HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) alacsony kibocsátású övezet (1) alacsony kibocsátású övezetek (1) alagút (1) atomenergia (1) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (1) autómentes nap (1) autótesztelés (2) autózás (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (8) BKK bérlet (1) BKV (8) botrány (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (4) Busz (7) busz (1) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (2) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízelbotrány (2) dugódíj (3) dugók (2) egészség (3) égetés (3) éghajlatváltozás (11) éghajlatvédelem (10) elektromosautó (3) elektromos autó (2) energia (6) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (7) Fák védelme (10) fák védelme (6) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) füstköd (1) fűtés (3) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) halálozás (2) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (6) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (1) klíma (6) klímamenekültek (2) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (9) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) közautó (2) közlekedés (22) közlekedéstervezés (12) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (25) levegőszennyezés (13) Levegő Munkacsoport (1) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (1) M2 metró (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (5) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (1) metró felújítás (2) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (4) napenergia (1) napozás (1) négyes metró (3) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) park (3) parkolás (2) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (1) PM2.5 (1) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (3) roncsautók (2) sajtó (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) szemétégetés (1) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (2) szmogriadó (1) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) tájékoztatás (1) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (2) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (13) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (1) ultrafinom por (2) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villanyautó (2) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (1) zöldfelület (9) zöldövezet (2) zöldterület (9) zöld város (4) Címkefelhő

Jobban is lehetne hasznosítani a belvárosi parkolóhelyeket

2017.08.08. 08:17 Levegő Munkacsoport

Külföldiként feltűnt nekem, hogy Budapest központi részében – különösen Pesten – mennyire kiváltságos helyzetben vannak az autók a gyalogosok kárára. A parkolóhelyek egyike azoknak a kellemetlenségeknek, amivel az autók és betonrengeteg által sújtott járókelők a városban szembesülnek. Terepmunkám során felfedeztem három olyan parkolóhelyet, amelyek teret nyújthatnának a város zöldfelületének és így a városlakók jólétének növelésére.

Városháza Park

Meglepődtem, mikor a Városháza parkot valaki bemutatta nekem. A parkokról a fejemben eddig kialakult képhez képest ez túl kicsi és rendezetlen volt ahhoz, hogy ilyen névvel illessék. Ez a jelenleg alábecsült terület jelentősen hozzájárulhatna a járókelők jólétéhez, ha kibővítve valóban parkként hasznosulhatna, különösen egy ilyen forgalmas közlekedésű helyen. Ez könnyen megvalósítható lenne, mivel a park nyugati részén elhelyezkedő óriási panelek egy nagy parkolót rejtenek a Városházánál. A parkoló jelenleg egy otromba felület, de a réseken keresztül megfigyelhetjük, hogy egyben egy hatalmas kihasználásra váró terület is, mely egy igazi pihenőhely kialakításának kiváló alapanyaga lehetne. Továbbgondolásra mindenképpen érdemes.

Javaslatok:

  • A parkoló megszüntetésével és területének a Városháza parkba való beolvasztásával egy igazi nagy park létrehozása.
  • A terület zöldítése a beton és kavicságy felszámolásával, fű, fák, növények telepítése.
  • A városlakók számára egy kellemes kikapcsolódási hely létrehozása pihenésre és kikapcsolódásra kijelölt közösségi felületekkel, egy zöld találkozási pont megvalósítása.

 

1_7.png

2_7.png

Parkolás a Városháza park mögött, Budapest egyik legdrágább területén...

A Magyar Tudományos Akadémia előtti terület

Szintén elveszi a helyet a járókelők elől a Széchenyi téri MTA előtti parkoló. Szerintem könnyen felváltható lenne zöldfelülettel, mivel láthatólag nem egy fontos parkolóról van szó. A parkoló autók korlátozzák a járókelők mozgásszabadságát, és megnehezíti a láthatóságukat az autóval– meglehetősen gyorsan – arra hajtók számára. A parkoló autók látványa rontja az épület és környezetének látképét is, valamint akadályozza a gyalogosokat Duna-part megközelítésében, ami így már-már tortúraszámba megy.

További probléma, hogy a gyönyörű szépen megépített zöld Széchenyi tér elérhetetlen a járókelők számára, az azt körülölelő úton egyetlen zebra sincs. Talán ez így is volt kitalálva? Hiszen a parkban egy darab pad sincs és embert se látni benne soha.

Javaslatok:

  • A forgalom átterelése a Széchenyi István tér északi részéről a déli oldalára annak kétirányúsításával.
  • A parkolás megtiltása a téren.
  • Az MTA épülete előtt rövid idejű megállási lehetőség biztosítása az oda érkező autóknak, de parkolási lehetőség nélkül.
  • A meglévő zöldterület felújítása fákkal, padokkal, bokrokkal és területének kibővítése a jelenlegi parkolóval.

3_5.png

Parkoló a Széchenyi István téren az MTA főépülete előtt 

Duna-part a pesti oldalon

A Duna mentén az autóforgalom ellehetetleníti a gyalogoslétet. Gyalogosként, biciklistaként, turistaként vagy szimpla lakosként lehetetlen élvezni egy Duna-parti sétát, az autók mindenütt való jelenléte miatt, ami a látványt és a környezetet is rombolja. A gépjármű- és a gyalogos forgalom nyilvánvaló aránytalansága frusztráló és egyben szégyenteljes, mivel a Duna-part Budapest egyik leggyönyörűbb és legkellemesebb része is lehetne. Jelenlegi állapotát szemlélve meglehetősen nehéz elképzelni, mekkora élményt nyújthatna egy séta egy bokrokkal övezett parton, árnyas fák alatt, mivel jelenleg a növények nyújtotta zöld szín szinte teljesen hiányzik a látképből.

Nem csoda, hogy a rakpartnak ezt a részét nem is nagyon használja senki rekreációs célokra, hiszen az elsüvítő autók zaja amúgy is élvezhetetlenné tenné az itteni sétát. Gondolom, eredetileg sem sétánynak szánták ezt a részt, hiszen az alsó rakpart Erzsébet híd és Lánchíd közötti 900 méteres szakaszán mindössze három zebra található. Nem lehetnek sokan, akik megpróbálnak kijutni a Duna-partra az autózajban, gyalogos átkelő után kutatva az alig egy méter széles járdán.

Javaslatok:

  • A parkoló eltávolítása a part mellől és egy tájba illő zöldterület kialakítása. Ez növelné a zöldfelületet és előmozdítaná a Duna-part gyalogos felfedezését csakúgy, mint a tömegközlekedés használatát. Mivel a villamosvonal a Duna mentén halad, a terület megközelítése kényelmes és kellemes lenne, hiszen a gyalogosok közvetlenül egy nyílt, autómentes területre érkeznének, ahol szabadon közlekedhetnek, sétálhatnak, pihenhetnek a padon, gyönyörködhetnek a budai oldal páratlan látványában.

4_3.png

Ma autók foglalják el a Duna-partot Budapest központjában.
Ez a terület tökéletes helye lehetne a kikapcsolódásnak.

Charlène Rouaud
Université Caen Normandie
gyakornok a Levegő Munkacsoportnál

Angolból fordította: Tímár Gabriella

85 komment

Címkék: parkolás belváros közterület

A bejegyzés trackback címe:

http://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr6012725780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Burgermeister 2017.08.08. 16:29:17

Ez mind szep meg jo. Ennyi kell. Belefer.

haXXor 2017.08.08. 16:36:18

Szerintem építhetnénk a Duna alá egy hatalmas autós sztrádát parkolókkal. Akkor meg lehetne szüntetni minden felszíni parkolót/utat.

midnightcoder2 2017.08.08. 17:44:57

Egy amerikai szerintem ezt másképp gondolná. És ez utóbbinak 30 év múlva is lesz hazája, míg a fenti ismerősödnek aligha.

teéjesenmindegy 2017.08.08. 18:31:46

Na, hálisten idejött a gyakornok franciábúl, aztán faszán megmondja, hogy mit kell itt csinálni.

