékezetek hiánya nemi örömöt okoz? Amúgy a hozzászólásod egy nagy hülyeség. Pesten ne akarj robbantgatni. A budai oldala megmaradhat hidaknak? Korlátozott övezet: Hungária körúton belül, de mi az övezet többi határvonala? Szerintem a környéken lakhatsz, lásd. korlátozott övezet. Nem tudsz örülni a jó irányba menő változásoknak?

croc 2019.05.01. 14:53:39

Mindenképpen tanulságos- de tegyük hozzá, hogy Belgium nagyon kicsi ország, nagy népsűrűséggel és jó infrastrutúrával, így relatíve könnyen, gyorsan és nem túl drágán lehet(ett) olyan közösségi közlekedési rendszert kiépíteni, ami mellett nem éri meg saját autót tartani.

Ahol nagyobbak a távolságok és/vagy rosszabbak az utak (vö: Magyarország), ott ilyen rendszert csak sokkal nagyobb ráfordítással lehetne megvalósítani.

georgenius 2019.05.01. 14:57:48

@Boar.: Szerintem: "jól kibaszott egy rakás hülye emberrel". Te most örülsz, hogy az ilyen hírnek hírértéke van? Gentben jobb lett a közlekedés, vagy nem?

iconoclast 2019.05.01. 15:06:26

Jól értem, hogy ha az 5. övezetben lakom, és el akarom vinni autóval a 2. övezetben lakó nagymamám a 4. övezetben lévő kórházba és vissza, akkor 5 km helyett 30-at kell autóznom?

"lépten nyomon megállították a járókelők, hogy megköszönjék, amit tett, és egyetlen ember sem ment hozzá kifogásolni a közlekedés átszervezését"
Nyilván, az eleve kedvezőbb helyzetben lévő és általában jómódúbb belvárosi lakosság örömmel veszi, ha a városszéli (büdös?) prolikat kitiltják a környékükről. (A városi fejlesztések döntő többsége a központi területeknek jut, ott vannak az intézmények, stb., a külvárosoknak a ipartelepek, meg az adófizetés jut.)

Levegő Munkacsoport 2019.05.01. 15:12:15

@iconoclast: "Jól értem, hogy ha az 5. övezetben lakom, és el akarom vinni autóval a 2. övezetben lakó nagymamám a 4. övezetben lévő kórházba és vissza, akkor 5 km helyett 30-at kell autóznom?" Ebben a ritka esetben taxival érdemes közlekedni.
Egyébként mivel tisztább lett a levegő, kellemesebb az élet, kevesebbszer kell az embereket orvoshoz vinni.

Levegő Munkacsoport 2019.05.01. 15:15:05

@iconoclast: Nem az embereket tiltották ki, hanem a magánautókat, és azokat is csak a legszűkebben vett belvárosból (a fenti térképen lila színnel jelölt területről).

georgenius 2019.05.01. 15:16:44

@croc: Itt csak egy "kis"város közlekedésről van szó. Gent nagyobb, mint Budapest kivételével bármelyik magyar város. Gentnél kisebb magyar városokban (Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs, Győr, Nyíregyháza, Kecskemét) is lehetne hasonló módon, vagy a meglévő közlekedés módosított változatán gondolkodni, persze a helyi adottságok figyelembe vételével. Nekem tetszik a "behajtani tilos övezet", és az egyes övezetek közötti áthajtási lehetőség. Ezeket valószínűleg ellenőrizni is tudják. Egy 100-200 ezer közötti lakosságú városban először a főútvonalakat, majd a mellékútvonalak is fel lehet újítani 6 év alatt. (Gentben is 6 évig tartott az átállás.) Szóval nekem tetszik, s Budapest középső részén én is támogatnám, de ezt még nem gondoltam végig.

lenörd hofstadter 2019.05.01. 15:18:43

A nagyon ostobán allelujázó agyhalottaknak üzenném, ez nagyjából akkora mint az V. kerület.
A nagyon ostobáknak jelezném, hogy a piacra menet csak odafelé többet kell gyalogolnom mint amennyi ennek a területnek az átmérője.

Ez kb. a halottnak a csók, ekkora távra még a bringát se venném elő, gyalog is hibátlanul lehet teljesíteni, és csak az tapsikol aki annak is farokvelvágva örül, hogy az IQ tesztje negatív lett.

