HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (2) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (3) autómentes nap (4) autótesztelés (3) autózás (3) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (10) BKK bérlet (1) BKV (10) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (5) busz (1) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (3) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízel (1) dízelbotrány (3) dugódíj (4) dugók (3) egészség (5) égetés (3) éghajlatváltozás (18) éghajlatvédelem (16) elektromosautó (3) elektromos autó (4) emisszió (1) energia (10) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) Európai Unió (1) f (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (7) Fák védelme (10) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) Franciaország (1) furgon (3) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (9) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (2) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (12) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korrupció (1) közautó (4) közlekedés (27) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (29) levegőszennyezés (18) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (7) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (4) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (5) roncsautók (3) sajtó (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (2) szemétégetés (2) szén-dioxid (6) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) társadalmi részvétel (2) teherszállítás (3) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (14) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (2) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag-fogyasztás (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (6) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (2) zöldfelület (10) zöldövezet (2) zöldterület (10) zöld város (4) Címkefelhő

Pakshoz a kabátot?

2014.07.17. 13:05 Levegő Munkacsoport

2014.01.08-mrconservative-52cd8cd958286.jpg

forrás: mrconservative.com

Semmi nem kényszerítette 2009-ben az országgyűlést, hogy hirtelen határozzon a Paks II. bővítés előkészítéséről. A mostani döntéshozóknak pedig egészen a húszas évek közepéig lett volna idejük arra, hogy körülnézzenek a világban, és mérlegeljék az alternatívákat. Alkalmas lenne a következő tíz év arra is, hogy meginduljon egy erős ipari-termelői háttér kiépítése. Ezt követően kellene vizsgálni Paks II. támogatóinak legfőbb érvét, a hazai energia iránti hatalmas keresletet.

Harmadik évtizede megelégszünk avval, hogy olcsó munkabérre, betanított munkásokra épülő és energiaigényes termelést  alakítsunk ki külföldi tulajdonú vállalatokkal. Ehhez jön az olcsó áram mítosza, és máris bebetonoztuk újabb hatvan évre félgyarmati státuszunkat. Paks I. építése idején a hazai beszállítói arány még 70 százalékos volt, tegyük hozzá, megfelelő minőségben. Jelenleg a szakértők 30 százalékra becsülik a beszállítói esélyeket, és ezt szeretnék 40 százalékra feltornászni a következő időszakban. Ehhez azonban létre kellene hozni egy olyan erős középosztályt, amelybe értelemszerűen beletartoznak a magas munkakultúrájú, jól képzett szakmunkások és az őket foglalkoztató erős hazai kkv-k. Márpedig amíg a bérek alacsonyan tartásával próbálunk a versenyben talpon maradni, illetve a költségvetést magas bérterhekkel egyensúlyozni, ne várjuk, hogy a vállalkozó kedvű szakmunkások, diplomások idehaza maradnak, és kialakul egy nyugat-európai mintájú középosztály.

Elgondolkoztató az az érv is, hogy a 21 éves törlesztés miatt magasabb áramárra 39 év hawaii jön, mai áron kilowattóránként 9 forintért. Anakronisztikus a gyorsuló technológiai fejlődés tükrében 60 évre kalkulálni technológiát, termelési módot. Elég, ha arra gondolunk, hogy a XIX. század végén egy (német) szakmunkás 4 óra, ma pedig 4-5 perc alatt kereste meg 1 kWh áram árát.

Az is kérdés, hogy ha az EU olyan stabil országai, mint például Ausztria, Németország a decentralizált, egyenként kisebb kapacitású, ezért flexibilisebb áramtermelő rendszereket, berendezéseket fejlesztik, miért érdemes nekünk egy merev monstrumot választani. Hiányoljuk az összehasonlító elemzést arról, hogy mit hozna a konyhára a hatalmas orosz adósság felvállalása helyett egy kisebb lépésekben megvalósítható, forrásként a hazai lakosság, kisbefektetők megtakarításait is garanciával becsatornázó és folyamatosan a mindenkori legjobb technológiákat alkalmazó energiatermelési rendszer kiépítése.

A bejegyzéshez a Levegő Munkacsoport Facebook oldalán szólhatnak hozzá:

http://www.facebook.com/levego

Beliczay Erzsébet

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr226516233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.