Az ilyen környezetvédő városrendező majmok miért gondolják, hogy a nép az utcán akar élni, és minden kibaszott négyzetméterre padot meg sétálóutcát akarnak?

SzMiki 2017.08.08. 18:45:30

Amikor meg elmegy az internet a belvárosi lakásban, jön a sírás, hogy mikor ér már ide a távközléses ember megjavítani... de nem ér oda sosem, mert nem talál egy nyomorult parkolóhelyet sehol, ahol meg tudna állni.
Lehet keringeni órákig...

encir 2017.08.08. 18:49:21

@SzMiki: mintha nem tudnátok jól, hogy ott az MTA-s fejesek parkolnak meg egyéb nagymenők, nem a mesteremberek.

SzMiki 2017.08.08. 18:52:10

..és szerinted utána azok hol fognak parkolni? Ott, ahol én eddig meg tudtam állni. Most majd nem tudok és fél órával többet füstölöm a gázolajat parkolót keresve, hála a Levegő Munkacsoportnak.

encir 2017.08.08. 18:52:33

@teéjesenmindegy: akkor hogy lehet, hogy a nemutcánélő népek kedvéért minden négyzetméteren asztalok meg padok vannak, és ott esznek kint nyáron, nem törődve azzal, hogy a kipufogógázok apró szemcséi a tányérjukban meg a tüdejükben kötnek ki.

Dauphen 2017.08.08. 18:58:41

Tényleg egy gyakornok kell hogy megmondja mit csináljunk? Végzett hatástanulmányokat a következményekről? Hány autónak kell máshol helyet találni és hol?
Én is tudnék frnkókat kitalálni, tiltsák ki az összes belsőégésű járművet a városból, ő meg gyalogoljon ki a bőröndjével a hátán a reptérre amikor hazamegy.

KissGecihuszár 2017.08.08. 19:07:00

@teéjesenmindegy: gondolom, megrögzött vízfejbeli autós teccik lenni, nemde?! Elmondanám, hogy a vízfejénél sokkal szarabb közösségi közlekedési hálózattal rendelkező Nyugat-Európai (pl. NSZK, Olasz, stb) nagy és kisebb városokban is sokkal kiterjedtebb fußgänger zone-k vannak, mint a vízfejben, melynek belső kerületeire még bőven ráférne 1-2 jármű mentesített rész, de pl. a nettó autópálya feelingű Kossuth Lali, ill Rákóczi utakon se ártana végre a villamost újra visszahozni középen, közös buszsávval, így elbontható lehetne a mostani buszsáv, mely helyett szélesebb járdák lehetnének, fákkal, bokrokkal, egyéb növényzettel és persze hangulatos teraszokkal és igen, a kocsik számára maradna szépen 1-1 forgalmi sáv azoknak, akik CÉLFORGALOM okán járnak az említett úton. A többieknek semmi keresnivalója a Rákóczin, mert az nem tranzit út!

Evel Knievel 2017.08.08. 19:07:24

Nekem is feltűnt hogy a köcsög turisták odahugyoznak ahova akarnak, felmásznak minden köztéri szoborra, rongálva ezzel pl a Hősök Terén az emlékmű alapzatát, etc etc.

Budapest nem a turisták városa, és nem is egy agyhalott liberál-zöld lobbistáé. Ez egy élő város aminek egy része pont a turisták miatt kezd élhetetlen lenni. Éppen ideje volt hogy kitiltsák a geci sörös-bicikli hordákat az Andrássy útról, és most ideje lenne kitiltani őket a Hősök teréről is. Takarodjanak a ligeten belülre.

Sztavrosz7 2017.08.08. 19:13:34

Már megint egy külföldi, akinek valószínűleg fogalma sincs arról, hogy ellentétben a nyugati városokkal, itt nincsenek körgyűrűk és P+R parkolók.

teéjesenmindegy 2017.08.08. 19:16:21

@KissGecihuszár:
Te balfasz, szerinted aki a városban autókázik azt jókedvéből csinálja? Szóval egy élmény a dugóban szopni, meg araszolgatni?
Nem gondolod, hogy esetleg mindenkinek célja van?

Ja, hurrá, egysávossá tenni mindent. Ha áruszállítás van, akkor álljon a város. Ha lerohad valaki, vagy ütközik, akkor álljon a város.
Aztán mesélj, az feltűnt, hogy a -10ben nem bicikliznek a hipszterek?

teéjesenmindegy 2017.08.08. 19:18:40

@KissGecihuszár:
Ja, meg esetleg mondjuk kérdezz meg egy belvárosi lakost, hogy melyik a fontosabb neki. Hogy haza tudjon menni a kocsijával, és megállhasson, vagy hogy kibaszott külföldiek sétálgassanak az utcán, meg ülhessenek a padokon kellemes nyári estéken.

FayRodisz 2017.08.08. 19:26:21

Valami turpistabuzi agyhalott próbálja már meg a saját szavaival összefoglalni, hogy mi a fene ez a nagy örömködés, hogy minél többet lehessen a Duna koszos vize mellett ücsörögni? Ott van a Népliget, ott van a Városliget, Hűvösvölgy és a többi amit a környékbeli lakosok gyorsabban elérnek mint a Dunát és ugyanazt a fa alatti ücsörgést kaphatják évtizedek óta, amit minden agyhalott a Duna mellett vár el. Tele a város zöld terekkel, azokat kell kiépíteni és a környékbelieket oda szoktatni, nem lezárni a teljes észak-déli útvonalat azért, hogy néhány hipszter seggfej részegen a Dunába eshessen a nagy örömtől, hogy a kerülőutakon a nyolcszorosára nőtt a forgalom.

teéjesenmindegy 2017.08.08. 19:45:55

@FayRodisz: Mint a lezárt szabadsághíd.
Mert olyan kurva sok híd van Budapesten, hogy egyet le kell azért zárni, mert akkora buli a hídon piknikezni...

dr. pretender 2017.08.08. 20:21:58

@teéjesenmindegy: és te miből gondolod, hogy a nép egy óriási parkolóban szeretne ÉLNI?

dr. pretender 2017.08.08. 20:27:27

@FayRodisz: Ha nem tudnád, akkor tájékoztatlak, hogy a budapesti Duna-part a világörökség része. Ugye te sem gondolod komolyan, hogy nem érted, mit keresnek ott a turisták/városlakók?

Tarlós elvtárs kutyaszaros városa 2017.08.08. 20:31:29

Charlene, ma petie, voulez vous coucher avec moi?

Nem Charlene volt Pyle közlegény puskájának a neve a Stanley Kubrick-féle vietnámos filmben?

"Külföldiként feltűnt nekem, hogy Budapest központi részében – különösen Pesten – mennyire kiváltságos helyzetben vannak az autók a gyalogosok kárára."

Nem mondod, picinyem? A gyalogos a lakásában él, nem az utcán, jól tudom? Mi van a tonnányi kutyaszarral? Az elkerülte a figyelmedet? A gyalogosok már el sem férnek tőle: erről mikor nyilatkozol, ma petie?

www.youtube.com/watch?v=12tce-THLUE

Tarlós elvtárs kutyaszaros városa 2017.08.08. 20:34:39

@Evel Knievel: "Budapest nem a turisták városa, és nem is egy agyhalott liberál-zöld lobbistáé."

Hanem a fideszes kutyaszarató bandáké, ugyebár...

cso zsi 2017.08.08. 20:35:42

Ha fesztivál nem a Szigeten lenne, a kutya sem lenne kiváncsi rá, és a balf... sem itt találná fel a spanyolviaszt.

@midnightcoder2: @teéjesenmindegy: kb. ennyi, és nem több.

@KissGecihuszár: A Rákóczi addig tranzit út marad, amíg az Erzsébet híd áll. Mert nincs más normális híd a belvárosban.
Abban a belvárosban, amit pénzemberek kisajátítottak, és a "nép" max kiszolgálóószemélyzet lehet benne. És/vagy fizetővendég.

cso zsi 2017.08.08. 20:58:51

@teéjesenmindegy: kb 5-6 átkelés hiányzik Buda és Pest között. A két M0-ás híd nem alkalmas a városi közlekedés könnyítésére. Amióta fizetőssé tették, azóta visszatért a nép a városi utakra. Az autós a mumus, de ha két napra letennék a gépjárművet a népek, és a szolgáltatók, először a tömegközelekdés omlana össze, azután az élelmezés, majd az internet.

