HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) alacsony kibocsátású övezet (1) alacsony kibocsátású övezetek (1) alagút (1) atomenergia (1) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (1) autómentes nap (1) autótesztelés (2) autózás (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (8) BKK bérlet (1) BKV (8) botrány (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (4) Busz (7) busz (1) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (2) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízelbotrány (2) dugódíj (3) dugók (2) egészség (3) égetés (3) éghajlatváltozás (11) éghajlatvédelem (10) elektromosautó (3) elektromos autó (2) energia (6) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (7) Fák védelme (10) fák védelme (6) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) füstköd (1) fűtés (3) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) halálozás (2) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (6) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (1) klíma (6) klímamenekültek (2) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (9) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) közautó (2) közlekedés (22) közlekedéstervezés (12) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (25) levegőszennyezés (13) Levegő Munkacsoport (1) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (1) M2 metró (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (5) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (1) metró felújítás (2) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (4) napenergia (1) napozás (1) négyes metró (3) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) park (3) parkolás (2) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (1) PM2.5 (1) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (3) roncsautók (2) sajtó (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) szemétégetés (1) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (2) szmogriadó (1) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) tájékoztatás (1) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (2) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (13) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (1) ultrafinom por (2) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villanyautó (2) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (1) zöldfelület (9) zöldövezet (2) zöldterület (9) zöld város (4) Címkefelhő

Egy vasútállomás meg egy autóbusz-pályaudvar

2017.08.04. 09:00 Levegő Munkacsoport

Úgy adódott, hogy Bodajkra kellett látogatnom. Elvben roppant egyszerű, vonattal Székesfehérvárig, a fehérvári állomástól egy alkalmas busszal az autóbusz-pályaudvarra, majd onnan egy másik busszal Bodajkra. A gyakorlat kissé bonyolultabb.

Köztudott, hogy a székesfehérvári állomást mostanában újítják föl. Azt talán már kevesebben tudják, hogy kormányablakot – vagyis okmányirodát – is építenek az állomásépületbe. Legalábbis ezt állítja az utasoknak épült aluljáró egyik liftjén olvasható fölirat, miszerint a liftet a kormányablak megnyitásáig nem használhatja a közönség, az ki van kapcsolva. Ami nem volna baj, hiszen van mellette másik fölvonó is, de már jártam úgy, hogy az viszont éppen rossz volt. De ez mellékszál, térjünk vissza az utazáshoz!

Tehát a fehérvári állomást felújítják. Egészen a város felé eső külső falig. Amint kilép az ember a kapun, egy pusztaság fogadja, fák nélkül, fésűsen kialakított autóbusz-peronsorral. Kánikula idején tűző napsütéssel, de ebben szerencsém volt, én csöpögő esőben tanulmányozhattam végig a megállókban elhelyezett menetrendeket, hogy vajon mikor szállhatok az autóbusz-pályaudvarra menő buszra. Nem nagyon volt választék, a menetrendek fél-háromnegyed órás várakozást ígértek. Gondoltam, azalatt gyalog is eljutok odáig, ezért nekiindultam. Közben persze kiderült, hogy gyalog se sokkal kevesebb, jó messze van a buszpályaudvar a vasútállomástól. Szerencsére útközben el tudtam kapni egy autóbuszt (nem az állomásról jött), s így az eső erősödésekor már egy buszperon teteje alatt vártam a bodajki busz indulását.

Csodálkoznék, ha a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős munkatársai, döntéshozói álmukból fölkeltve nem tudnák elmagyarázni, mi is az az intermodalitás, és miért fontos. Azt jelenti, hogy a tömegközlekedés vonzóbbá tételéért annak megrendelője – esetünkben a magyar állam – és üzemeltetői – esetünkben a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. és a MÁV – mindent megtesznek azért, hogy az utasok, akiknek többféle eszközzel is utazniok kell, hogy elérjék céljukat, könnyen, gyorsan, különösebb fáradtság nélkül tudjanak átszállni. De tudják ezt azok is a Közlekedési Operatív Program Irányító Hatóságánál, akik úgy adtak milliárdokat a fehérvári állomás felújítására, hogy nem követelték meg annak „intermodális csomóponttá” alakítását. Pedig nem került volna sokba egy utastájékoztató tábla felállítása az állomáson, rajta az elkövetkező 20-30 percben induló, érkező autóbuszok adataival: érkezési idő, indulási idő, célállomás. Néhány fa elültetése és a buszperonok befedése se vágta volna földhöz az operatív programot.

Az állomásépület előtti pusztaság háziasítására gondolom még várhatunk pár évtizedet. De addig is megtehetné a magas minisztérium, úgy is, mint az utasok érdekeit képviselni hivatott hatóság, hogy megrendel egy ingajáratot a területileg illetékes szolgáltatónál, a Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-nél. (Pompás elnevezés, nem lehet betelni vele! Nem olyan unalmas, mint Alba Volán volt!) Egy autóbuszjáratot a vasútállomás és az autóbusz-pályaudvar között, ami negyedórás időközönként indulva pár forintért – netán a vonat- vagy a buszjegy felmutatásakor ingyen, hiszen nem az utas tehet arról, hogy nem tud pár lépést gyalogolva átszállni – korszerűvé teszi az átszállást. Intermodális csomóponttá varázsolva Székesfehérvárott egy vasútállomás meg egy autóbusz-pályaudvar együttesét.

vamá

40 komment

Címkék: busz vasút intermodális Székesfehérvár

A bejegyzés trackback címe:

http://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr1412719370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Balogh Ádám Software 2017.08.04. 14:50:08

