HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) Busz (7) busz (1) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (19) éghajlatvédelem (17) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (1) európai unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogirtás (3) szúnyogírtás (2) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Múzeumi központ: Unokáink hálája is borítékolható!

2015.03.13. 06:44 Levegő Munkacsoport

muzeumi.png

Mintha két külön világból jöttek volna a Városligetbe új múzeumokat szorgalmazók és a szomszédos, volt Szabolcs utcai kórház területére Országos Múzeumi Restaurálási és Raktárbázis Központot (OMRRK) építők.  Nemcsak a Levegő Munkacsoport hangsúlyozta több alkalommal, hanem számos neves szakértő, szakmai portál vélekedik úgy, hogy ez a Központ – szemben az új múzeumok ötletével – a Liget projekt valóban eredeti, nagyon is támogatandó kezdeményezése.  Érthetetlen, hogy ez a beruházás miért nem kap sokkal szélesebb nyilvánosságot. Pedig erre a hiánypótló kulturális együttesre joggal lehetnénk büszkék, és ha már beüzemelt, hatalmas nemzetközi visszhangot válthat ki a kulturális örökséget védő, oktató, kutató tevékenységével.

A Narmer Építészeti Stúdió által, Vasáros Zsolt építész vezetésével készülő tervek egy hiánypótló múzeumi háttérintézményről szólnak. Közismert, hogy az örökségek védelme szempontjából hosszú távon a korszerű raktárak és restauráló műhelyek sokkal jelentősebbek, mint a kiállítási csarnokok. A raktározott értékek mennyisége nagyságrenddel haladja meg a kiállított anyagokét. A raktározási körülmények ugyanakkor nem mindig tudják a műtárgyak optimális védelmét szavatolni.

Az OMRRK hasznos területe 36 ezer négyzetméter, ebből 5400 négyzetmétert foglalnak el a laborok, műtermek és mintegy 20 ezer négyzetmétert a föld alatti raktár. A hétszintes főépület hossztengelye a Vágány utcával lesz párhuzamos. Négy szinten a föld alatt lesznek a raktárak, a földszinten a közönség által látogatható raktárrész, a két emeleten pedig az irodák, laborok, műhelyek kapnak helyet.

A létesítmény a sokat szorgalmazott barnamezős beruházások mintapéldája lesz, tipikus húzóprojekt, amely lendületet adhat a Belső-Angyalföld újjáélesztésének. A Dózsa György út, a Vágány utca és a Szabolcs utca által határolt területen állott volt Izraelita Kórházat az 1880-as években Freund Vilmos tervezte, vöröstégla homlokzatú főépületekkel, pavilonos elrendezésben. Később számos toldalékkal bővült, amelyek mára értéktelenekké váltak. Két épületet, a Bródy Adél Klinikát és a zsidó imaházat felújítják. Az előbbiben helyezik el a Közép-Európai Művészettörténeti Kutatóintézetet, az imaházban látogatóközpontot alakítanak ki. Az épületet körülvevő park napközben látogatható lesz.

Az OMRRK jelentős fejlesztésére is több lehetőség lesz, különösen a Dózsa György út felőli területen, szinte korlátlan mértékben. Ezt azért is kiemelnénk, mert a restaurátor központ lehetne első lépése egy nemzetközi oktató-kézműves-restaurátor képző és kutató negyednek, amely akár világhírnevet és nem utolsó sorban komoly bevételeket is hozhatna Magyarországnak. Közismert, hogy a műemlékek, műtárgyak legnagyobb ellenségei nem is a háborúk, a szándékos rongálások, hanem a békeidőkben virágzó szakszerűtlenség, a kontárság, a tárgyak, emlékek rossz tárolása, dilettáns használata, értékének fel nem ismerése stb. A fogyasztói társadalom nem becsüli a munkaigényes magas minőséget, kevéssé értékeli az évtizedek kemény erőfeszítéseivel megszerezhető elméleti és gyakorlati tapasztalatot. Nem csoda, hogy egyre kevesebben vállalkoznak ilyen szaktudás megszerzésére vagy vállalkozás beindítására. Ráadásul a képzéstől kezdve a megfelelő anyagok, szerszámok beszerzése is nagy nehézségekbe ütközik. A hiány pedig egyrészt kontárokat szül, másrészt annyira felhajtja az árakat, hogy sokan, legyenek azok családok vagy intézmények, inkább megszabadulnak a felújításra, javításra szoruló értékeiktől. Ezt a folyamatot meg lehetne, meg kellene állítani megfelelő szakpolitikával. Itt a közszféra felelősségét, a közpénzek keresletélénkítő szerepét hangsúlyoznánk. 

Az OMRRK reményeink szerint akár már egy évtized alatt is olyan kézműves-restaurátor képző-kutató központtá nőheti ki magát, amely fogadni tudja a tanulni, tapasztalatokat szerezni vágyókat – és a javításra szoruló műtárgyakat is – a világ minden részéből.

BE

Hivatkozások:
http://epiteszforum.hu/a-narmer-studio-tervezi-a-volt-szabolcs-utcai-korhaz-teruleten-megvalosulo-hatalmas-muzeumi-kutato-es-raktarbazist
http://valasz.hu/kultura/megmutatjuk-a-liget-projekt-legjobb-reszet-ez-lesz-a-szabolcs-utcai-korhaz-helyen-109430
http://tervlap.hu/cikk/show/id/3402
http://tervlap.hu/cikk/show/id/3357
 A bejegyzéshez a Facebook oldalunkon lehet hozzászólni.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: fairtás Városliget Fák védelme Városliget beépítése

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr587260389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.