KissGecihuszár 2017.08.08. 21:12:22

@teéjesenmindegy: balfasz vagy te, édesapám! Mégis kifaszomnak képzeled te magad, he?? Mivel állandó lakcímem szerint vagy 40 éve vízfejbeli lakos lennék ,ezért képzeld, van fogalmam arról,amit itten össze gügyögtél és eszem ágában sincs a belső kerületek lakóit megfosztani az autózás semmivel össze nem mérhető erekciót okozó "örömétől" , mivel annak ellenére, hogy állandólag bp-n "élek", de ideiglenesen a Balcsinál, ezért amikor évente 3x-4x dolgaim vannak a vízfejben, akkor valami félreeső,s ezért (még) ingyenes helyen leparkolok és csak a BKK/BKV járműveivel közlekedem, mert nincs idegrendszerem álldigláni az itt&ott permanensen kialakuló dugókban, majd ha mégis találok egy olcsóbb fizetős park helyet a belvárostól távolabb, ott esetleg jó eséllyel lehúzzák a lökhárítóm bal/jobb oldalát azért a pár 100, esetleg 1000 ft- nyi díjért... Szóval egy élhetőbb, szerethetőbb fővároshoz hozzátartoznak az autómentes területek, több fa, virág, zöldfelület és persze a bp-n nem kevés dellát otthagyó külföldi turisták, mint ahogy nyilván az ott így, vagy úgy éldegélők is.

Proud Mary 2017.08.08. 21:15:53

merné valaki kitiltani az autósokat a belvárosból, a 2% libsikórus széthörögné a világot

KissGecihuszár 2017.08.08. 21:18:19

@cso zsi: sajnos nem találom az összefüggést, minek azért keresztülmenni a Rákóczi úton, ha ez elkerülhető akár az Árpád,vagy épp a Margit, netán a Petőfi hídon, hogy a Rákóczi hidat már ne is említsem. Neem, a XXI. század már nem a mindent elborító nagyvárosi autóözönről szól, hanem az sok zöldfelületről, a jó levegőről, a szabad mozgás, séta lehetőségéről és persze az egyéb alternatív közlekedési lehetőségekről, mint közösségi közlekedés, bringa, roller, gördeszka, stb. Azt már senki nem mesélje be nekem, hogy mindig szállít vmi nehéz, nagy kiterjedésű tárgyat egy személyautóban 1edül ücsörgő ember, mert ezt már igen régóta nem szopom be...

Girhes Joe 2017.08.08. 21:41:27

Az is egy lehetséges megközelítés, hogy miért olyan evidencia, hogy a zárt belvárosi beépítés lakóinak az utcai parkolás ingyen van, csak mert az "jár"? Járni jár, csak nem jut, ahogy azt mondani szokták... ahogy egy belvárosi lakáshoz nem tartozik hétszilvafás kert, saját úszómedence, meg balatoni kilátás, úgy miért kellene egy darabka közterületnek kötelező tartozéknak lennie? Tessék szépen megfizetni a parkolóhelyet, vagy garázst bérelni. Nem mellesleg, rögtön üzletté válna a garázsépítés is, a Hungária mentén bőven van még üres hely.

Mondom mindezt azért, mert a közhiedelemmel ellentétben a belvárost nem a nappalra odaérkező autók parkolják tele, hanem az ott lakók autói, amiknek a töredékét használják napi rendszerességgel.

cso zsi 2017.08.08. 21:41:34

@KissGecihuszár: Valamint a nem kevés "kisrókát", és egyéb kupacokat is. Hálistennek ebben hazánkfiai is segítségükre vannak.

BiciGGGGlis aggyal nem is foghatod fel.
Nem, azok a hidak nem abba az irányba vezetnek.
Autóözön hazánkban? Ne röhögtess.
Van kb 3,5 millió szgk, ennek negyede a végrehaktóknál, és az autópiacokon. A "városi furikázás" a gazdagok kiváltsága, a többiek munkaeszközként használják a családi kocsit, és a 300000 furgon-tgk sem kevés, ami jár-kel. Napi 120-150 kmt megtéve a városon belül.
Ők azok az "autósok", akiknek nem eszköz a gördeszka, a hanyattkerékpár, és egyéb önző, kifejezetten egyszemélyes, haszontalan játékszer.
Úgy hívják őket: felnőttek.

Girhes Joe 2017.08.08. 21:51:28

Egyébként a francia kiscsajnak üzenem, hogy kinézve épp Párizs egyik szállodájának az ablakán, azt látom, hogy utcaszélességtől függően nagyjából az Andrássy út és a Dohány utca a kétféle jellemző városkép, és mindkettőn tömött sorokban parkolnak a kocsik a járdák mellett. Akkor miről is tetszett beszélni?

KissGecihuszár 2017.08.08. 22:04:28

@cso zsi: úgy látom, ma kirajzottak a tökkelütött idióta kretének, akiknek -egyéb fogyatékosságaik mellett- dislexiájuk is van, azaz nem tudnak értelmezni egy leírt szöveget, ami bizony szar ügy...Ha és amennyiben -ahogy böffenteni tetszett- a "városi furikázás" a gazdagok kiváltsága, akkor ezek szerint igen számos gazdag ember él a vízfejben, ergo nincs semmi gáz, hiszen egy átlag kocsit fenntartani, csengetni a havi, negyedéves csengetnivalókat, üzemanyagot tankolni, nos ahhoz biza nem elég még a fővárosi nettó 250 rugós átlagfizu sem. Hagyjuk már ezt a munkaezközkét használjuk a családi (1-2-3) kocsit, azaz a család minden olyan tagjának jut 1-1 autóka, akik már nemileg érettek ( látva számos fővárosi közlekedő rutintalanságát, manővereit, agyilag már korántsem biztos), nos azok az emberek javarészt a kecó és a melóhely közt autókáznak átlag 6-8 Km-t, csak mert derogál a BKK-zás, ezért inkább minden nap reggel araszolgatnak, majd este vissza araszolgatnak, mert az mégis milyen lenne, ha el kéne vegyülni a "sok looserrel", akik közösségi közlekednek. Ja és mert otthon beülnek, a melóhelyen kiszállnak a kocsiból, majd fellifteznek még az 1. emeletre is, aztán álló nap ülnek az asztalnál, nos azért néznek ki 30 körüli faszik, nők úgy, mint egy vágásérett desznyó, s természetesen nyögik a túlsúlyos állapot minden nyűgét a magas vérnyomástól a cukorbajig, szív érrendszeri problémáktól az aranyérig, egyéb mozgásszervi zűrökig bezárólag, mert az alapvetően mozgásszegény életmód mellett annyit zabálnak, mint egy bányász, vagy kubikos, egyé nehéz fizikai melót végző. Napi 300000 ezer furgon és tgk jár bp útjain?? Ennyi furgon és tgk van az egész országban, bazmeg! Ekkora méretes faszságot honnét vettük??

vwxyz 2017.08.08. 22:17:53

@Girhes Joe: A poszttal kapcsolatban leírtad a legfontosabbat, de elnézve a kommenteket, nem hiszem, hogy ezzel meggyőznéd azokat, akik még a parkoló és a mozgó autók közötti különbséget sem értik :)

cso zsi 2017.08.08. 22:29:35

@KissGecihuszár: "úgy látom, ma kirajzottak a tökkelütött idióta kretének"
Így igaz. Te is épeszű voltál valamikor, de ma minden alulmulsz.
Tudjuk be a teliholdnak, aztán hatha kigyógyulsz.
Megyek rám vár holnap a pesti 150 km, és vagy 4000 forintnyi parkolás.
Mert a "furikázás" csak szükséges kelléke a melómnak.
Hogy a fél város internetje működjön, es az idióták is tudjanak kommentelni.

