HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) Busz (7) busz (1) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (19) éghajlatvédelem (17) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (1) európai unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogirtás (3) szúnyogírtás (2) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Megtelik a buszsáv?

2016.09.03. 07:02 Levegő Munkacsoport

Kiszivárgott, hogy a kormány ismét borsot törne a budapestiek orra alá. Betömné villanyautókkal a buszsávokat, különösen azokat, ahol az M3 metró felújítása alatt pótlóbuszok járnak majd. Egyrészt elrendelné a buszsávok megnyitását a villanyautók előtt, másrészt aki fel tud mutatni mondjuk 7-10 millió forint önrészt, annak adna még pár milliót, ha villanyautót vásárol.

visszateres_ide_1.png 

Ha volna szakpolitika, akkor lennének hatásvizsgálatok, elemzések arról, hogy Magyarország mit nyerhet és mit veszíthet rövid és középtávon azon, hogy öt-tíz éven belül a villanyautók lesznek a piacvezetők a világ személygépkocsik piacán. Elemzés nélkül is nyilvánvaló például, hogy ha teljesülnek a tervek, és Franciaországban hirtelen két millió, Németországban egymillió villanyautó zúdul az utakra, akkor közel ugyanennyi robbanómotoros, többségében dízelautó jelenik meg az unió keleti tagállamainak, köztük Magyarországnak a használt autós piacán. Vagyis átgondolt intézkedések nélkül a villanyautóforradalom eredményeképpen rövid távon Magyarország levegője nemhogy tisztulna, de tovább büdösödhet.

Ahogy tehát most kinéz, rövid távon a villanyautó jó buli lesz a gazdagoknak és a villanyautó importőröknek, bukta mindenki másnak:

  • A Magyarországon prémiumkategóriás autót gyártók – Audi, Mercedes – vevőket, munkásaik állást veszíthetnek.
  • Lelassulhat Budapesten a buszközlekedés – százezrek tölthetnek több időt a munkába járással, mint eddig.
  • A villanyautó ártámogatására költött pénz még inkább hiányozni fog ezer más helyről (oktatás, egészségügy, vasút stb.).
  • Miután elszámolási rendszer egyelőre a Holdban, a villanytöltő-állomások üzemeltetői ingyen kell, hogy adják a villanyt azoknak, akik amúgy mellényzsebből meg tudnák azt fizetni.

Pedig még csak fel sem kellene találni a villanyautós szakpolitikát, akár készen át is vehetnénk egyet, például azt, ami Észtországban bevált. Előbb üzleti tervet készítettek, aztán felállítottak egy országos fizetős töltőhálózatot, és vettek 700 villanyautót a szociális gondozóknak. Olyan embereknek, akik sokat utaznak, sokat használják a gépkocsit, és így a töltőket is. Vagyis létrehoztak egy infrastruktúrát, amely fogadni, ellátni képes a villanyautókat, és gondoskodtak arról, hogy hogy már az első pillanattól legyen, aki sokat használja. Nem véletlen, hogy Észtországban (45 339 négyzetkilométer, 1,316 millió lakos) 1101 teljes mértékben elektromos autó volt regisztrálva 2015 augusztusában, míg Magyarországon (93 030 négyzetkilométer, 10 millió lakos) 480 zöld rendszámot adtak ki idén márciusig, ráadásul ezek túlnyomó többsége nem is villanyautó, hanem hibrid.

1. ábra: A villany-töltőállomások számának alakulása Észtországban (Forrás: www.eafo.eu/)

 

2. ábra: A villany-töltőállomások számának alakulása Magyarországon (Forrás: www.eafo.eu/)

Lehet, hogy az ötlet beválik, és előkelő helyre kerülünk az európai villanyautó-statisztikában, de ha a buszsávokban megjelenő sok ezer villanyautó ellehetetleníti a tömegközlekedést, az nem a villanyautózás sikere lesz, hanem a hozzánemértés parádés bizonyítéka.

vamá

A kép forrása: http://nol.hu/kultura/villamosok_a_levesben-1410741

35 komment · 1 trackback

Címkék: buszsáv villanyautó elektromosautó

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr211672140

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Közlekedhet-e a buszsávban az elektromos autó? 2018.07.23. 14:16:01