Igazi politikus gyökér a faszinger, valójában nem túl sokat érő látszatintézkedéssel tetszeleg az egybites rajongói előtt.

midnight coder 2019.05.01. 15:22:49

Lehet ilyet csinálni egy viszonylag szűk területen, ahová kívülről hozzák a kaját, infrastruktúrát, stb. Picit olyan ez, mint amikor a régi kastélyban úgy oldották meg a kályhák fűtését hogy a szobán kívülről, a cselédek folyosójáról lehessen a tüzelést megoldani, hogy a grófoknak ne kelljen a szolgákkal találkoznia.

Levegő Munkacsoport 2019.05.01. 15:27:19

@lenörd hofstadter: A közlekedési módok arányának változásáról szóló adatok az egész városra (260.000 lakos, 156 négyzetkilométer) vonatkoznak. A fejlesztések (jobb tömegközlekedés, a gyalogos, kerékpáros közlekedés javítása stb.) is az egész várost érintették.

Kérjük a kulturált vitastílust, mert az ezt megszegőket sajnos ki kell tiltani az oldalunkról (ld. a blog.hu felhasználási feltételeit).

iconoclast 2019.05.01. 15:32:56

@Levegő Munkacsoport: Oké, nem tiltották ki őket teljesen. (A cselédek sincsenek kitiltva a kastélyokból, csak nekik a cselédlépcső jut, nem a főlépcső.)

croc 2019.05.01. 15:36:22

@georgenius: nekem is tetszik, de pl. kell hozzá egy körút, ami nem minden városban adott, és ahol nincs, ott ugye építeni kell, kelenek hozzá ingyenes kis elektormos buszok, jól müködő autómegosztók, biciklikölcsönzők (=pénz, pénz és pénz) és mi legyen a bejárókkal, akik a kertvárosokból, környező falvakból jönnek (ahova perpill napi 3 busz a tömegközlekedés?)
és Magyarországon pont Budapest a neuralgikus pont, ahol a dugókat a leginkább enyhíteni kéne.
Vidéken, Gent méretű városokban eleve sokkal többen gyalogolnak, bicikliznek mert kisebbek a távok, nem olyan vészes a dugóhelyzet sem (Gentben inkább az volt a gond, hogy a városmag középkori = kicsi és extrém szűkek az utcák, szó szerint nem férnek el az autók. Nyíregyházán vagy Debrecenben ez nem akkora probléma).

georgenius 2019.05.01. 15:39:36

@lenörd hofstadter: Gent lakossága 10x akkora mint az V. kerületé. A pesti oldalon az V. kerülettel szomszédos összes kerület (6. 7. 8. 9. 13.) lakossága azonos Gent város lakosságával. Hozászólásod így teljesen értelmetlen. Jártál már Gentben? Üdvözöl egy minusz eggyel rendelkező agyhalott, aki egybites rajongó. Te kétszer olyan okos vagy, mint én.

georgenius 2019.05.01. 15:48:25

@croc: Tökéletesen igazad van, de pénz az van dögivel. (nem kellene külföldön: stadionokat építeni, fociakadémiákat alapítani, templomokat felújítani, stb.) A bejárók szerintem kb. ugyanannyian lehetnek. De véleményedet elfogadva, nagyon összetett a probléma.

kommentEmber 2019.05.01. 16:00:08

Miért kellemetlen Budapesten autóval munkába járni? Mert sok autós pont akkor és pont arra akar menni, mint én. :-)

De miért nem ülök én az ő autójukban vagy ők az enyémben?
Kellene erre egy alkalmazás: a résztvevők induláskor beütik, hogy merre fognak menni. Többnyire csak aktiválni kell a szokásos útvonalukat.

Aki utazni akar, elsétál egy forgalmas főútig és megadja, hogy merre akar menni. egy központi számítógép megtalálja a legalább részleges egyezést és visszajelez. Az ipse feltartja a telefonját, ami valamilyen színnel villogni kezd. Az autós jön, meglátja a megfelelő színt, beszállás. Mindketten leokézzák, hogy a fuvar megkezdődött. A központi szerver az átfedő útvonal végéhez megszervezi az átszállást. A fuvar végén mindketten minősítik egymást és a sofőr pontokat kap, amit fuvarra vagy pénzre válthat.

Ha egy főúton percenként 20 autó halad el, és azok 5%-a vesz részt a programban, akkor kb. 1 percet kell várni, amíg valaki legalább részben továbbvisz a célom felé.

