HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (3) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) Busz (7) busz (2) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (2) dízelbotrány (3) dugódíj (5) dugók (3) egészség (8) égetés (3) éghajlatváltozás (23) éghajlatvédelem (22) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (4) energia (12) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) Európai Unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (5) fuvarozás (2) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (5) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (11) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (3) klíma (9) klímamenekültek (2) klímapolitika (4) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (14) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (29) közlekedéstervezés (15) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (32) levegőszennyezés (23) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (9) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (5) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (3) tócsa (1) tömegközlekedés (16) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (7) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (11) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Megakadályozható a szándékos légszennyezés az utakon

2019.04.11. 07:01 Levegő Munkacsoport

Nemrég jelent meg az Europol (az Európai Unió bűnüldöző ügynöksége) honlapján egy közlemény a Spanyolországban távérzékeléssel lefülelt olyan teherautókról, amelyekben kiiktatták az egészségkárosító nitrogénoxidok kibocsátását megszüntető rendszert.

2019_04_08_blog.jpg

Négy embert tartóztattak le, miután egy útellenőrzés után kezdődött vizsgálódás kiderítette, hogy egy cég vagy harminc tehergépkocsijának alakították át a kipufogórendszerét. Kikapcsolták az AdBlue adagolót, ami karbamidot adva a kipufogógázhoz, vízzé és nitrogéngázzá alakítja át annak a nitrogénoxid-, nitrogéndioxid-tartalmát. Ezzel a trükkel megtakarították az AdBlue beszerzésének és a szelektív katalitikus reduktor (SCR) karbantartásának a költségeit, mit sem hederítve arra, hogy tehergépkocsik kipufogójából ömlenek a mérgező nitrogénvegyületek.

Évek óta szorgalmazza a Levegő Munkacsoport, hogy szereljenek föl a spanyolországi mérésben használthoz hasonló távérzékelőket az utakon, de legalább mérjék rendszeresen, a forgalom zavarása nélkül a mozgó gépkocsik kipufogógázának összetételét. Idén addig már eljutott a dolog, hogy az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízta a Közlekedéstudományi Intézetet a lehetőségek vizsgálatával. Remélhetőleg nem járunk úgy, mint a tehergépkocsik rendszeres súlymérésének bevezetésével, ami eltartott vagy tíz évig, bár a túlsúlyos rakományok okozta kár az utakon minden évben milliárdokban volt mérhető.

A gépjárművek kipufogórendszerének manipulálása sajnos bevett spórolási eszköz Magyarországon is. A Levegő Munkacsoport 2018 februárjában írt levelet Tóth Andor Nándor közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkárnak, amiben felhívta a figyelmét, hogy egyes cégek nyíltan hirdetik az interneten, hogy vállalják az AdBlue-rendszer kiiktatását. A minisztérium válaszából az derült ki, hogy tudnak ugyan a jogsértésekről, de mit sem tesznek ellenük. Ami az átalakítást elvégeztetőket, az átalakított gépkocsikat illeti, „a hatóságok szívesen fogadnak erre vonatkozó bejelentéseket, információkat”. Ennél azért több kellene. Bár ahogy mostanában kinéz, sajnos a légszennyezés okozta sok megbetegedés és évi több ezer ember idő előtti halála a kormánynak nem számít, de még csak az sem, hogy az Európai Bizottság adatai szerint légszennyezés okozta egészségi károk hazánkban meghaladják az évi 1500 milliárd forintot!

vamá

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr9914748817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2019.04.11. 13:35:38

Ezt a posztot nekem írták.
Tegnap estefelé mérgelődtem azon, hogy az utcáról erős benzinszagú levegő áramlott az udvarunkba. Előbb megijedtem, hogy nálunk van gázszivárgás, vagy valami más proléma, de aztán kiderült, csak az utcáról hozta a légmozgás. Ilyet néhány hónapja tapasztalok, pedig autó évekkel ezelőtt is annyi járt, mint most kivéve, hogy most csak autóbusz, és személygépkocsi járhat erre. Nem tudom kinek, és mit panaszoljak erről. Vagy nyugodtan szipákoljam be?

Tarlós elvtárs kutyaszaros városa (törölt) 2019.04.11. 14:26:13

Igen, a kormányzat totális csődje látható a környezetvédelem terén. Jelentős gesztusokból ki lehet következtetni, hogy ezeket nem érdekli a budapesti lakosok egészsége, elsősorban. Még mielőtt folytatnám, meg kell említenem, hogy a vegyes tüzelésű kazánok használata továbbra is megengedett, holott mindenki tudja, hogy túlnyomó többségét azért üzemeltette be a tulajdonosa, hogy mindent el tudjon vele égetni, tehát a hulladékot is. A kormány ezt nem tekinti problémának, de a kerti kutak regisztrációját már lelkesebben bedobta a köztudatba (újabb sarcolási lehetőség). A szeméttel tüzelőket is meg lehetne adóztatni (vagy ad absurdum, az autóból csikket kidobáló egyéneket is, akik nem egyszer okoztak bozót tüzeket).
Nyilván, ilyen alapon nem akar fellépni a kormány a külföldről behozott korszerűtlen autók üzemeltetői ellen sem. Sőt, sokkal olcsóbban lehet roncsokat behozni, mint korszerűbb, ám drágább autókat. Pedig korábban azt hittem, hogy az ócska, füstölgő autókért kell több adót fizetni. Holott az önkormányzat is engem vág meg rendesen a súlyadóval, mert mertem új autót venni (Suzukit), lévén környezetvédő az elveim alapján.
Továbbá, sok hasztalan évnyi városvezetés után, Tarlós képtelen volt kizárni Budapestről az euro 3-as alatti motorral ellátott autókat, amit kulturált európai városokban már megtettek. Persze, hogy nem teszi: ilyen szennyező autókkal járnak be dolgozni a vidékiek nap mint nap, de azt mindenki tudja, hogy az ingázó vidékiek mind a szavazótábor része.
Na meg különben is ezzel az egésszel dolgozni kellene, de ez már gondot jelent az állampártban, hiszen pont ezt nem szeretik: a munkát.