HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 30 km/óra (2) 4-es metró (3) adó (5) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) akkumulátor (3) akkumulátorgyár (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (3) alagút (1) államháztartás (3) allergia (1) Andrássy út (1) Aquincumi híd (1) atomenergia (1) autógyártók (5) autóipar (5) autókölcsönzés (1) autómegosztás (6) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autópálya (2) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (2) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) biodiverzitás (1) bioüzemanyag (1) BKK (13) BKK bérlet (1) BKV (12) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (17) busz (2) Busz (7) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csatorna (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) demokratikus koalíció (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (17) dugók (6) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (43) éghajlatvédelem (41) elektromosautó (6) elektromos autó (9) élelmiszerbiztonság (1) emisszió (9) energia (21) energiagazdálkodás (6) építészet (5) épületek (1) épületek felújítása (9) épületfelújítás (8) erdők (1) Erzsébetváros (3) eső (2) Etele út (1) ETS2 (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (5) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (2) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (8) Fák védelme (10) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (8) forgalomcsillaptás (1) forgalomgerjesztés (1) Franciaország (3) furgon (5) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (12) fuvarozás (4) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) Ghana (1) GINOP (1) GrundKert (1) gumiburkolat (1) gyalogos közlekedés (6) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hőség (5) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (3) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (2) iskolakezdés (1) játszóterek (1) jegy és bérlet (1) jogosítvány (1) Józsefváros (1) kamion (7) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (25) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kérdőív (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (2) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (2) kis autó (1) klíma (18) klímamenekültek (2) klímapolitika (8) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) kommentelők (1) kőolajimport (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (18) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (7) közlekedés (40) közlekedéstervezés (24) közoktatás (1) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (4) Közút (1) különadó (1) lakás (1) lakossági mérések (2) lakótelepi lakás (1) Lánchíd (2) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (55) levegőszennyezés (31) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) LISA autó (1) London (1) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (6) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) műfű (1) munkahelyi közlekedési terv (1) munkahelyi mobilitás (1) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) növényzet (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) örök vegyi anyagok (1) Oroszország (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (16) pedelek (1) petárda (1) petíció (1) PFAS (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) Putyin (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (17) robogók (2) roncsautók (4) sajtó (1) SASmob (1) sebességkorlátozás (2) segédmotoros kerékpár (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) Szeged (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (3) Személyszállítás (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (4) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (9) teherszállítás (10) telekocsi (2) térburkolat (1) termőföld (1) tiszta levegő (5) tócsa (1) tömegközlekedés (21) torna (1) trollok (1) TTIP (1) túlfogyasztás (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) Ukrajna (3) ultrafinom por (5) uniós támogatások (5) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (14) útépítés (1) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag (3) üzemanyag-fogyasztás (8) üzemanyagadó (7) Valencia (1) válság (1) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) viteldíj (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (17) zöldövezet (3) zöldterület (16) zöld falak (1) zöld város (4) Címkefelhő

Egy vasútállomás meg egy autóbusz-pályaudvar

2017.08.04. 09:00 Levegő Munkacsoport

Úgy adódott, hogy Bodajkra kellett látogatnom. Elvben roppant egyszerű, vonattal Székesfehérvárig, a fehérvári állomástól egy alkalmas busszal az autóbusz-pályaudvarra, majd onnan egy másik busszal Bodajkra. A gyakorlat kissé bonyolultabb.

Köztudott, hogy a székesfehérvári állomást mostanában újítják föl. Azt talán már kevesebben tudják, hogy kormányablakot – vagyis okmányirodát – is építenek az állomásépületbe. Legalábbis ezt állítja az utasoknak épült aluljáró egyik liftjén olvasható fölirat, miszerint a liftet a kormányablak megnyitásáig nem használhatja a közönség, az ki van kapcsolva. Ami nem volna baj, hiszen van mellette másik fölvonó is, de már jártam úgy, hogy az viszont éppen rossz volt. De ez mellékszál, térjünk vissza az utazáshoz!

Tehát a fehérvári állomást felújítják. Egészen a város felé eső külső falig. Amint kilép az ember a kapun, egy pusztaság fogadja, fák nélkül, fésűsen kialakított autóbusz-peronsorral. Kánikula idején tűző napsütéssel, de ebben szerencsém volt, én csöpögő esőben tanulmányozhattam végig a megállókban elhelyezett menetrendeket, hogy vajon mikor szállhatok az autóbusz-pályaudvarra menő buszra. Nem nagyon volt választék, a menetrendek fél-háromnegyed órás várakozást ígértek. Gondoltam, azalatt gyalog is eljutok odáig, ezért nekiindultam. Közben persze kiderült, hogy gyalog se sokkal kevesebb, jó messze van a buszpályaudvar a vasútállomástól. Szerencsére útközben el tudtam kapni egy autóbuszt (nem az állomásról jött), s így az eső erősödésekor már egy buszperon teteje alatt vártam a bodajki busz indulását.

Csodálkoznék, ha a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős munkatársai, döntéshozói álmukból fölkeltve nem tudnák elmagyarázni, mi is az az intermodalitás, és miért fontos. Azt jelenti, hogy a tömegközlekedés vonzóbbá tételéért annak megrendelője – esetünkben a magyar állam – és üzemeltetői – esetünkben a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. és a MÁV – mindent megtesznek azért, hogy az utasok, akiknek többféle eszközzel is utazniok kell, hogy elérjék céljukat, könnyen, gyorsan, különösebb fáradtság nélkül tudjanak átszállni. De tudják ezt azok is a Közlekedési Operatív Program Irányító Hatóságánál, akik úgy adtak milliárdokat a fehérvári állomás felújítására, hogy nem követelték meg annak „intermodális csomóponttá” alakítását. Pedig nem került volna sokba egy utastájékoztató tábla felállítása az állomáson, rajta az elkövetkező 20-30 percben induló, érkező autóbuszok adataival: érkezési idő, indulási idő, célállomás. Néhány fa elültetése és a buszperonok befedése se vágta volna földhöz az operatív programot.

Az állomásépület előtti pusztaság háziasítására gondolom még várhatunk pár évtizedet. De addig is megtehetné a magas minisztérium, úgy is, mint az utasok érdekeit képviselni hivatott hatóság, hogy megrendel egy ingajáratot a területileg illetékes szolgáltatónál, a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél. (Pompás elnevezés, nem lehet betelni vele! Nem olyan unalmas, mint Alba Volán volt!) Egy autóbuszjáratot a vasútállomás és az autóbusz-pályaudvar között, ami negyedórás időközönként indulva pár forintért – netán a vonat- vagy a buszjegy felmutatásakor ingyen, hiszen nem az utas tehet arról, hogy nem tud pár lépést gyalogolva átszállni – korszerűvé teszi az átszállást. Intermodális csomóponttá varázsolva Székesfehérvárott egy vasútállomás meg egy autóbusz-pályaudvar együttesét.

vamá

40 komment

Címkék: busz vasút intermodális Székesfehérvár

süti beállítások módosítása