nincsnicknincs 2017.08.08. 22:55:56

Már a címből sejtettem, hogy ez valami LM lesz. Nem ti írtatok olyan baromságokat 10 éven keresztül, hogy a belvárosi szmog az autók miatt van kizárólag? Nem esett ám let mindenféle MTA tanulmány ellenére sem, hogy 99%-ban télen volt komoly szmog, amikor az agglomerációban beindult a döglöttmacskás fűtés. Oh, wait, LM szerint az még csak Salgótarjánban probléma. Bár mintha két éve még ott is autók tehettek volna mindenről. Hiába no, hülyének lenni lehet bárkinek, a gond, ha terjesztitek...

nincsnicknincs 2017.08.08. 22:59:06

@cso zsi: Arról nem is beszélve, hogy a bp-i autóforgalom egy közepes német városé, nem egy kétmilliós metropoliszé vagy mifene ez a város elvileg. Ötöde megy át itt mint egy ffm-nél, ahol érdekes módon sokkal kisebb a szmog még a városi 2x5 sávos autópályás részeknél is. Jha, hogy ott nem építették be a szélcsatornákat, hanem éppen hogy az autóutakat használták bölcsen annak. Btw, hogy is volt kedves LM a bp-i szélcsatonák beépítésével? Némi támogatásért mintha már csöndbe maradtatok volna a plázaépítéseknél, ha jól rémlik....

FayRodisz 2017.08.08. 23:04:20

@dr. pretender:

A szentpityu parktól a bálnáig tele van kiülős helyekkel. Ugye még te is felfogod, hogy az oda zarándokolás nem azon múlik, hogy van még 80 pad.
Budai oldalon zseniális lenne az egészet kiülősre alakítani, hiszen miért is ne Solymáron keresztül menjen az akinek pl. a Flóriántól kell eljutnia a műegyetemre.
Szeretem az agyhalott városrendezőket, amikor gondolkodás nélkül cseszik szét tízezrek életét.

nincs_nick 2017.08.08. 23:20:49

@dr. pretender: Ahogy pl. Lyon belvárosa is. Na most pl. oda úgy mész, hogy autópályán bemész a város közepére és ott leparkolsz egy mélygarázsban, majd korzózol a folyóparton. Budapesten hogy is állunk belvárosba irányuló autóforgalommal és mondjuk P+R-rel? Nem ezeket kéne elsőnek megcsinálni? Talán akkor nem csak angol seggrészeg legénybúcsúzók hánynák tele a világörökséget...

csentecsa.. 2017.08.08. 23:53:12

Nevetséges, hogy évek óta nem képesek egy olyan dugódíj rendszert, amely legalább az autósok egy részét átterelné a tömegközlekedésre.
A EU egyébként nem ehhez kötötte a 4-es metro támogatását..?

karandash 2017.08.09. 03:21:52

Charlène Rouaud (Université Caen Normandie)... nos, kedves Charlène, te egy vidéki francia kisvárosból jössz, aminek a lakossága kb. annyi, mint Nyíregyházáé. Budapest meg egy kétmilliós nagyváros, egyetemekkel, minisztériumokkal, multik központjaival, 56-os golyónyomokkal a régi házak falain. Jó dolgodban azt se tudod mit csinálj, mert beleszülettél a nyugati jólétbe, privilegizált helyzeteddel visszaélve bulizgatsz egy gyakornoki programnak álcázva egy közép-európai bulifővárosban, aztán osztod az észt, hogy mit kéne meg hogy kéne.
Magyarországon a benzin nem sokkal drágább, mint Fhansziaohszágban, viszont az emberek keresnek negyedannyit. Hidd el csillagom, a magyar ember nem szórakozásból autózik.

nincs_nick 2017.08.09. 08:25:35

@csentecsa..: A dugódíj sem lenne megoldás, először a körülményeket kéne javítani. Nem egy ismerősöm van aki valamelyik metro vonal mellett lakik és dolgozik, ellenben mégis kocsival jár munkába metro helyett. Miért? Mert nem kell drogost, cigányt, ürülékében fetrengő hajléktalant kerülgetni és várni mikor késelnek meg (megtörtént eset). A kocsi nem rohad le hetente, nincs benne 40 fok nyáron, és gyorsabb, mivel nem áll meg 400 méterenként....

Olyan apróságokról meg kár is beszélni, hogy vannak kerületek, amik között nincs érdemi tömegközlekedés. Azért vicc, hogy random belvárosi pontokból egy metró végállomás sokszor óránál hosszabb út...

csentecsa.. 2017.08.09. 09:42:22

@nincs_nick: Okokat mindig lehet találni, hogy miért nem használják a TK-t. Az igazság az, hogy a magyar ember hátsója bele van nőve a kocsi ülésébe. Még pár száz méterért is beindítja a kocsit.
Persze, javítani kell a tömegközlekedés színvonalát ,de ettől önmagában ne várjuk azt, hogy az autósók többsége nem autóval fog pöfögni a dugóban.
Csak akkor fog váltani, ha keményen érinti a pénztárcáját a városon belüli gépkocsihasználat..

Levegő Munkacsoport 2017.08.09. 11:08:49

@nincsnicknincs: Mindig a hivatalos adatok, valamint a legfrissebb tudományos eredmények és külső szakértőkkel való konzultáció alapján alakítjuk ki az álláspontunkat. A háztartások okozta levegőszennyezésre mindig is komoly figyelmet fordítottunk.
Ld. még: index.hu/belfold/budapest/2017/02/19/levego_munkacsoport_a_kozlekedes_is_beleszamit_a_szmogba/

Levegő Munkacsoport 2017.08.09. 11:14:06

@karandash: Úgy tűnik, Charlène Rouaud-nak igaza van. Az a több évtizedes tapasztalatunk, hogy Magyarországon általánosan elterjedt: ha valaki álláspontját nem tudják észérvekkel cáfolni, akkor a személyét támadják. Ráadásul gyakran úgy (mint a jelen esetben is), hogy nem is ismerik az illetőt.

Levegő Munkacsoport 2017.08.09. 11:16:37

@nincsnicknincs: Tévesen rémlik. Rendszeresen felléptünk a plázaépítések ellen, és különösen a szélcsatornák védelmében. Minderről sokat írtunk a honlapunkon és a hírlevelünkben.

Nancsibacsi 2017.08.09. 11:34:25

A belváros élhetetlen kocsmanegyed. Aki ott él, oda bemegy bármi céllal is - sajnálom, de szimplán hülye. Az is aki belvárosi helyre szolgáltat, illetve ott vállal munkát (elmegy a net példa). Simán hagyni kell őket belerohadni az élhetetlen, közlekedhetetlen gettójukba. Én kb 5-10 éve nem vagyok hajlandó a belvárosba bemenni - se vásárlás, se szórakozás, se munka céljából. Számomra a belváros elesett - szétb.szták a turisták, szóval felőlem akár az összes utat meg parkolót feltörhetik és beültethetik fűvel.

para_noir 2017.08.09. 11:34:32

Fél éve kiköltöztem Budapestről, szóval fulladjatok meg bazmeg a benzingőzben, füstben, szmogban, az kell nektek, meg még több parkoló, még több autó, aztán majd ha 20 év múlva kopogtat a tüdőrák, vissza lehet gondolni, hogy milyen szar ötlet volt a kevesebb autó meg a több zöldfelület.

Nancsibacsi 2017.08.09. 11:41:08

@csentecsa..: Alapvetően azok nem használják a tömegközlekedést - pl fél éve én se - akik nem azzal járnak a munkahelyükre, mert az vagy közel van, vagy tömegközlekedéssel reménytelen. Ha nem azzal jársz dolgozni, nem lesz bérleted, onnan kezdve meg kib.szott drága, mert hiába sűrű a Bp-i tömegközlekedés a belvárosban tele párhuzamos megoldásokkal, 100 méterre lévő megállókkal ha A-ból B-be csak 3 jeggyel tudok eljutni oda, meg vissza is - és az már 2000 Ft. Idő alapú jegy mikor lesz már? Illetve az utazóközönséget mikor kezdik már el szűrni ÚGY AHOGY KELL (pl. hajléktalanok, bicskás svédek lepofozása a járművekről)?

