HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (3) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (3) autóipar (3) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (4) autózás (4) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (11) BKK bérlet (1) BKV (11) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (2) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (3) dízelbotrány (3) dugódíj (5) dugók (3) Duna (1) egészség (8) égetés (3) éghajlatváltozás (32) éghajlatvédelem (29) elektromosautó (3) elektromos autó (8) emisszió (6) energia (17) energiagazdálkodás (6) építészet (4) épületek felújítása (8) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (2) Európai Unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (6) fuvarozás (2) Gent (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (2) hajó (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (5) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (12) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (3) klíma (14) klímamenekültek (2) klímapolitika (6) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (15) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (31) közlekedéstervezés (16) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (33) levegőszennyezés (24) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (9) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (3) PM2.5 (3) Pomáz (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (14) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (3) teherszállítás (5) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (3) tócsa (1) tömegközlekedés (16) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (7) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (2) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (7) villanybusz (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (3) zöldfelület (11) zöldövezet (3) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Párizs komolyan veszi a párizsi klímaegyezményt

2018.02.20. 08:38 Levegő Munkacsoport

Irigylésre méltóan ambiciózus éghajlatvédelmi terv elfogadására készül a párizsi városvezetés, amelynek olvastán felmerül a kérdés, hogy Budapest mit tesz az éghajlatvédelemért és hogyan készül az éghajlatváltozásra. De most lássuk a francia főváros terveit.

Párizs városvezetése tavasszal egy ötszáz intézkedésből álló új éghajlatvédelmi terv elfogadására készül, amellyel a francia települések közül elsőként tűzte ki célul a karbonsemlegességet. (A karbonsemlegesség azt jelenti, hogy a lehető legkisebbre csökkentjük az üvegházhatású gázkibocsátásokat, a maradék kibocsátást pedig olyan intézkedésekkel ellentételezzük, amelyekkel jelenlegi vagy jövőbeli üvegházhatású gázkibocsátásokat kerülhetünk el vagy köthetünk meg.)

Mit jelent ez? Párizs területén 2050-ig meg szeretnék szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását. (A 105 négyzetkilométeres városban 2,2 millió ember él.) Ugyanakkor 2050-re a város energiafogyasztását a 2004-es szint felére csökkentenék, és az száz százalékban megújuló energiaforrásokból fedeznék. A megújuló energia 20 százalékát helyben termelnék meg.

Hogyan gondolják megvalósítani mindezt?

A helyben termelt megújuló energiát a terv szerint többek között egy új naperőmű, egy új geotermikus erőmű és a háztetők 20 százalékára szerelt napelemek biztosítanák.

Az energiafogyasztás felére csökkentését 2050-ig egymillió lakás és több mint 50 millió négyzetméter iroda, kereskedelmi egység, közintézmény és szálloda energetikai korszerűsítésével szeretnék elérni. 2030-ig tervezik a leginkább energiafaló közintézmények, iskolák, kollégiumok felújítását és energetikai korszerűsítését. Az új épületek pedig a tervek szerint csak a lehető legkevesebb fosszilis energiát használhatják majd és energiatermelőknek kell lenniük.

Az új párizsi klímaterv a zöldterületek, a közlekedés és levegőtisztaság-védelem területén is nagyszabású célokat tűzött ki. Ezek közül néhány példa:

– A francia fővárosban a terv szerint 2024-től nem közlekedhetnek dízel gépjárművek, 2030-tól pedig benzines gépjárművek sem. 2020-ig támogatnák a szennyező fatüzelésű kályhák lecserélését, és 2030-ig megszüntetnék az olajjal fűtést.

– 2020-ig Párizst teljesen kerékpárosbarát várossá szeretnék alakítani. 2025-től kezdve csak fosszilis üzemanyag nélkül működő tömegközlekedési járműveket üzemeltetnének, többek között villanybuszokat a legforgalmasabb szakaszokon.

– Párizsban 2017 januárjától hétköznap napközben csak a légszennyezési besorolást jelző ún. ökomatricával rendelkező gépjárművek közlekedhetnek. Az intézkedés célja, hogy szmogriadó esetén a legszennyezőbb járművek közlekedését megtilthassák. A 1997 előtt forgalomba állított gépjárművek nem kaphattak ökomatricát és már nem közlekedhetnek a városban. Az intézkedést 2030-ig kiterjesztenék a Nagy Párizs-metropolisz területére (ez Párizs városát és 130 agglomerációs települést foglal magába; 814 négyzetkilométeren 7 millió embernek ad otthont).

– A lakosságnak 2019-től ingyen fürdőző helyeket szeretnének biztosítani, és 2030-ig legalább 300 új zöldterületet és felfrissülést nyújtó útvonalat kívánnak elérhetővé tenni. 2050-ig el szeretnék érni, hogy a város területének 40 százaléka vízáteresztő, növénnyel borított felület legyen, és kis városi erdőfoltok sokaságát tervezik létrehozni.

A terv a közétkeztetésre és a hulladékgazdálkodásra is kitér: a közétkeztetésben például 2030-ig felére szeretnék csökkenteni a húsfogyasztást, a hulladékgazdálkodásban pedig többek között el kívánják érni a százszázalékos újrahasznosítást, illetve újrahasználatot.

Az új Klímatervet a 2,2 milliós Párizs városának lakossága február elejéig véleményezhette. A lakossági véleményeket beépítik a párizsi közgyűlés elé várhatóan márciusban kerülő, végleges dokumentumba.

Párizs városának új éghajlatvédelmi terve kis területet érint ugyan, de óriási változásokat hozhat Franciaország központi részében, az Ile-de-France régióban, és példaértékű lehet más francia és európai városoknak.

Madarassy Judit
geográfus

Az első kép forrása: https://www.pariscityvision.com/en/paris/landmarks/eiffel-tower/address
A 2. és 3. kép forrása: https://www.paris.fr/actualites/nouveau-plan-climat-500-mesures-pour-la-ville-de-paris-5252

Szólj hozzá!

Címkék: éghajlatváltozás éghajlatvédelem Párizs Párizsi Megállapodás klímaterv

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr4613673536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.