HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (1) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (19) éghajlatvédelem (17) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) Európai Unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (7) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Nőhet a zaj

2015.09.18. 06:13 Levegő Munkacsoport

toomuchsignalmarketingnoise.jpg

    forrás: tech.co

Eddig is kevéssé voltak alkalmasak a jogszabályok az emberek megvédésére a zajtól, káros rezgésektől, de a jelek szerint a kormánynak sikerülni fog tovább gyengíteni ezeket. Mindez annak ellenére történik, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint a zajszennyezés sok betegséget okoz, tehát komoly költségekbe veri az egészségügyi ellátórendszert, és jelentős munkaidő-kieséssel jár.

A WHO 2004-ben megjelent tanulmánya  szerint a zajkitettség következményei között ott van a magas vérnyomás, a szív- és érrendszeri betegségek, de akár hörghurutot és depressziót is okozhat. A WHO zajról szóló honlapján azt írják, hogy minden ötödik európai akkora zajban tölti éjszakáit, amekkorának már erős megbetegítő hatása van.

Van tehát a zaj, és vannak az európai és magyar jogszabályok, amelyek hivatottak – lennének – minket megvédeni tőle. Készülnek zajtérképek, intézkedési tervek, épülnek zajelnyelő, -visszaverő falak (amiket aztán később megbontanak, mint Budán a Szerémi úton), mégsincs csönd.Különösen megszenvedik a zajt azok, akik zajkeltő rendezvények közelében élnek. Menekülhetnek a zamárdiak a Balaton Sound idején, gondolom füldugót tesznek a fülükbe sokan, amikor a Hajógyári sziget Szigetté alakul. A Red Bull repülős őrjöngésről nem is beszélve, ami miatt egy hétre Budapest nagy részének lakói élvezhetik a repülőtéri zajt. (Talán meg is nő bennük emiatt az együttérzés a ferihegyi repülőtér fel- és leszállásainak zaját egész évben hallgatókkal, és ha lesznek, támogatni fogják a repülőtér elleni akcióikat.)

A zajok a jövőben akár nőhetnek is, mert a kormány növelni tervezi a nappali zajhatárértéket az „alkalmi rendezvények” környékén. De nemcsak ott, nappal a Hungaroring és a Pannon autóversenyző pályákon is jóval többet zajonghatnak büntetlenül, mint eddig. Nem is csak az F1 vándorcirkusz idején, hanem évente akár 40 napon is. Várható, hogy e negyven napból a legtöbb hétvégére esik. Vagyis azok, akik e versenypályák közelében laknak – a rendeletmódosítási javaslat tizenhétezerre teszi a számukat – búcsút inthetnek a hétvégi pihenésnek. Helyette játszhatnak a szomszédjukkal, ki ismer föl hangról több járművet.

 1_3.png

 Pedig éppen az autóversenyző pályák közelében lakókat legalább az otthonukban meg lehetne védeni, ha a rendeletbe bekerülne, hogy a rendezvény szervezője köteles hangszigeteléssel ellátni a hatásterületen lévő épületeket. Sőt, akár el is fogadhatna a kormány egy intézkedési tervet, többek között a közlekedési eredetű zajszennyezés csökkentésére sebességkorlátozással, csöndes burkolattal, a típusára megengedettnél jóval hangosabb gépjárművek kiszorításával a forgalomból.

 vamá

Szólj hozzá!

Címkék: zaj zajszennyezés Hungaroring

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr757796666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.