HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (1) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (18) éghajlatvédelem (16) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) Európai Unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Balázs Mór a paraván

2016.03.25. 07:18 Levegő Munkacsoport

balazs_mor.jpg

Nemrég egy konferencián Nyul Zoltán, a BKK stratégiai igazgatója tartott előadást a Balázs Mór-tervről, és a különféle projektekről, amik kezdődnek, folyamatban vagy előkészítés alatt vannak a fővárosban. Egyik példája az egyes villamos továbbvezetése volt a Fehérvári úttól a Kelenföldi pályaudvarig, s egyszer csak mit hallok? Azt, hogy majd láncolhatják magukat a fákhoz a környezetvédők. Ebben az egy mondatban minden benne van. Az, hogy a Fővárosi Önkormányzat mennyire veszi komolyan a Balázs Mór-tervben megfogalmazott hangzatos vagy kevésbé hangzatos célokat, és hogy a tervezők mennyire veszik komolyan, hogy ez egy fenntartható városi közlekedési terv. Semennyire.

„Csak akkor ad pénzt az Európai Unió, ha van fenntartható városi mobilitási tervünk? Hát akkor csinálunk egyet! Úgysem fogják rajtunk számon kérni, hogy amit művelünk, az is fenntartható-e!”

Nagyjából ez lehet azok fejében, akik a döntéseket hozzák. Pár éve felállítottak egy csapatot, akik komolyan vették a feladatukat, erős szakmai háttérrel összeraktak egy tervet, aztán megbíztak egy másikat, hogy csináljon belőle színes-szagos kiadványt, és elkezdtek vele ródsózni. Arra azért vigyáztak, hogy ami végül megvalósul, azon ne lehessen semmit számonkérni a fenntarthatóságból, ami pedig – elvben – a Balázs Mór-terv célja lenne. Mert ami segítene a célok teljesülésének ellenőrzésében, az átgondolt, projekt szinten megkövetelt adatgyűjtés előírása, az indikátorok rendszere, az már nincs benne a Balázs Mór-tervben. Mint ahogy a terv a tervezési, projektelőkészítési folyamatba sem került bele mint tájékozódási pont, mint iránytű, mint a tervezés sarokpontjait meghatározó dokumentum. Van a Balázs Mór-terv, és vannak a tervezők, akik csinálják pont az ellenkezőjét, mint ami le van benne írva.  Részlet a Balázs Mór terv problémafájából:

1_6.png

Így történhet, hogy hiába lehetne azt a bizonyos egyes villamost fakivágás nélkül továbbvezetni, arról a BKK hallani sem akar. Így történhet, hogy hiába fogalmazza meg a terv a közösségi terek visszaadását a közönségnek – értsd elvételét az autóforgalomtól, parkolástól –, inkább a fordítottja történik. Útfelújításokkor lekeskenyítik a járdákat, hogy több autó parkolhasson, a főutakra nem tesznek parkoló automatát, hogy azok P+R parkolóként működhessenek. A tereket pedig befedik kővel, hogy nyáron csak átszaladni lehessen rajtuk a hőségben – igaz padot se nagyon tesznek oda, nehogy valaki mégis rájuk üljön. Arra az esetre, pedig, ha valaki számon kérné a felújítás, villamospálya-építés, kerékpárút-kialakítás kezdetekor kivágott 10-20-100 vagy még több 30-40-50 éves, nagylombú fát, odanyomnak egy-két csenevész fácskát, mint „pótlást”.

Miközben tervezők, szakemberek komolyan vitatkoznak arról, hogy vajon a Balázs Mór-terv nem túl emberbarát-e, azonközben magasról tesznek rá, akiknek az lenne a dolguk, hogy többek között a multimodális közlekedés feltételeinek megteremtésével, az autók által elfoglalt közösségi terek visszahódításával, a hőszigetek felszámolásával élhetőbbé, egészségessé tegyék Budapestet, hogy megelőzzék évente sok ezer budapesti értelmetlen megbetegedését, esetenként halálát. Egyedül arra vigyáznak, hogy Balázs Mór fényképe legalább a pénzt adó Európai Unió elől eltakarja, mi történik valójában.

vamá

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedéstervezés BKV BKK

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr428523142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.