Ződ2000 · http://autossagok.blog.hu/ 2017.08.09. 12:51:36

Szerintem kár elrontani azt amiben jobbak vagyunk mint Franciák (ez nem sok minden, a világ legjobb turisztikai iparágával rendelkező ország, és nem csak az agyonhivatkozott semmitmondó "potenciál" hanem valódi tudás terén is.

De a közlekedésben a franciák a legrosszabbak. Párizs hatalmas és kaotikus, a módszer hogy a kellemetlen tömegközlekedésre úgy kényszerítjük a lakókat hogy kitiltjuk az autókat nem megoldás. Csodákom hogy nem lázadtak még fel.

Ráadásul épp a francia vidékre jellemző, hogy meghalnál autó nélkül (Caen is jó példa, szép város de maximálisan autós).

A fenti kifogásokra Budapesten a megoldás egy még intenzívebb mélygarázsépítés lenne.

tommybravo 2017.08.09. 13:07:18

A cikkben szereplő három javaslattal egyébként mi lenne a probléma? Szerintem is röhejes, hogy a Nagytiszteletű Főpolgármesteri Hivatal és az MTA igenfontos fejeseinek a város legdrágább részén biztosítunk felszíni parkolót. Ezzel hogyan lehet vitázni? Építsenek a Városháza park alá mélygarázst, vagy adjanak az önkormányzat embereinek BKV bérletet.

Nem kötelező a belvárosban élni, de ha már odaköltöztél, akkor tudj róla, hogy nehéz parkolni.

Varga Bertalan 2017.08.09. 13:18:49

@Levegő Munkacsoport: Charlène Rouaud nem ismer minket, kívülről pedig nem illik tanácsokat osztogatni. Az Önök sötétzöld tevékenységéből pedig elég volt!

wamzer 2017.08.09. 13:26:00

@teéjesenmindegy: sztem meg kurva menő a szabadság hídon piknikezni, ennyit lazán elbír a város most is. A többi ötletre (kossuth/rákócz 1+1 szabadon használható forgalmi sáv, stb.) viszont max akkor kerülhetne sor, ha lenne rendes p+r rendszer, illetve a hévek a várost alagútban átszerlő s-bahn-ként közlekednének.

cso zsi 2017.08.09. 14:25:51

@csentecsa..: Nem, de készül. Addig is a városhatárig fizetőssé tesznek minden KÖZterületet. A dugódíjtervezet minden autóssal itol, akár vidéki, akár fővárosi. A Petőfi, és Árpad hídon belüli hidak csak díjfizetés ellenében használhatók, hisz a behajtási díj, és annak elvi területe befoglalja a Nagykörúton belüli részt. Ha Londonnal akarnánk összehasonlítani, akkor arányaiban csak a kiskörúton belül, azaz az V. kerület lenne a "védett" rész.

csentecsa.. 2017.08.09. 14:27:51

@Nancsibacsi: Az utazóközönség szűrése a fejlett világban sem megoldott, a különböző emberi jogi fasságok miatt. Az amszterdami metró pl. katasztrófa ebből a szempontból. Az (ál)emberi jogi aktivisták már azt is elérték itt a személyiségi jogokra való hivatkozással, hogy megszűnt e jegyellenőrzés.
Emlékezetes, hogy Tarlós-akit egyébként a dugódíjhoz való negatív hozzáállása miatt nem bírok-megpróbált rendet tenni hajléktalan kérdésben a fővárosban. Végül az alkotmánybíróság torpedózta meg az egészet, és minden szépen visszaállt a régibe.
A kizárólag időalapú jegyet tényleg be lehetne vezetni, szerintem az új utazók megjelenése bőven kompenzálná a bevételkiesést.

"Alapvetően azok nem használják a tömegközlekedést - pl fél éve én se - akik nem azzal járnak a munkahelyükre, mert az vagy közel van, vagy tömegközlekedéssel reménytelen."

Bp. agglomerációjában lakom. Sokat fejlődött a vasúti közlekedés. Sűrűsödtek a járatok (8 előtt óránként 2 járat) egyébként óránként járnak), a régi szerelvényeket lecserélték Desirokra, parkoló épült az állomásnál.
Azonban a helyiek többsége továbbra autót használ napi szinten a bejáráshoz, és gyakorlatilag üres a parkoló.. No comment.

dr. pretender 2017.08.09. 14:35:43

@nincs_nick: mondjuk nekem nincs ilyen problémám, mert soha nem megyek autóval a belvárosba... amúgy igen, tökjó lenne több p+r, de nem a belvárosban, hanem mondjuk a metróvégállomások környékén

csentecsa.. 2017.08.09. 14:35:46

@cso zsi: De még így is megéri nekik behajtani. Úgy kell kialakítani a rendszert, hogy a külvárosban szépen lerakja az autót, és átszálljon metróra villamosra, buszra.
Ehhez persze parkolóházak kellenek, és fejleszteni kell a felszíni tömegközlekedést, amit remekül meg lehetett volna a oldani a tök fölösleges 4-es metróra elköltött pénzekből..

dr. pretender 2017.08.09. 14:51:21

@nincs_nick: hogy lenne ugyanazon a vonalon gyorsabb az autó a metrónál? :D lehet, hogy az autó nem áll meg a megállóban, cserébe megáll minden lámpás kereszteződésnél. pl. az örs-déli pu. metróval 20 perc. ezt autóval sem lehet gyorsabban még csúcsidőn kívül sem! (ráadásul a 2-es metrón még csak nincs is 40 fok, mert van normális légkondi.)

dr. pretender 2017.08.09. 15:22:30

@FayRodisz: a "szentpityutól" a bálnáig a parton nem kiülős helyek, hanem autóút van... a flóriántól a bme-ig meg pont ott van a fonódó, szóval jó példa volt :D

dr. pretender 2017.08.09. 15:26:41

@tommybravo: mennyivel más lenne a város, ha a polgármesteri hivatal fejesei nem szolgálati autót, hanem szolgálati bérletet+biciklit kapnának...

nincs_nick 2017.08.09. 16:34:55

@Levegő Munkacsoport: "Mindig a hivatalos adatok, valamint a legfrissebb tudományos eredmények és külső szakértőkkel való konzultáció alapján alakítjuk ki az álláspontunkat. A háztartások okozta levegőszennyezésre mindig is komoly figyelmet fordítottunk."

Ööö, ez most komoly, mert viccnek durva. Na nézzük: pl. 2014-ben alacsony kibocsájtású övezetekkel akartátok az autóforgalmat tiltani, minden más egyéb helyett. Na de mi is volt akkor már öt éve a "legfrissebb tudományos eredmény"? Pl. a IX. Magyar Aeroszol Konferencia összegzéseként ilyesmi hangzott már el 2009(!)-ben is: "az aeroszol (PM10) légszennyezettség érdemi csökkentésére reális operatív intézkedésekkel az emissziós források jellege és széles területi eloszlása (háztartási fatüzelés, regionális légköri transzportból származó másodlagos aeroszol jelentıs hozzájárulása) miatt kevés lehetőséget látunk"

Tehát már 8 éve az MTA szerint is a fő emisszós forrás az agglomerációs tüzelés volt. Na ennek felismeréséhez kellett nektek 8 év...

vwxyz 2017.08.09. 17:24:46

@Nancsibacsi: Fél év nem ültél BKV-n, de osztod az észt, hogy milyen az. 5-10 éve be sem mentél a belvárosba, de mindenkinél jobban vágod, milyen is arrafelé. Tudsz mindent, mint nógrádi nagyanyó a migráncsvészről.

vwxyz 2017.08.09. 17:30:08

@nincsnicknincs: Tényleg nem tűnt fel, hogy a parkolásról szól a poszt, és nem a légszennyezésről?

nincs_nick 2017.08.09. 18:15:42

@dr. pretender: "hogy lenne ugyanazon a vonalon gyorsabb az autó a metrónál? :D"

Próbáltad már az M3-at? Btw, M2 is csak az autóforgalom mesterséges lámpás lassítás miatt (kb. 5 éve) gyorsabb...