Neo07 2019.05.01. 16:15:18

Én azt gondolom, hogy városokban (pláne kisvárosokban) felesleges luxus autót tartani, mert pl. biciklivel is kiválóan lehet abszolválni az A pontól B-be történő eljutást és természetesen a visszajutást is. A bicajra lehet tenni csomagtartót és akkor a bevásárlás sem gond; és nem mellékesen az ember egy jót mozog, sportol az úgy-ahogy tiszta levegőn, átmozgatja izmait – és egy fillérbe sem kerül az utazás. Tapasztalatból mondom mindezeket: már három vagy négy éve kerékpárral intézem a napi vásárlást és egyéb utazásokat Budapesten, és érzem a mozgás fizikai jó hatását és a pénztárca hízását a kevesebb tankolás következtében. A belváros nagyon kis terület, ezért szerintem ott fokozottan előnyösebb lenne a nagyobb kerékpárhasználat.

Szóval az autó csak nagyobb utak megtételére ideális jármű igazából, ezért inkább a vidék közlekedési eszközének kellene lennie. Természetesen nagyobb utak vannak városon belül is, főleg a fővárosban, de ha kicsiben nem kezdünk el valamit megváltoztatni, megpróbálni jobbá tenni életünket, akkor nem sok esélyünk lesz megakadályozni vagy lelassítani a globális felmelegedést. (Igen, tudjuk, hogy a közlekedés által kibocsátott gázok relatíve kis százalékban járulnak hozzá, de minden részlet számít. Azt is, hogy az idősek és betegek is utaznának: nekik a ott lenn a kevesebb dugó és torlódás miatt jobb minőségű és kiszámíthatóbb közösségi közlekedés.)

w9alaki 2019.05.01. 16:51:27

@Neo07: Szuper, hogy te ezt gondolod. Én meg azt gondolom, hogy ez működik, amíg az ember közel lakik a munkahelyéhez, és nincs gyereke. Abban a pillanatban, hogy 2, 3, 4 gyereket kell adott időre eljuttatnod a város különböző pontjaira, illetve nem csak magadnak, hanem a 4, 5, 6 fős családod számára kell intézned a bevásárlást, nélkülözhetetlenné válik egy autó. Valamint akkor is, ha mondjuk külvárosban laksz, és egy másik külvárosba jársz dolgozni, amelyek között a tömegközlekedés csak 3-4 átszállással, egyenként 10-20 perces várakozási időkkel megoldott. Hidd el, hogy az emberek nem örömükben, és nem is feltétlenül lustaságból járnak autóval. Hanem azért, mert Budapesten még mindig az autó a leggyorsabb és legkiszámíthatóbb közlekedési eszköz, az összes BKK-s és biciklis fejlesztés ellenére is. Továbbá az egyetlen, de tényleg az egyetlen lehetőség, ha nem csak neked egyedül kell közlekedned, hanem egy nagyobb család napi logisztikáját kell úgy megoldanod, hogy mindenki akkor és ott legyen, amikor és ahol kell.

midnight coder 2019.05.01. 17:00:39

@Neo07: "Én azt gondolom, hogy városokban (pláne kisvárosokban) felesleges luxus autót tartani, mert pl. biciklivel is kiválóan lehet abszolválni az A pontól B-be történő eljutást és természetesen a visszajutást is."

Attól függ, mennyire kis város. Másrészt, Pl. Pesten a biciklizés előtt nem árt végrendelkezni.

0x000132f 2019.05.01. 17:11:03

Gondolom arrafelé van iskolabusz, vagy simán tökmindegy hová megy a gyerek, mert a szomszéd iskola ugyan olyan jó mint a több. Így aztán nem dugítják be az "anyataxik" se várost. Cégek, irodák meg kinn vannak az ipari parkban, nem a belvárosi lakásokban.
Túl sok minden hiányzik még itt.