Buszsávban az elektromos autó – a hatályos jogszabályok szerint – nem közlekedhet, ezt már az elején szeretném ezt leszögezni. Az elektromos autók egyre népszerűbbek, elég sok látható az utakon, és szerencsére számos kedvezmény vehető igény…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chariot33 2016.09.04. 18:07:22

A cikk pont a probléma gyökerét, a teljesen elbarmolt törvényt nem említi. Ti. azt, hogy ma Mo.-on villanyautó minden olyan prémium kategóriás jármű, amiben van bárhol a hajtásláncban egy villanymotor. Akkor is, ha az csak a gyorsításban játszik szerepet, utazni vele gyk. nem lehet. Így lesznek zöld rendszámosok pl. az alibi hibrid SUV-ok, akik majd, jó magyar szokás szerint kihasználhatják a törvény kedvezményeit. :(

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.04. 19:00:28

@Chariot33: Legalább tudnád a törvényt, te szerencsétlen, akkor nem beszélnél hülyeségeket.
Az kap zöld rendszámot, akinek a kocsija 50km-t tud menni nulla emisszióval.

Jó nagy baromság ez a poszt.
És az a lényeg, az egész törvénykezésben, hogy kicsit népszerűsítsék a hibrid/villany hajtást. Orbitális baromság a buszsávokat elfoglaló villanyautóktól tartani, 500 zöld rendszámos autó fut Magyarországon.

Logikátlan nyivákolás. Attól, hogy esetleg egymillió francia lecseréli a 5 éves eur5 dízelét villanyautóra, és kelet-európa megveszi azokat miért lesz büdösebb itt? Szerintetek mégis mit cserélnek le 5 éves kocsira? A bkv jegyet, vagy a 20 éves roncsot?

És tényleg, mellényzsebből ki lehet fizetni az áramot. CSAKHOGY! Annyi hátránya van a villanyautózásnak, hogy kell valami előnyt is nyújtani, hogy bárki is megvegye. Igen, ingyen áram, ingyen parkolás, buszsáv. Nagy kaland. Cserébe van 150km hatótáv, 2-3 óra feltöltés, és a kocsi is jóval drágább mint egy benzines.

Az audit meg ne féltsétek, három hónap alatt át tud állni villanymotor gyártásra, ha úgy lesz üzleti érdeke.

Szóval a levegő munkacsoport hozta a szokott hülye formáját, hozzá nem értő majmok jól megmagyarázzák a saját ökörségeiket. Akik a nullás északi részének a megépítését akadályozzák azok nem ti voltatok?

anyadmajma 2016.09.04. 20:26:39

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: te sem tudod mit beszélsz, az biztos.
jelen pillanatban van vagy 100 db Nissan Leaf villanykocsi BP-en, taxiként üzemelnek. Listaár kb. 8 millió. hatótáv városban:120-150km. töltési idő:
40 PERC!!!!!!!!!
A komenista nyugaton levedlett használt roncsokat meg szép pénzért árulják a keleti blokkban.
Pár éve a franciák jelentős támogatást adtak a francia dízel kocsikra. Most meg persze akkora szmog van a sok traktortól, hogy az út másik felét nem is látni.
Na, azokat majd szépen itthon meg lehet venni, meg más keleti blokkban is, és majd pöfög itt.

Amúgy meg 50km? annyit az én kocsim is tud önindítóval! mégse kaphat zöld rendszámot, csak a 3-4-5 literes városban 15-20litert zabáló kocsik. Még akkor is, ha dízel.
Szóval ne akard már megmagyarázni, hogy ezen megint csak nyerhet az ország.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.04. 21:19:41

Emberek! Azon elgondolkodtatok már, hogy jó, jó, nem füstöl az autó az orrod alá közvetlenül, de ugye azt a delejt is elő kell valahol állítani, amivel feltöltöd azt a nyomorult négykerekűt? Magyarán nem a szennyezés foka változik, max. a helye.

fifibá55 2016.09.04. 23:00:37

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: 150 km csak akkor, ha úgy kezeled a pedált, mintha tojást taposnál; városban inkább 100, az is csak nyáron, mert a fűtés felzabálja a felét.
(A Teslára nem vonatkozik, az combosan bírja.)

