HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) Busz (7) busz (1) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (19) éghajlatvédelem (17) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (1) európai unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogirtás (3) szúnyogírtás (2) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Havi BKK bérletet ajándékba!

2017.08.16. 07:45 Levegő Munkacsoport

2016. december 5-én baleset történt az M2 metróvonal Pillangó utcai megállójánál. Két metrószerelvény ütközött össze, indokként pedig a pályára hullott nedves faleveleket és a fagyos időjárást nevezték meg. A baleset után 30 km/h-s sebességkorlátozást vezettek be, melyet a BKK-tól kapott tájékoztatás alapján egészen addig fenntartanak, amíg a baleset hatósági vizsgálatának eredményei rendelkezésre nem állnak. Itt álljunk csak meg egy pillanatra! Az eltelt 253 nap nem volt elég arra, hogy megállapítsák, miért következett be a baleset. Talán arra várnak a szakemberek, hogy újra fagyjon és levelek hulljanak a sínekre, mert csak így tudják rekonstruálni a történteket?

img_2321.jpg

A két megálló között az eredeti menetrend szerint 2:10 perc alatt közlekedtek a szerelvények. Saját méréseink alapján munkanapokon 2:58 és 4:05 perc közötti menetidőket mértünk.

Ezen a metróvonalon munkanapokon 450.000 utas közlekedik, akik közül legalább kétszázezren az érintett pályaszakaszon is utaznak. Ezek az utasok naponta tízezer óra időveszteséget szenvednek el a BKK és a hatóságok nemtörődömsége miatt. A baleset óta csak munkanapokra számolva ez mintegy 1.800.000 óra időveszteséget jelentett az utazóközönség számára. Érdemes forintosítani is ezt az elvesztegetett időt. Ehhez a KSH által megállapított 2016. évi nemzetgazdasági szintű nettó átlagkeresetet vettük alapul, mely havonta 175.000 forint volt. Ennek egy munkaórára eső összege 1.094 forint. Már csak egy szorzást kell elvégeznünk, és láthatjuk, hogy a közmondás – Az idő pénz! – igaz. Eddig csaknem kétmilliárd forintot húzott ki az érthetetlenül lassú vizsgálat az utazók zsebéből. Ebből az összegből az ezen a szakaszon utazó minden utas kaphatna egy teljes árú havi BKK bérletet.

A problémát már januárban jeleztük a BKK-nak. Azóta elmúltak a fagyok, falevelek se nehezítik a szerelvények közlekedését, a BKK ennek ellenére nem tesz semmit. Félő, hogy az ősz közeledtével újra falevelek kerülhetnek a sínekre, így lassan hozzászokhatunk, hogy kerékpárral gyorsabban lehet az Örs vezér tere és a Pillangó utca között közlekedni, mint a zárt pályás metrószerelvénnyel.

Néhány jogos kérdés azonban felmerül még az ügy kapcsán:

Vajon miért nincs még eredménye a vizsgálatnak? Az eddigi magyarázatok alapján a téli időjárási viszonyok miatt keletkezett a baleset. Miért kell a nyári hőségben is sebességkorlátozást elrendelni? Ki fogja megtéríteni az utazók időveszteségét? Ki a felelős azért, hogy 253 napja nincs meg a vizsgálat eredménye?

Horváth Zsolt

8 komment

Címkék: közlekedés falevél metrófelújítás BKV BKK M2 metró BKK bérlet

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr2412750158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peetee 2017.08.16. 15:36:12

Még nem találták ki, hogy mit hazudjanak, vagy/és nincs meg a palimadár aki elviszi a balhét.

has 2017.08.16. 16:13:26

Ballibek, fakocka, ufók, negatív kisugárzás, emútnyócév, gyucsány, demszki, esetleg a t-system?

huttinger 2017.08.16. 17:08:44

Rohadt nagy blamázs lenne a vizsgálat eredményének közlése. Feltehetően belebabrálhattak a metro "ABS" rendszerébe, hogy ne legyen keréklaposodás. Túl jól sikerült, mert amit eddig tudunk, hogy a vezető próbált megállni de a végén a vészfékezést volt kénytelen alkalmazni aminél már állóra fékezte a kerekeket és tényleg akkor már csak csúszott a metro és bumm......

És ugye a választások meg közlednek....

lutria 2017.08.16. 17:51:35

Azért én szívesen megnézném hogy hogyan történik az a folyamat hogy a lehulló levelek százával-ezrével megtapadnak a talpfás sínszálak koronáján (még ha a panelbe süllyesztett lenne akkor könnyebben megérteném)ráadásul azon a szakaszon a fák csak a magas és szinte tömör kőkerítésen kívül vannak-és ha ennyire sok falevél kerül az üzemi területre és a sínekre akkor vajon milyen módszerrel takarítják el azt a rengeteg avart a sínekről és az ágyazatról?

gyuri_v 2017.08.16. 17:57:03

Nyáron sem száguldozhatnak csak úgy, menetrend szerint, mert akkor éppen görbék a sínek a melegtől.

huttinger 2017.08.16. 18:01:09

@lutria:

Mivel a legközelebbi fák a metro ezen szakaszánál nem rendelkeznek brutál lombkoronával és a baleset idején bőven túl vagyunk már a lombhullatás főrészén komolytalan a levelekre fogni a dolgot.

huttinger 2017.08.16. 18:03:53

@gyuri_v:

www.origo.hu/gazdasag/20170113-metrobaleset-naponta-70-menettel-kevesebb-fut-a-baleset-ota-az-m2-es-vonalon.html

Majd mikor kijön az eredmény, hogy mennyit spóroltak meg a járat kiesésekkel. Még lehet az is örökre így marad a menetidő a Pillangó és Őrs közt.