szepipiktor 2019.05.01. 17:45:25

OK, megtudtuk, hogy egy hazai aktivistamozgalom minek örül - KÜLFÖLDÖN!
Itthon?
- valamiért nem támogatott az M0 éaszki részének elkészítése
- full tiltakozás van a dugódíj ellen
- nulla kezdeményezés van az elektromos járművekre alapozott árúszállítás (áruterítés) vagy az elektromos buszok érdekében a bkk-nál...
stb.
.
Ezzel szemben 99%-ban a kerékpárlobbi támogatott.
De itt meg megint nem érdekli az aktivistákat a valóság!
- hogy kerékpárral nem csak a belvárosi divatbringások közlekednének
- hogy a kiépített bringautak többsége is elhanyagolt, életveszélyes
- hogy nincs a belvárosi munkahelyeken bringatároló, öltöző, tisztálkodási lehetőség
- hogy a bkk járatszervezése jellemzően bevétel alapú és nem az utazási igényeket szolgálja (ugye a 1 járat lecserélés 3 jártara 3x jegyár és 50% időveszteség)
- hogy a kerékpárosok esetében is kötelező a közlekedési szabályok szigorú betartatása.
stb.
.
Az egész jelenség egy mondattal jellemzhető:
"Egyébként mivel tisztább lett a levegő, kellemesebb az élet, kevesebbszer kell az embereket orvoshoz vinni."
.
Aha.
Népszabadság 1960... politikia propaganda.
Nem bringát kell emelgetni, hanem az életszerű dolgokat optimalizálni. Hogy jobb legyen.
Ne az aktivistáknak, hanem a társadalomnak.
Ma egytelen ilyen szervezetnek sin egységes, a társadlomegészére nézve hasznos ötlete, programja, mind egy mikroközösség érdekeit képviseli.
Ja, mielőtt jön a szokásos leotás, hogy fideszbérenc autós vagyok, hát nem! Elköltöztem a városból, nincs autóm, környzetebarát módon élek, éppen a kertből jöttem fel. Bringa és gyaloglás. De elítélem a érdekelapú kamuhangoskodókat.
.
Egyébként a propaganda életszerűtlenségére igazolás, hogy itt a hegyen/erdőben 80-100 méterre élünk egymástól, de sokan járnak naponta a fővárosba dolgozni. Ők hiába élnek ITT normálisan, a városban nincs meg a feltétele ennek.
És a feldobott "megoldás" vajon hogyan oldja meg az ő problémájukat? Kerékpárral? Nincs autóparkoló, nincs ehhez tömegközlekedés.

goodjohnwin 2019.05.01. 17:53:23

Mindig megdöbbentő olvasni, hogy a sok autóbuzi mennyire imádja drágalátos pénznyelőjét, mintha a nemesség lennének a reformkorban és éppen az adómentességet akarnák elvenni tőlük.
Tényleg ennyire fontos, hogy mindig kidobhassatok az ablakon havi 20-30e Ft-ot és legyen egy vagyontárgyatok, ami folyamatosan veszít az értékéből?

Szabványok 2019.05.01. 18:55:48

@szepipiktor: Igazad van mindenben.
A cikken leírtakhoz kellene legalább(!) egy körgyűrű.
Miért nincs P+R parkoló minden végállomáson?
A dugódíjjal csak azért nem értek egyet, mert nincs normális ember, aki autóval menne a belvárosba, ha van alternatívája.

_B_ 2019.05.01. 19:03:28

@goodjohnwin: Majd egyszer felnősz te is tesa. Aztán nem lesz mindig ott anyu, apu, vagy valamelyik haver, hogy betarháld magad az ő kocsijába hétvégén.
Nekem van autóm, és elég nehezen tudnám nélküle megoldani a dolgaimat.
Hétköznap bicajjal járok, a leg-belvárosba kell beszopnom magam minden nap. Nincs ebben semmi zöldség, így a legkényelmesebb.

Buchhalter 2019.05.01. 19:27:53

@szepipiktor: egyet értek veled.Nálunk kicsit túl tolják a biciklit ,de rengeteg feltétele nincs meg.A másik : igérgetnek megint Budapesten metróvonal hosszabbítást, új villamos vonalat lásd budai fonodó II( Gellért tértől a rakparton keresztül MOL székház aztán a Kondorosi úton rácsatlakozna az 1-es vonalára Kelenföldi végállomással) ,de az 1-es villamos 1300 méteres toldása is már több mint egy éve csúszik-Az 1300 méter kezdeti 4 milliárdos becsült költsége túllépte a 9 milliárdot és még időpont sincs mikor fog az 1-es elzakatolni Kelenföldig.

Utcai Vegyes 2019.05.01. 19:57:26

@iconoclast: Úgy nagyjából jól érted: nem kell megvenned a szukker szfifet 3,2 milláért, bizosítás 30.e/év+ 15.e adó, 20-ért megtankolod/hó, hogy elpöfögj a dugóban, helyette 20-ért megveszed a bérletet és mész amerre akarsz, nagymuttert meg elviszi a taxi 1500-ból...

Én meg nem prüszkölök a szmogtól és az asztmám is üdvözöl.