Én 30 km-es tiszta villanyos távról tudok, a környékünkön zöldülő S 500-as Mercik és nagy Porschék se igen képesek többre - de ennyi épp elég, hogy élhessenek az előnyökkel.

A Levegő-söknek meg, úgy látszik, csak negatív és jajveszékelő véleményük van mindenről: ugyanígy sírnának akkor is, ha pl. csakis kerékpárral lehetne közlekedni: bebizonyítanák, milyen hátrányos és veszélyes, hogy a biciklisták sokkal többet lélegeznek, amikor tekernek, és így mások elől elszívják a levegőt.

A buszsáv használatáért a rendőrök már most sem szólnak, pedig büntethetnének érte.

fda 2016.09.04. 23:33:44

Egyébként tényleg elég pofátlanság, hogy akinek van pénze a méregdrága villanyautóra, az jelenleg ingyen tankolja, ingyen parkol, és még buszsávban is menhessen? Miért?

A fizető parkolás pl. nem azért van kitalálva, hogy a belvárosban senki ne álljon sokáig? A buszsáv nem arra való, hogy a tömegközlekedés gyorsuljon? Akkor milyen alapon adjuk fel ezeket az elveket?

Mr. Waszabi 2016.09.05. 01:31:18

Menjetek má' b+! Milyen színű eltömítés? Alig van autó BP-n, amely mehetne a rendelkezés alapján a busz-sávban. A ma honos hibridek legfeljebb 30 km-t képesek megtenni akkuról, és az áruk a 10 millát súrolja alulról vagy felülről, de inkább felülről. Ami nem az átlag autó, ugye, és még egy évtizedig itt nem is lesz az. Hülyeség a cikk, úgy, ahogy van, csak egy kitörés, alapok nélkül.
Mondhatnám, majdnem kormánypárti propaganda szint - rettegtessük be a zembereket, hátha elérünk valamit, ami rombolja, megosztja az országot. De a Levegő Munkacsoport esetében a villanyautóval való hadakozás, nos, orbitális baromság gyakorlatilag. Hisz nem a dízeleseket engednék a buszsávba, hanem mintha tevével egednék ott közlekedni a zembereket,ugye. Mármint gyakoriságát, sűrűségét tekintve forgalmi szempontból. Értem én sok volt valami szer szombaton, na de azért legyen már önmérséklete a szerzőnek, hogy milyen állapotban mit tesz közzé. Egyébként híve vagyok a mariska legalizálásának, de csak ha a publikálók is megfelelő önuralmat tartanak :)

Semper Fidelis 2016.09.05. 07:19:55

Persze, a kormánynak másra sincs ideje, mint hogy borsot törjön a budapestiek orra alá. Ja.

midnight coder 2016.09.05. 07:39:55

@Hóhér az utolsó barátod: A villanyautóba a delejt elő lehet állítani napelemmel, szélerőművel, atommal, de ha hőerőművel is állítod elő, akkor is lényegesen jobb hatásfokkal teszed azt, mint a 30% körüli hatásfokú robbanómotor ami az autókban van. Sőt, még a hibrid is sokkal jobb ebből a szempontból, mivel a robbanómotor csak egy nagyon szűk fordulatszám tartományban ad le optimális teljesítményt, viszont az élettartamának legnagyobb részében nem ott dolgozik, különösen városban nem. Ezért (is) eszik jóval kevesebbet egy hibrid városban mint egy hagyományos hajtásláncú autó.

midnight coder 2016.09.05. 07:41:52

@Mr. Waszabi: Igazából a cikk egy dologra világít rá: a környezetvédők mérhetetlen ostobaságára. Ezek többet ártanak a Földnek, mint azok a kapitalisták akik szarnak a környezetre.

vamá 2016.09.05. 08:12:19

@midnight coder: @Mr. Waszabi: Nos, az írás feltételes módban szól arról, hgy mi lesz, ha sikerül pár száz millió forintot kiszórni a gazdagoknak, és hrtelen megjelenik jó pár ezer villanyautó a buszsávokban. Ez ellen a mai helyzettel érvelni olyan, mintha valaki bent marad a házban földrengéskor, hiszen még nem dőlt össze. A (szak)politika lényege az előrelátáson, a következmények fölmérésén alapuló döntés. Na, ez az, ami hiányzik.

