HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (3) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (3) autóipar (3) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (4) autózás (4) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (2) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (3) dízelbotrány (3) dugódíj (5) dugók (3) Duna (1) egészség (8) égetés (3) éghajlatváltozás (32) éghajlatvédelem (29) elektromosautó (3) elektromos autó (8) emisszió (6) energia (17) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (2) Európai Unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (6) fuvarozás (2) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (5) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (12) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (3) klíma (14) klímamenekültek (2) klímapolitika (6) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (15) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (31) közlekedéstervezés (16) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (33) levegőszennyezés (24) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (9) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (14) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (3) teherszállítás (5) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (3) tócsa (1) tömegközlekedés (16) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (7) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (2) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (7) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (3) zöldfelület (11) zöldövezet (3) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

ULEZ rulez!

2019.04.01. 08:02 Levegő Munkacsoport

Fizess, vagy ne szennyezz az autóddal – Londonban!

 

blog20190328_00.jpegÁprilis nyolcadikától akinek a dízelautója rosszabb, mint Euro 6-os, az csak külön jó pénzért – tizenkét és fél fontért (4500 forint) – hajthat be vele London rendkívül alacsony kibocsátási zónájába. Fizethetnek a benzines autóval behajtók is, ha az nincs legalább Euro 4-es. Az új övezet (Ultra Low Emission Zone, ULEZ) egyelőre egybeesik az eddigi behajtási díjas területtel, ahogy az a Transport for London (TfL) térképén látható.

Londonban mindenki tudhatja, hogy Sadiq Khan polgármester elkötelezte magát az évről évre emberek ezreinek halálát okozó levegőszennyezés csökkentése mellett. Bár az intézkedés nem érhet senkit meglepetésként, a bevezetést a TfL széleskörű kampánya előzi meg. Megjelenik a figyelmeztetés a TfL járművein, lapokban, internetes lapokon, elhangzik rádiókban és sokan e-levelet is kapnak róla. 50 millió fontot szánnak a súlyosan szennyező régi autók tulajdonosainak az autójuk lecserélésének támogatására. Külön programot terveznek a kis bevételűek megsegítésére.

A kisteherautókra és a minibuszokra a személygépkocsikkal azonos feltételek vonatkoznak, a motorbiciklik, mopedek és robbanómotoros triciklik közül csak az Euro 3-nál gyöngébbek után kell fizetni. A 3,5 tonnánál nagyobb tömegű tehergépkocsik, buszok közül csak az EURO VI kategóriájúakkal szabad ingyen behajtani, a többivel a behajtás napi 100 fontba (36.000 forint) kerül április nyolcadikától.

Mentesül a fizetés alól az a gépkocsi, amelyen átalakították a kipufogórendszert, hogy a kibocsátása megfeleljen a feltételeknek. A megfelelést a brit kormány Tiszta autó retrofit akkreditációs sémája (CVRAS) szerint kell igazolni. Szintén mentesülnek az ULEZ területén lakók, de csak 2021 októberéig.

blog20190328_2.pngForrás: https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone/ulez-where-and-when

Együttműködik a TfL a Wazéval az ULEZ-be behajtó autósok tájékoztatásában. Beépítenek a Wazéba egy figyelmeztetést, ha olyan útvonalat ajánl az autósnak, ami bevezet a zónába. Aki bizonytalan abban, hogy kell-e fizetnie, az a Wazéba beépített szolgáltatásként megkérdezheti erről a TfL-t. Új, alacsony kibocsátású furgonok beszerzésével készült az ULEZ-re a Királyi Posta, és a First Mile szemétszállító cég is lecserélte a teherautóit villanyhajtásúra.

Bár az ULEZ most Londonnak csak egy kis területét, mindössze 21 négyzetkilométert érint, a főpolgármester már most bejelentette: 2020 októberétől a teherautókra, egy évvel később pedig az összes gépjárműre vonatkozóan ennél sokkal nagyobb területre, 379 négyzetkilométerre terjesztik ki (összehasonlításképpen: Budapest területe 525 négyzetkilométer).

Kár, hogy Budapest ettől fényévekre le van maradva, mert nálunk nem számít az a pár ezer ember, aki a levegőszennyezéstől kapott betegségben hal meg időnek előtte, és nem számítanak azok a százezrek sem, akik napról napra szenvednek (sok esetben súlyos betegségekben) a rossz levegőtől. Még az se számít, hogy a lakosság nagy többsége támogatná egy alacsony kibocsátási övezet bevezetését.

vamá

Források:
https://www.traffictechnologytoday.com/news/emissions-low-emission-zones/uk-capital-prepares-for-introduction-of-central-london-ultra-low-emission-zone.html
https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone/ways-to-meet-the-standard
https://tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone/ulez-where-and-when

1 komment

Címkék: útdíj emisszió dugódíj levegőszennyezés közlekedéstervezés alacsony kibocsátású övezet

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr4114721061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raven! 2019.04.01. 22:56:02

Kár, hogy Budapest ettől fényévekre le van maradva, mert nálunk nem számít az a pár ezer ember, aki a levegőszennyezéstől kapott betegségben hal meg időnek előtte, és nem számítanak azok a százezrek sem, akik napról napra szenvednek (sok esetben súlyos betegségekben) a rossz levegőtől. Még az se számít, hogy a lakosság nagy többsége támogatná egy alacsony kibocsátási övezet bevezetését.

vamá
Ha meg bevezetnek odahaza is, akkor meg attol torne ratok a higfosas, ha ki kellene fizetni azt a napi 10.000 Ft*ot, havi 240.000 (GYK Negyed millio Ft/ho )-ot :D :D :P