HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (1) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (19) éghajlatvédelem (17) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) Európai Unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Irány a Vár!

2016.04.25. 06:43 Levegő Munkacsoport

buses2.jpg

Vendégposzt

Elképzelem, mi történik, ha a minisztériumok felköltöznek a Budai Várba. Milyen minisztériumok? Hát a belügy, a pénzügy, a vidékfejlesztés, igazságügy, honvédelem, fejlesztési minisztérium, emberminisztérium, ha addig így marad. Okoskodásomból kimaradnak a háttérintézmények, a Magyar Nemzeti Bank mint közismerten független és saját épülettel rendelkező egység.

Szóval, a minisztériumok nagyjából 5600 főt képviselnek háttérintézmények nélkül, ám, ha a beolvadókat is bevesszük, akkor a létszám inkább 7000. Persze, csak a budapestiekről van szó.

És akkor számoljunk.

Udvariasságból, meggyőződés nélkül tételezzük fel, hogy csak a fele megy fel. Aggályos becslés, tekintettel arra, hogy az ülések főként attól függnek, hol ül a miniszterelnök vagy a kancelláriaminiszter és a pénzügyminiszter, illetve – tekintettel a közelgő zord időkre – a belügyminiszter. Mégis, legyen csak a fele. Akik már eddig is szóba jöttek: a pénzügy, a belügy, a hadügy és a miniszterelnökhöz tartozó egységek, bevégezve a már a Várban székelő intézményekkel és irányítókkal, akik hol építészeti örökségünket, hol nemzeti egységünket védik egy-egy kisajátított palotában.

Szóval, 3500 ember. Vannak még biztonsági őrök, ügyeletes rendőrök, katonák, terrorelhárítók, informatikusok és recepciósok. Továbbá épületfenntartók és sokan mások, akik nincsenek benne a közvetlen létszámban, de ott fognak munkakezdéskor tolongani a kapuknál.

Akkor hát 4000-nél tartunk. Reggel ennyi ember indul felfelé. És mivel? Lifttel, buszokkal összesen három feljáraton, aztán gyalog, biciklivel? Így is lesz legalább 1000 autó, amely a mai állapotokhoz képest többletet jelent. Majd szigorítják a parkolási engedélyeket. Akkor lesz 500, ennél kevesebbet el sem tudok képzelni. A többi 500-1000 a Vár környékén parkol. És hát a vendégek, az ügyfelek, a lent maradt állami vezetők, ők is autóval. Oda-vissza. Naponta ők is legalább 200 belépést képviselnek ennyi minisztérium esetében.

Kell aztán melegedő, irattár, parkoló vagy parkolóház, lesüllyesztve vagy másként. Hamarosan kiderül, hogy a Lovardában nem lovak lesznek, hanem állami autók, terrorelhárítók vagy mások, óriási ló- és lőerőkkel. A félig felújított főparancsnokságot egészen felújítják, a régi lakókhoz hasonlóan vitézek költöznek be.

És még így is kevés lesz a hely. Reggelente őrületes tumultusok alakulnak ki a buszokon és a Vérmező felőli lift előtt. 3000 ember a mai buszok mellett (30/kisbusz) 100 többletmenet. És ha csak 70? Hol a busz, hol az erre alkalmas bejárat? És a közben beinduló autóforgalom hova kerül?

A kor szelleméhez igazolva bizakodóak vagyunk, nem kishitűek. Látjuk a feladatot, csak még itt-ott igazítani kell a Váron. Biztos akad valami frappáns, unortodox megoldás. Csak keresni kell.

Tömpe István

Képünkön: Turistabuszok mennek (mennének) fel a Várba
(fotó: Levegő Munkacsoport)


			

Szólj hozzá!

Címkék: Budai Vár

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr38660472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.