Kutul 2016.09.05. 08:33:41

Abszolút egyetértek "fda"-val!
A parkolási díj azért van, hogy ne foglalják feleslegesen a helyeket a (elsősorban) belvárosban és lehet, hogy még viszonylag kevés a zöld rendszámos autó, de a buszsáv arra lett kitalálva, hogy aki tömegközlekedik, ne a dugóban ácsorogjon. A taxik már eleve mehetnek ott, meg nyilván a megkülönböztető jelzést használó járművek, akkor most még a villanyautók is?!? Lassan a gyermekkel utazok, meg a nyugdíjasok is mehetnek majd ott, akkor meg minek is van külön BUSZsáv??? Az elektromos autó "nem szennyezi a környezetet", akkor meg nyugodtan haladhat ő is a többi autóval...
Az ingyenes töltést sem egészen értem...de valaki mégiscsak kifizeti azt az összeget.

V-ger 2016.09.05. 08:33:51

Azért három ekkora tárgyi tévedéssel kezdeni a bejegyzést elég nagy bukta.

1) A most nyugat-európában futó autók műszaki állapota és színvonala a jelenlegi magyar autópark felett van. Ergo, ha ezeket behozzák és lecserélik a mostaniakat, az elég nehézkesen fogja rontani a mostani helyzetet.

2) Hogyne, az Audi és a Daimler ölbetett kézzel nézi, hogy noname jöttment gyártók villanyautókat gyártsanak, miközben a saját jelenlegi portfóliójuk elavul és eladhatatlanná válik. Még véletlenül sem fognak villanyautót gyártani, igaz? Szóval ki veszíti el a munkáját? Max akiét automatizálják, de az nem ide tartozik.

3) Most akkor melyik is? Rengeteg nyugati használtautó jön be, ami nem jogosult a buszsávra, vagy hirtelen kinő a földből egy több-tízezres kereslet a villanyautókra (árukhoz képest alamizsna 1-2 milla miatt) és ezek blokkolják a buszsávot? Még ha a később leírt 480 megtízszereződik (országosan) akkor is mi fog történni a budapesti buszsávokban? Semmi. Pláne úgy hogy a mostani pesti portfólió jó része Taxi, ami amúgy is használhatja már a buszsávot.
De azért eldönthetnéd, hogy a két apokalipszis közül melyikkel riogatsz. Mert mindkettő egymás mellett nem fér el.

Abban van igazad, hogy a mindenkori kormánynak fogalma sincs arról, hogy mit kell csinálni a villanyautóval, méginkább, hivatalból nem akar foglalkozni vele. Alibizik, mert most ez a nemzetközi trend. Meg lehet belőle EU pénzt szerezni. De koncepció az tényleg nincs.

fifibá55 2016.09.05. 08:48:03

@V-ger: A három pontban leírtakkal egyetértek. Abban már nem egészen, hogy nincs koncepció; szerintem van:
1) Ezt a területet is be kell sorolni azok közé, ahol kiválasztott/megtűrt személyek/körök kiemelt hasznot érhetnek el.
2) Amíg ez a személyi kör nem véglegesedik, addig kivárni, és az aktivitást kizárólag a Jedlik terv hangoztatására korlátozni (ld. az utolsó egy évben átadott töltőhelyek számát).

V-ger 2016.09.05. 08:59:03

@fifibá55: Igen, a Jedlikre mondom, hogy jelen formájában csak alibizés.
Az, hogy leszórunk pár töltőt, csak arra jó, hogy mutogathassuk: foglalkozunk vele.