"lehet, hogy az autó nem áll meg a megállóban, cserébe megáll minden lámpás kereszteződésnél."

Hát mert teljesen "logikusan" elcseszett hangolással megállítanak minden autót minden lámpánál, mert így sikerül 100x-osára felnyomni a kibocsájtást, ahelyett, hogy hagynák simán végigurulni x sebességgel az autókat. Egyrészt a forgalom is haladna, másrészt meg mivel a motorok munkaponton járnának, drasztikusan csökkene a kibocsájtás. Btw, erre éppen hasonló mesterséges forgalomlassító körök után jöttek rá végre a hivatkozott Párizsban is. Bár lehet erről nem tud a képzeletbeli francia lányka, ahogyan a lyoni megoldásról sem...

"pl. az örs-déli pu. metróval 20 perc. ezt autóval sem lehet gyorsabban még csúcsidőn kívül sem! (ráadásul a 2-es metrón még csak nincs is 40 fok, mert van normális légkondi.)"

Majd lerohasztják azt a metrót is ne aggódj. Btw, te a metro két pályaudvarán laksz és dolgozol? Azért a legtöbb ember még onnan egy-két zebrán kénytelen átgyalogolni. Oh, ja persze, mert valami barom kitalálta, hogy a szinteltolt gyalogos közlekedést meg kell szüntetni, lassítva és szopatva ezzel a gyalogosakt is...

nincs_nick 2017.08.09. 18:19:59

@vwxyz: "Tényleg nem tűnt fel, hogy a parkolásról szól a poszt, és nem a légszennyezésről?"

Mivel az LM teljes szakmai blődségeket nyilatkozik/nyilatkozott légszennyezettség kapcsán, ezért felteszem a parkolási kérdésekben is legalább ilyen hozzáértők.

Btw, az megvan, hogy pl. csak a nem fideszes városoknál veszik észre, hogy a fűtés miatt van a szmog? Esetleg, hogy erős fideszes hátterű környezetrombolásoknál (Audi, Duna-part, Aréna) milyen hirtelen maradna csendben?

dr. pretender 2017.08.09. 18:45:47

@nincs_nick: te sem vagy hajlandó nem autós szemszögből nézni a dolgokat... ha az autó egy félórás úton szerencsés esetben akár 5 perccel gyorsabb, akkor már megéri kocsiba ülni?

vwxyz 2017.08.09. 20:27:13

@nincs_nick: Tudom, a LM félrehúz, a kormányzati maffia kegyeltje. De ez a poszt nem erről szól, hanem arról, hogy szabad-e parkoló autókkal beszűkíteni az életterünket?

KissGecihuszár 2017.08.09. 21:52:25

@karandash: DE-DE, számosan nettó urizálásból autóznak, pl. nekem is volt jónéhány kollégám itt-ott, meg ismijeim, haverjaim, akik ex catedra kijelentették, hogy ő miattuk aztán nyugodtan beszánthatják a BKV-t, sőt még sóval is beszórhatják, mert ők aztán már vagy 10-20,sőt van aki 30 éve nem ült BKV járművön, erről ennyit...
Ami engem illet; egy fullos W124-es Mercim van, de ettől még -ha a de jure lakhelyemül szolgáló vízfejben járok- nem derogál felszállni a BKK /BKV járműveire, pedig tényleg élvezet benne megtenni minden Km-t, erről is ennyit...

KissGecihuszár 2017.08.09. 21:58:13

@cso zsi: ja, hogy távközlési hálózat, net szerelő teccik lenni?! Nos, nem tudom, feltűnt-e, de én az urizáló ÚRVEZETŐKRŐL beszéltem mindig is, akik a kecó és a fix melóhelyük (irodaház, telep, műhely, raktár, stb melóhelyek) közt urizálnak, mert derogál nekik használni a nemzetközi összevetésben is igen jó minőséget nyújtó vízfejbeli közösségi közlekedést! Jó lenne, ha nem kevernénk a szezont a faszommal és nem tennénk = jelet a melójukból kifolyólag (tehát szerelők, szállítók, kiszállítók) autóval járni kényszerülők közt! Ez menni fog, vagy még savazni szeretnél engem??

nincsnicknincs 2017.08.10. 08:10:27

@dr. pretender: Hát igen, sötétzöldek számára, a józan ész már autós szemszögnek tűnik sokszor.... Ha pl. egy átlag benzines és egy lerobbant Euro 2-t csak papíron teljesítő BKV buszról beszélünk, akkor környezetvédelmi szempontból egyértelműen igen a válasz. Miért szennyeztek ilyen szarokkal Bp-en?

nincsnicknincs 2017.08.10. 08:18:25

@vwxyz: Nyilván a teljesen logikus válasz erre, hogy nem, s tessék már mélygarázst rakni minden új épület alá, ahogy normális városokban szokás nyugaton.

Ehelyett mi az LM javaslata, felszíni parkolók beszántása alternatíva nélkül. Majd mikor ezt az önkormányzat "környezetvédelmi szakartői véleményekre hivatkozva" megteszi, hirteln megy is a terület valami havernak. Józsi nem tud parkolni s persze zöldterület sem lesz több...

nincsnicknincs 2017.08.10. 08:26:28

@KissGecihuszár:

Bár nem nekem szólt, de ekkora baromságra már reagálok...

" Nos, nem tudom, feltűnt-e, de én az urizáló ÚRVEZETŐKRŐL beszéltem mindig is, akik a kecó és a fix melóhelyük (irodaház, telep, műhely, raktár, stb melóhelyek) közt urizálnak mert derogál nekik használni a ... közösségi közlekedést"

Élő embert nem ismerek, aki azért ülne bp-en autóban melóba ingázva, mert derogál neki a bkv. Te ilyen szar alakkal vagy tán körülvéve vagy látnok vagy és olvasni tudsz az autóban ülők gondolataiban?

"a nemzetközi összevetésben is igen jó minőséget nyújtó vízfejbeli közösségi közlekedést"

Hát izé, jártál te már mondjuk németeknél? Talán lenne fogalmad arról, hogy mi a jó minőséget nyújtó közösség közlekedés... Bkv nem az. Két nemzetközileg felhozható előnye, a viszonylag nagy járatszám és a futár, ellenben:
- csöves, drogos, késelő Orbán erőforrásokat máig nem tudják/hajlandóak szűrni
- klíma elvétve van a járműveken, igen a 40˘C-os kánikulában tényleg jó ötlet ez
- legtöbbször két szomszédos kerület között nincs direkt összeköttetés, emiatt feleslegesen hosszúak az autazási idők
- stb

"Jó lenne, ha nem kevernénk a szezont a faszommal és nem tennénk = jelet a melójukból kifolyólag (tehát szerelők, szállítók, kiszállítók) autóval járni kényszerülők közt! Ez menni fog, vagy még savazni szeretnél engem??"

Szerintem te kevered a szezont a saját f@szoddal, s a budai pláza mamikat az autóval közlekedő átlaggal... JA, csak ők az autóval közlekedők 1% (se), a többség meg - bármilyen hihetetlen számodra - azért megy autóval, mert úgy éri meg neki...

vwxyz 2017.08.10. 08:48:56

@nincsnicknincs: Hol szerepel az a posztban, hogy ne épüljön mélygarázs az új épületek alá? Én ilyet nem olvastam benne.
Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy pont a fővárosi önkormányzat ne sajátítson ki magának egy túlméretezett parkolót a belváros közepén.

nincsnicknincs 2017.08.10. 09:02:09

@vwxyz: Hol van benne a posztban, hogy mélygarázs épüljön alternatívaként? Csak a szokásos tiltsunk be mindent! hőzöngés...

"Azzal pedig teljesen egyetértek, hogy pont a fővárosi önkormányzat ne sajátítson ki magának egy túlméretezett parkolót a belváros közepén."