Amúgy, reggelente kis városomban nem lehet közlekedni, mert az összes gyerek (6-19 év között)rokkant és az osztályterem előtt kell őket kirakni a kocsiból.

Boar. 2019.05.01. 19:59:06

@georgenius: Van, akinek jobb lett...nyilván azoknak, akik addig se jártak autóval. Sok embernek meg rosszabb lett, megnehezítette a mindennapjait. De ez is olyan mint a természetvédelem...a hobbisták jól kibasznak a termelőkkel de erről nem illik beszélni mert a jövőnk záloga meg unokáinktól kaptuk kölcsön meg ilyesmi...

Melee 2019.05.01. 20:19:43

A XI. kerületben lakom, és a II. kerületben dolgozom. Ajtótól ajtóig 35-40 perc a menetidő attól függően, hogy hogyan jönnek a tömegközlekedési járművek. Egyszer egy kollégám kivételesen arra ment, amerre lakom, és elvitt. Ugyanannyi volt a menetidő. Ha kocsival járnék, a bérlet többszörösét fizetném havonta, és idegeskednék a dugóban. Ehelyett nyugiban olvasok, és elnézem, ahogy mások időnként üvöltve nyomkodják a dudát.

Melee 2019.05.01. 20:22:06

@Boar.: Vannak olyan autóbuzik, akik akkor se használnának tömegközlekedést, ha időben háromszor annyit autóznának, mint amennyi lenne az út megtétele pl. a metrón. Hozzászólásod alapján te közéjük tartozol.

Karolac 2019.05.01. 21:05:05

@Neo07: Igazad van!? Kivéve, annak, akinek az egészségi állapota nem engedi meg a közlekedés eme kellemes módját. Na meg azt a szuper biztonságos balkáni környezetet se feledjük, ami az útjainkon -sajna- megtalálhatók, bárki-bármit állít is. Ja, és isteni jó módi lenne bevásárlás után felkerekezni egy hegyre, ahová a sportolók is nyelv lógatva/zihálva tekernek fel. És még sorolhatnám... mellékesen megjegyzem, a drótszamarat szeretem, a kinyilatkozást kevésbé :)

Péter 2 2019.05.01. 22:48:07

@szepipiktor: Levegő Munkacsoportnak elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy az M0 nem készült el már húsz évvel ezelőtt, és ma sem nyugszanak, minden erővel akadályozni akarják.

Pizso 2019.05.02. 00:48:23

@goodjohnwin: Sajnos kevés alternatíva van az évi 40ezer km-nek. Ok van, hogy inkább repülök. Nem véletlen élek autópálya mellett...
Amúgy rég be lehetne vezetni pár dolgot. Ingyenes helyi járat. Busz sáv használatának engedélyezése, ha a kocsiban több, mint 3 fő utazik és ezzel párhuzamosan ellenőrzés a rendőrség részéről. Rögtön lenne értelme, hogy ne egyedül szaladgálj a kocsival...

midnight coder 2019.05.02. 08:21:25

@goodjohnwin: Tudod, a lét határozza meg a tudatot. Ha te a belvárosban laksz a papa-mama hotelben és a napi útvonalad abból áll hogy elmész a mekis munkahelyedtől a legközelebbi romkocsmáig, ahhoz tényleg nem kell autó.

midnight coder 2019.05.02. 08:24:25

@Melee: A tömegközlekedés legnagyobb baja amúgy, hogy igazából egy mozgó hajléktalanszálló. És ennek megfelelő a szag és a higiéniás állapot. Sajnos naponta szembesülök vele. A metró ebből a szempontból sokkal jobb, illetve az első ajtós buszok. De a legtöbb tömegközlekedési eszköz az egekig bűzlik.

Larrikin 2019.05.02. 11:59:31

Paolo Lucio Anafesto is rendkívül jól megoldotta egy nagyváros autómentes közlekedését, egy darabig működött is a modell, mostanában viszont lassan elnéptelenedik a belváros, csak turisták járnak arra.

iconoclast 2019.05.02. 12:33:59

@Utcai Vegyes: Én amúgy leginkább BKV-zok. Mostanában legtöbbször egy 80-as években gyártott Ikarus jár felénk, a dízel motorja úgy 40 éves konstrukció lehet, az asztmások nem tudom mennyire szeretik...

(A szukker szfifet (bármi legyen is az), így is meg kell venni, mert értelmes tömegközlekedés csak néhány kitüntetett irányban van.)