És igazad van, amíg nincs kiépítve, hogy kik és hogyan legyenek a rendszerszintű haszonélvezők, addig nem lesz koncepció. Utána meg szokás szerint a gombhoz varrjuk a kabátot.

vamá 2016.09.05. 09:40:19

@V-ger: A gyártsánál nem az a gond, hogy a nagyok nem tudnak beállni a sorba, hanem az, hogy villanyautót jóval egyszerűbb összerakni mint robbanómotorost, jóval kevesebb részegységből. Vagyis jóval kisebb lesz benne az élőmunka és a beszállítás.
Abban valóban van látszólagos ellentmondás, hogy a villanyautók száma is nő, meg az import dízeleké is. De szerintem a kettő megfér egymás mellett: van, aki 2020-ra évi kettőszázezer használatautó-importot vizionál, emellett akár 30 ezer új villanyautómennyiség is eltörpül. A hazai autóállomány kívánatos megújulása levegőtisztasági szempontból nem a használt dízelek tömeges behozatala, hanem a legalább Euro 6 benzinesek szaporodása. Ha a dízelekkel újul meg az autópark, gyorsan ott tarthat az ország, ahol most a franciák, ott 80% fölött van a dízelek aránya. Nálunk ma még jóval alacsonyabb,de pl. az őszi (nem reprezentatív) négy helyszínes kibocsátásmérő akciók adatai szerint a forgalomban felülreprezentáltak lehetnek a dízelautók.

gyongyi70 2016.09.05. 10:14:10

Klassz, hogy támogatjuk a villanyautót meg ellenőrizzük a többi kocsi káros emisszóját is, de mikor fog végre az állam/kormány azzal is foglalkozni, hogy rengeteg lakótárs szeméttel fűt ősztől tavaszig és ezzel jóval többet árt a levegő tisztaságának?!

Cinkes 2016.09.05. 10:26:13

én inkább úgy érzem, hogy ez arról szól, hogy ha sok pénzed van akkor legyen már külön sávod is.

sterimar 2016.09.05. 10:54:11

Ez a cikk komoly, vagy csak trollkodás?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 10:58:26

@anyadmajma: Hüle vagy mint a segg, kis barátom.
A leafnek meg az összes villanyautónak pont az a baja, hogy papíron ennyi a hatótávolságuk, a gyakorlatban pedig nem igaz.
Mert marhára változik, ha klímázol, meg ha fűtesz, vagy hogyha kicsit nyomod a gázt. Mellesleg épp nem a taxikról van szó, mert azokból mindegyik használhatja a busszávot.
De járjál ötven kilomátereket önindítóval.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 11:00:21

@gyongyi70: A szomszédoddal is a kormány foglalkozzon? :D
Felöltözni megy egymagad is? Egyébként vannak szabályok a fűtésre, tessék betartatni.

gyongyi70 2016.09.05. 11:02:14

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: én betartom. A szomszéd nem. Lehet vele pereskedni birtokháborítás címén, de ha az önkormányzatnál jelzed a környezetszennyezést csak sajnálkoznak, ha nem kinevetnek.

Jelenleg nincs hathatós szabályozás vagy ellenőrzés erre, pedig komoly gond a kertvárosokban.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 11:08:24

@Kutul: Tehát zavar az, hogy ingyen parkol a villanyautós, ingyen tankol, és használhatja a buszsávot.
Na, akkor most nagyon komolyan, mutasd meg, hogy okosabb vagy mint a kormány. Van 25 millám, győzz meg, hogy Volvo XC90 Plugin-t vegyek, és ne Audi q7 dízelt. Vagy mondok még jobbat, mbw x5ből a híbrid 2 millával drágább mint a dízel. Miért venném meg, ha ugyanazt tudja?

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 11:12:02

@gyongyi70: Értem. Tehát van szabályozás. Környezetvédelmi törvény, önkormányzati rendeletek.