Ezzel egyetértek, már régen mélygarázsnak kéne ott is lennie. Btw, kik is voltak azok, akik rendzseresen leszavazták, hogy irodaházak alá mélygarázs kelljen, mint nyugaton? Oh wait, csak nem a teljes fidesz-mszp....

vwxyz 2017.08.10. 11:07:11

@nincsnicknincs: Semmi olyat nem írtam, hogy a Városház téren is egy újabb mélygarázsnak kellene állnia. Épp ellenkezőleg gondolom, oda egy normális park való.
Mielőtt újabb autótároló betonmonstrumokról álmodozol, nézd meg, már most is mennyi kihasználatlan, zárt parkolóhely van 5 perces sétatávolságon belül!

KissGecihuszár 2017.08.10. 20:32:39

@nincsnicknincs: Hát ízé, képzeld el, immár 2 éve quasi életvitelszerűen a "történelmi" NSZK-ban élek, egész pontosan annak Baden-Würt tartományában, mostanság Heilbronnban melózom, de előtte 8 hónapig éltem Mannheimben, tavaly 6 hónapig Karlsruheban, 2015-ben Stuttgartban, és igen, mindengyik városban helyi tömközt is szinte napi szinten igénybe vettem, úgyhogy rá tetszett baszni ezzel az intróval! Van még kérdés??

dr. pretender 2017.08.10. 22:15:49

@nincsnicknincs: a kérdésemre miért nem válaszolsz? egyébként ha nem tűnt volna fel, egy buszon kicsivel többen utaznak, mint egy autóban, szóval az egy főre eső szennyezést hasonlítsuk össze szerintem. akkor már nem is biztos, hogy olyan jól áll az autó.
egyébként nekem is van autóm, csak én tovább látok az orromnál, és felfogom, hogy egy város nem kizárólag az autósokról szól, sőt, elsősorban(!!!) tőlük lesz élhetetlen. nem a bkv-buszoktól...

nincs_nick 2017.08.10. 22:45:22

@KissGecihuszár: Hú de rábasztam, képzeld, az elmúlt tíz évnek a felét pont STR könnyékén töltöm, a másik felét meg BP-n. Pont ezért írtam, amit. Tehát te szeirnted a lerohadó m3 jöbb, mint a max. hóhelyzet esetén 5 percet késő s/u-bahn? Esetleg a klimatilzált buszokban zavar a klíma ott? Vagy tán az ütemes ráhordás nem tetszik az összekötött s/u-bahn-okra? Vagy netán a már ezer éves netes követés? Tényleg érdekelne... Ja megvan, biztos a tisztaság zavarhat... Vagy esetleg az időkorlátos jegyek? Netán a normális ellenőrök?

nincs_nick 2017.08.10. 23:03:30

@dr. pretender:
"a kérdésemre miért nem válaszolsz?"

Erre gondolsz: "ha az autó egy félórás úton szerencsés esetben akár 5 perccel gyorsabb, akkor már megéri kocsiba ülni?"

Itt a válaszom: az attól függ. Egy lerohadó euro-2-t max. cimkéjén tudó buszon támogatva a szennyezést vs. egy modern autó, nem kérdés. Ha meg igazán környezetvédeni akarsz, akkor meg járj bringával/futva/gyalog, amikor lehet és nem támogasd egyik környezetszennyező közlekedési módot se...

"egyébként ha nem tűnt volna fel, egy buszon kicsivel többen utaznak, mint egy autóban, szóval az egy főre eső szennyezést hasonlítsuk össze szerintem."

Ok, nézzük a számokat, ha feltesszük, hogy a BKV buszai tudják az euro-II-t (LOL, biztos azért dől belőlük a korom), akkor érdemi kibocsájtási szintjük éppen százszorosa egy sima modern benzinesnek. Tehát szerinted ki szennyez? Vagy már 100-an utaznak egy buszon?

Persze most mondhatod, hogy hát a valós kibocsájtás több az autóknál, de ugyanolyan mértékben igaz ez a városi közlekedésben használt buszokra is... A BKV meg speciális állatfaj, mert kibulizták, hogy saját maguk vizsgáztathassák a saját maguk által üzemeltetett buszokat. Közröhely. Legközelebb meg rabokra bízzuk a börtönök őrzését, nem?

"egyébként nekem is van autóm, csak én tovább látok az orromnál, és felfogom, hogy egy város nem kizárólag az autósokról szól, sőt, elsősorban(!!!) tőlük lesz élhetetlen. nem a bkv-buszoktól..."

Hát pedig te nem látsz tovább az orrodnál. Szerinted az autók miatt lesz elsősorban élhetetlen, mikzben ott van fentebb az MTA véleménye már 2009-ből, hogy elsősorban az agglomerációs fűtés tesz be neki. De te jobban tudod. Sőtt, a koromokádó buszokkal sincs ám bajod. Tudod mikor fogadnám el amit mondasz? Ha éppen gázos buszok mászkálnának Bp-en, vagy minimum EURO-IV-es és nem BKV házi vizsgán átment bontószökevény dieselek. Egyéb esetben még teljesen megtöltött busszal is többet füstölsz egy főre, mint egy modern autóval.

Olyan apróságokról meg már ne is beszéljünk, hogy külső kerületekben hiányoznak a buszöblök, emiatt meg ott püfegtetik az egész forgalmat még áll a busz, s számtalan felesleges megállás-gyorsítást idéz elő egy bkv busz. Ha a sokszáz buszöböl nélküli buszmegállóhoz buszöblöt raknának végre, napi sokezer felesleges megállás-elindulás ciklusból lenne kevesebb. FYI, egy ilyen ciklus párszáz méternyi egyenelet tepmójú haladásnak felel meg. Na ha ezt beszorzod, máris megkapod, hogy mekkora szennyezést okoz csak ezzel közvetve a buszközlekedés szervezési hülyesége.

Levegő Munkacsoport 2017.08.11. 12:52:09

@Varga Bertalan: Nincs olyan ország a világon (talán Észak-Koreát kivéve), ahol ne foglalkoztatnának külföldi tanácsadókat, szakértőket, hiszen azok esetenként más szemmel, más szempontok alapján, más felkészültséggel nézik a dolgokat, ami igen hasznos lehet.

Levegő Munkacsoport 2017.08.11. 13:06:06

@nincs_nick: Igen furcsa beszámolót hallottunk arról, hogy a Magyar Aeroszol Konferencia állásfoglalásába miként került bele ez a mondat, de ebbe inkább nem mennénk bele.

A témával foglalkozó elismert szakértők alapján van a kormánynak programja az aeroszolok csökkentésére, tehát van erre érdemi lehetőség (más kérdés, hogy a program végrehajtása csigalassúsággal halad).

Továbbá a Magyar Aeroszol Konferencia állásfoglalása az aeroszolok tömegét vette alapul, viszont az emberi egészség károsítása szempontjából az aeroszolok mérete és száma a meghatározó.

Még egy probléma a Magyar Aeroszol Konferencia állásfoglalásával, hogy egy átlagos adatot vesz alapul az egész országra vonatkozóan, mintha a bakonyi erdőkben és budapesti belvárosban ugyanakkora lenne a szennyezés. Ha valaki belvárost átszelő Kossuth Lajos utcában lakik vagy dolgozik, annak egészségét fokozottan károsíthatja a közlekedési kibocsátás függetlenül attól, hogy mekkora a közlekedés részesedése az országos kibocsátásban.

Levegő Munkacsoport 2017.08.11. 13:27:06

@vwxyz: Mielőtt leír valamit, érdemes tájékozódni. Kevés olyan civil szervezet van Magyarországon, amely határozottabban lépne volna fel a mindenkori kormányzati visszaélések ellen, mint a Levegő Munkacsoport. Ezt teszi a mostani kormány alatt is, bár sokkal nehezebb körülmények között és sokkal kevesebb erőforrással, mint korábban (és ezért sajnos sokkal kevesebb ügyben tud fellépni).

