HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (1) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (18) éghajlatvédelem (16) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) Európai Unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Megkapaszkodik a közautó

2014.10.15. 19:33 Levegő Munkacsoport

Egy éve indította közautó szolgáltatását Magyarországon az Avalon autókölcsönző. A Levegő Munkacsoportban örültünk 2013 tavaszán, mikor hírül kaptuk: végre Budapesten is lesz rá lehetőség, hogy akinek jogosítványa van, de autója nincs, az amikor éppen szüksége van rá, odamenjen egy kijelölt parkolóhoz, és – mint a most már közismert közbiciklit – elvigyen onnan egy kocsit.

kozauto-Brusszel.jpg

 

Képünkön: Egy közautó-hálózat egyik parkolója Brüsszelben

A vártnál kicsit több időbe tellett, míg el is indult a szolgáltatás, mert a kezdeményezők semmilyen támogatást nem kaptak a parkolóhelyeket felügyelő önkormányzatoktól. De az Avalonnál nem adták föl, céges parkolókat kerestek és találtak a városközpontban, amivel el lehetett kezdeni a közautózást. Valami azóta megmozdult, a fővárosi közlekedésfejlesztés legújabb koncepciójának, a Balázs Mór-tervnek a készítői felismerték az idők szavát, és megemlítik a közautót, mint a városi zsúfoltság egyik ellenszerét. 

Idén ősszel bővült a közautó elérhetősége. Újabb négy helyen, fedett parkolóházban lehet fölvenni és otthagyni a gépkocsit. Az új helyek is a a Belváros közelében, a VI. és a VII. kerületben vannak, mert – hasonlóan a nyugat-európai nagyvárosok közautós gyakorlatához – az Avalonnál is azt tapasztalták, hogy az ott élő, mozgó emberek érzik leginkább a közautó előnyeit a saját tulajdonú autóval szemben.

Főként azoknak kínál jelentős költségmegtakarítást az akár mindössze fél órára is elvihető közautó, akik rendszeresen utaznak, de nem mindig akarnak autózni. Az Avalon szerint évi 8-10 ezer kilométer alatt olcsóbb a közautó, mint a saját, és rugalmasabb, olcsóbb, mint a hagyományos autókölcsönzés. Következő lépésüket is szervezik, ígérik, hogy rövidesen a nagyobb vidéki városok vasútállomásainak közelében is megjelennek a közautók.

Környezeti szempontból komoly előnyei vannak a közautónak. Kevesebb az álló gépkocsi a városban, hiszen a többek által használt autó jóval kevesebbet áll, mint egy saját. Ugyanakkor aki közautózik, az átlagosan hatszor ritkábban ül autóba, és amikor lehet, inkább a tömegközlekedést választja. A közautók műszaki állapota is jobb, modernebbek, kevésbé szennyezik a levegőt, mint a híresen elöregedett magyarországi autóállomány átlaga.

A statisztika szerint a tagok alkalmanként átlagosan 47,9 kilométert tesznek meg közautóval, de várható, hogy ahogy bővül az ügyfélkör, egyre többen rövidebb távra is azt használják majd. Legalábbis ez a tapasztalat azokban az európai országokban, ahol már évekkel ezelőtt meghonosodott a közautózás. Egyelőre a céges és magán felhasználás közötti arány is más képet mutat Magyarországon, mint ahol már mindenfelé látni az utcán a közautós parkolókat. Nálunk acéges, máshol a magánhasználók vannak kétszer annyian, mint a másik csoportba tartozók.

vamá 

 

Címkék: belváros jogosítvány autókölcsönzés cégautó adó közautó Bubi

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr736796617