Chariot33 2016.09.05. 11:53:48

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
Arany egyetlen drága tetű bogaram! (ha már személyeskedünk, tegyük!)
Egy összehasonlítás arra, miért is írtál kapitális ostobaságokat, nem kevés arroganciával kísérve:
444.hu/2016/05/08/a-gazdagok-benzintemetoi-adokedvezmenyt-es-ingyen-parkolast-kapnak-az-allamtol

vamá 2016.09.05. 12:27:41

@gyongyi70: Vannak jogszabályok, be is kell tartatni őket. Bővebben: levego.hu . Konkrét segítséget is kérhetsz a tanácsadó irodától.

vamá 2016.09.05. 12:32:10

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: ne arról győzzön meg a kmány, hogy prémium autónak villanyt vegyél. Ennél jóval fontosabb, hogy ha autóra szórnád a kevéske pénzedet, akkor válaszd a lehető legkevésbé szennyezőt.

gyongyi70 2016.09.05. 12:35:55

@vamá: megvolt. Ügyvéd is. A tesóm önkormányzatnál dolgozik, ő is ellát tanácsokkal.

Az ügyvéd is inkább lebeszélt a pereskedésről (ha olvastad, amit belinkeltem, ha nem, röviden magyarázom: neked kell bizonyítanod a szennyezés tényét, kiküldhetnek szemlére vkit, de ha épp akkor nem tüzel, akkor bukhatod az egészet. Arról nem is beszélve, hogy az egész eredménye egy pénzbüntetés lehet, nekem pedig nem ez a célom, hanem hogy szüntesse be ezt a tevékenységét. Erre viszont nem sok remény van.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 14:31:08

@Chariot33: Hülyegyerek! Olvass utána, hogy ki kap zöld rendszámot, esetleg egy fokkal hozzáértőbb helyen, mint a 444.hu. Egy hatalmas böfögés az egész. Meséld el, hány millió kilométer alatt jön össze a 2-3 millás vételárkülönbség.
Nekem speciel hibridem (is) van, és nem kapok zöld rendszámot, mert nem nem tölthető, és nem megy 50km-t árammal.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 14:32:53

@gyongyi70: Nem neked kell bizonyítani, hanem ki kell hívni a környezetvédelmi felügyeletet (nem tudom a pontos nevét, most egy éve lettek hatóság). Ha fennáll a környezetszennyezés akkor keményen büntetnek.

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 14:41:11

@vamá: Marhára nem érted.
Ha nem támogatják a villanyautót, akkor nem fog elterjedni. A kevéske pénzedből most sem tudsz villanyautót venni.
HA pár gazdag azt mondja, hogy rádob 2-3 milliót a kocsira és vesz tölthetőt mert akkor mondjuk adókedvezményt kap meg ingyen parkolhat, akkor talán lesz értelme az infrastruktúrát fejleszteni. Töltőállomásokat építeni. Ha lesznek töltőállomások, akkor már esetleg mások is kedvet kapnak.

A sok hülye itt sopánkodik, hogy nagy és drága autók kapnak zöld rendszámot. A tulaj kifizetett azért 2 milliót, hogy a dugóban ne pöfögjön hanem áram hajtsa.

Chariot33 2016.09.05. 17:35:42

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:
A stílus maga az ember. Ugye? :(
Agresszív barom stílusban vitatkozzon veled az akinek két anyja van! Suttyó!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2016.09.05. 21:18:21

@Chariot33: Hehehe. Amikor elfogynak az érvek, és rájöttél, hogy beégtél akkor mindig elő lehet szedni a nagy megsértődést.
Annyit írtam, hogy olvasd el a törvényt te szerencsétlen. Erre tetűzöl. És min is sértődtél meg? Idézem:
"Hülyegyerek! Olvass utána, hogy ki kap zöld rendszámot, esetleg egy fokkal hozzáértőbb helyen, mint a 444.hu. Egy hatalmas böfögés az egész. Meséld el, hány millió kilométer alatt jön össze a 2-3 millás vételárkülönbség.
Nekem speciel hibridem (is) van, és nem kapok zöld rendszámot, mert nem nem tölthető, és nem megy 50km-t árammal."
Ez az agresszív barom stílus? Kétlem, hogy senki nem mondta még neked, hogy hülyegyerek.

vamá 2016.09.06. 06:30:17

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Mi csak követjük a divatot. A villanyautógyártás felfuttatása nem a mi dolgunk, hanem a nagyoké. Ha meglesz 2020-ra a tervezett kétmillió Franciaországban és egymillió Németországban, akkor majd csúsznak az árak lefelé. Töltőállomás ügyben egyetértünk, de éppen ez van a blogban is.