Három példa a sok közül:
www.levego.hu/egyeb/vedjuk-meg-a-varosligetet/
www.levego.hu/hirek/2017/04/level-adernek-a-ceu-bezarasa-oriasi-csapas-lenne-a-kornyezetvedelemnek/
www.levego.hu/kampanyok/evi-1000-milliard-forint-afacsalas-kormanyzati-kozremukodessel/
www.levego.hu/kampanyok/evi-1000-milliard-forint-afacsalas-kormanyzati-kozremukodessel/

vwxyz 2017.08.11. 14:23:18

@Levegő Munkacsoport: Remek, csak sajnos az ellenoldalon is ott sorakoznak a példák. Maradjunk annyiban, hogy az LM imázsa, khm. mondjuk úgy, tematikus, és ezt nem is akarta/tudta eddig cáfolni. De örülnék, ha végre akarná/tudná, rögtön el is kezdheti: nincs_nick 2017.08.09. 18:19:59

Levegő Munkacsoport 2017.08.11. 15:05:51

@vwxyz: Nem tudjuk, mire gondol. Ha arra, hogy nem minden környezetvédelmi üggyel foglalkoztunk, akkor ebben igaza van. Magyarországon évente biztosan van legalább 100.000 környezetvédelmi ügy, mi évente kb. 2000-rel foglalkozunk, ennyire van kapacitásunk. Ha pl. megkétszerezi a költségvetésünket, akkor biztos lehet benne, hogy ennél sokkal többel fogunk foglalkozni.

dr. pretender 2017.08.11. 20:25:37

@nincs_nick: nagyon jó, hogy behoztad ide a téli szmogot, csakhogy ennek a cikk témájához, miszerint az álló(!) autók foglalják el a városi tereket, éppen semmi köze.
az is szép, hogy ha védeni akarom a környezetet, akkor járjak autóval :D mert ugye a városban kizárólag olyan buszok közlekednek, mint amiket leírtál, a metrót, a villamost meg a trolit már ne is említsük. az autók meg mind szupermodern alacsony kibocsátású járművek. mennyi is a magyar autók átlagéletkora? szóval oké, viccesek ezek a csúsztatások, de azért ennyire ne nézd hülyének a másikat.

dr. pretender 2017.08.11. 20:36:04

@nincs_nick: egyébként nem tudom, mikor ültél utoljára buszon/láttál buszt, ha meglepődsz azon, hogy akár 100-an is tudnak utazni rajta... de szerintem autósként örülj neki, hogy nem +80-100 autóval közlekednek ők is ;)

KissGecihuszár 2017.08.11. 21:13:08

@nincs_nick: Akkor konkrét eseteket sorolnék: A Karlsruhe-i Kaiser strassen jár gyaksira az összes városi villinger és az innen-onnan ide és amoda tovahaladó S-bahn, minek következtében csúcsidőben egy merő villinger és S bahn stau az egész oda-vissza tétre-befutóra. Igen, megvan , hogy az Europa platztól a Durlacher torig épül egy alagút a számukra, s majd ha elkészül (egyszer valamikor, csakúgy mint a botrányos Stuttgart 21, mely már most 24 év végi befejezéssel kecsegtet potom 15 MRD EUR költséggel! Ja, egyébként tavaly minden héten legább 1x előfordult, hogy 10 perces, vagy annál nagyobb késéssel jött mondjuk a 6-os, vagy épp a 3-as villinger, hogy most a Waldbronni lakhelyemre történő hazautazásra használt S11-es (sok esetben Eilzug) durva, akár !20 perces! késéseiről ne is beszéljek, mely nem a téli gigazimában, hanem tavasszal, nyáron fordult elő! Mannheim: áz általam a melóba járásra -ha épp nem a W124-el mentem, de mert a lakhelyemtől a melóhely mindössze 6 Km-re volt, ezért nem!- használt 53-as busz 4A villinger kombóból egyik nap a 20 percenként járó 53-as épp általam igénybe venni kívánt menete maradt ki, így egyből 35 percet kellett várnom. De a 4A szinte minden reggel 4-5, de volt olyan is, hogy 14 perces késéssel érkezett az Alte Feuerwache megállóhoz, mögötte már a következő -amúgy a menetrend szerint azon reggeli órában 15 perces volt a követés- szerelvénnyel. Szinte minden nap láttam -sokszor napokon át- olyan villamost, melynek egyik ajtajára piros alapon Tür Deffekt feliratú tacepao volt kiragasztva, ami azért volt szar, mert a Mannheimi villingerek (különösen a régebbiek) igen kevés ajtóval rendelkeztek a fövárosi "ótvar" CAF, Combino, stb villingerekhez képest, melyek bőven felveszik a versenyt a legtöbb NSZK nagyvárosban szolgálókkal. Én soha nem mondtam, hogy a BKK/BKV (előző ugye a megrendelő, utóbbi az egyik szolgáltató a VT-Arriva, Volán mellett) járműállománya fullos lenne, bár a VT-Arriva Mannheimi, illetve Török Mercijei, MAN-jai, a BKV új beszerzésű VanHool-jai mindenképp minőségi járművek, hasonlóan a Solaris-Skoda trolikhoz, de még a használt MAN csuklós trolik is magas színvonalat képviselnek. Tán érdemes lenne venned a fáradságot, ha esetleg "otthon" vagy és néhanapján felszállni 1-ik, másik BKV/Arriva, Volán kékbuszra, trolira, villingerre, vagy az M4 metróra, mert az M3 valóban egy rakás szar, hiába a "felújított" hekmány kocsik...

cso zsi 2017.08.13. 20:46:30

@KissGecihuszár: Ezek szerint te tényleg nem utazol a fővárosi járműveken, míg én napi szinten azokkal is.
A Demszky-Volvok pocsékabbak, mit az épp kivonandó 200-as Ikarusok, a török Mercik fogynak némi tüzek okán...
Van új VanHool? Pár éve láttam a nyugatról leselejtezettek átfestését.
A fővárosi CAF-on kevesebb ajtó van (arányaiban), mint a debrecenin. Van olyan darabja, ahol annyit kell menni két ajtó között, mint egy Tatra első, és hátsó ajtaja között.
A 3-as metró a kalandparkom. Reggel-este. Idén még nem gyalogoltam az alagútban, tíz éve az is megvolt.

KissGecihuszár 2017.08.14. 21:51:48

@cso zsi: nos akkor, pár szóban egy olyan embertől, aki több kötetnyi tömköz fejlesztési koncepciót írt az elmúlt 25 év során, azaz tőlem, aki pl. kitalálta az M4 metró indítása előtti nagy ötletbörze során a 133-as (azóta már 133E-vé degradálódott, lassan minden fánál, bokornál is megálló) a több évtizeden át lesajnált Nagytétény-Budafok vs Újpalota egész napos , sőt még 7 végén is közlekedő viszonylatot.
Tehát a demszky Volvo-k (beszerzés évei 2004-2005, FJX, FKU, FLR frsz-ek, ebben a sorrendben lettek forgalomba állítva) azért kerültek ilyen szar állapotba, mert a Lengyel gyár nem ilyen okádék minőségű utakra tervezte, gyártotta, illetve kisebb moci van bennük ,mint a Genfinek becézett, azaz MHK-s kocsikban, melyek annak ellenére, hogy kb. 3-4 évvel idősebbek, mint a Lengyel Volvok, mégis fényévekkel jobb állapotban vannak.
Mercik: a kigyulladóak az ú.n Frankfurti MErcik, azaz a LYH frsz-üek. A VT-Arriva állományában vannak egyrészt Mannheimben gyártottak (MHU frsz), illetve Török gyártmányúak (NCA frsz), Igen, VanHool is van új, pl. a MUU frsz-üek. Kevés a CAF-ok ajtaja? Akkor gyere ki, pl. Karlsruheba, sőt inkább Mannheimbe, na ott láthatsz olyan villingert, melynek a hátsó 10 méteres szekciójában nincs ajtó, sőt az egész 30 akárhány méteres szerelvényen 4, azaz négyes db ajtó van és itt a legtöbb villingeren csak a jobb oldalon vannak ajtók, bár azért előfordulnak 2 oldalas ajtózásúak is,de ritkák, mint a fekete holló, mert itt a legtöbb villinger végáll hurok, tehát a szerelvényeknek is 1 vezetőállása van.