Valóban baromság, hogy magyar városokban a buszpályaudvar a vasútállomással ellentétes oldalon van, de Bodajkra minek busz? Fehérvárról megy oda vonat is.

bllaton 2017.08.04. 17:01:10

@Balogh Ádám Software: Valóban, megy Fehérvárról Bodajkra
vonat is, méghozzá naponta kétszer : 10.35-kor és 18.35-kor.
Válassz közülük! Csodás menetrendi kínálat.

bllaton 2017.08.04. 17:08:36

Székesfehérváron a módközi csomópont létesítésének legújabb
időpontja : " 2020-2022 között " , amikor is lebontásra ke-
rül a közeli gimnázium málló vakolatú épülete, s - állító-
lag - oda épül meg egy új buszállomás. De töredékesen a
régi, a jelenlegi is megmarad majd.

A vasútállomás környékén - miként az egész városban -
gőzerővel zajlik a parkolóépítési " project " . Így hát,
nyugodtan mondhatjuk, hogy ez a város nem az emberek, hanem
az autók városa.

jolka40 2017.08.05. 18:30:20

Pécs detto, ha a csomagod nehéz, mehetsz taxival. A helyi járatok menetrendjét még véletlenül sem igazítják a vonatérkezésekhez.

midnightcoder2 2017.08.05. 18:32:06

Aki vidékre tömegközlekedéssel utazik az meg is érdemli hogy kutyagoljon az 50 fok melegben. A tömegközlekedésnek Pesten belül lenne létjogosultsága - már ha nem egy közlekedési múzeum lenne a BKV légkondi nélküli járművekkel amiket ősztől tavaszig melegedőnek használnak a hajléktalanok.

KissGecihuszár 2017.08.05. 18:35:22

Ismerve Sz.fehérvárt, egyrészt a Pályaudvar előtt jónéhány városi viszonylat végállomása van, ergo ezek mellé egy helyközi, pláne távolsági végállomás nagygyon nem férne el, másrészt a távolsági pályaudvar azért nincs oly extrém messze a MÁV-tól, és ha jól emlékszem, a MÁV pályaudvartól 3 fehérvári viszonylattal el lehet jutni a távolsági pályaudvarig. Hadd kérdezzem meg, pl a vízfejben melyik pályaudvar közelében van távolsági, sőt nemzetközi buszpályaudvar ( a gyengébbek kedvéért: Bp-Népliget)?? Mennyi is az út a "jóféle" M3-al a Déliből, netán a Keletiből,esetleg a Nyugatiból odáig?? Ezért nem veri a L.M.CS. elkényelmesedett belpesti/budai aktivistája az asztalt??

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2017.08.05. 19:02:08

@bllaton:

"zajlik a parkolóépítési " project " . Így hát,
nyugodtan mondhatjuk, hogy ez a város nem az emberek, hanem
az autók városa."

Annyira az autók városa, hogy tavaly a Várkörút lett forgalomcsillapított, teljes körgyűrűvel rendelkezik, és szerintem sok park is van.

Bár visítani egyszerűbb.

exterminador 2017.08.05. 19:31:34

@midnightcoder2: helló, nem mindenkinek van ám kocsija!

BatPista 2017.08.05. 19:42:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Amit ugyan ész nélkül sikerült megoldani, ugyanis akkor is menekült volna mindenki onnan, ha a parkolókat átfestik buszsávra, bár nyilván párszáz millióval kevesebbe került volna.

KissGecihuszár 2017.08.05. 19:51:50

@jolka40: melyikét, merthogy a főpályaudvarnál lévő 8 kocsiállásból 12 viszonylat indul + a körforg után található megállóból, -ba is 4 további viszonylattal lehet ide és persze oda is utazni. Tényleg az az elvárás, hogy Pécs összes busza akkor induljon el -még az is, amelyik nem a pályaudvartól, -hoz közlekedik, amikor beér az intercity a vízfejből?? ÓÓÓhh, dzsízuszsz...

KissGecihuszár 2017.08.05. 20:00:21

@midnightcoder2: sztem jobb lett volna, ha ma nem indítod be a géped, mert ez a komment nem növelte az elismertséged nálam se és attól tartok, a többi kommentelőnél is hasonló sors várhat rád! Méghogy "vidéken" nincs létjogosultsága a közösségi közlekedésnek; ez ütős volt...
Egy olyan országban, ahol a nyugat-európai átlagbérnek -pláne az ország 70%-át kitevő keleti, déli megyékben, ahol kurvára nem nettó 250 ezer az átlagbér, mint a vízfejben, vagy Győrött (még a Merci fellegvárban is olyan nettó 200 körül van, szal ott se lehet dolce vitázni, max csak a Merci közép és felső vezijeinek, vagy a Knorr-Bremse managementjének, esetleg az Unicum gyár korifeusainak)- nagyon opti esetben is az 1/4-éből kell megélni, gyerekekkel, tokkal-vonóval, nos ott igenis van létjogosultsága akár a városi (KV-k, KK-k), akár a helyközi (KK-k), de ugyanígy a távolsági (Volán, MÁV) közösségi közlekedésnek, mert az autó Hazánkban igenis luxus az átlag közeli, pláne az átlag alatt keresők szempontjából!

jolka40 2017.08.05. 20:29:29

@KissGecihuszár: Nem az összes. Csak egy. Megoldhatatlan?

KissGecihuszár 2017.08.05. 21:10:56

@jolka40: melyik az az egy,ami pont kegyednek fájó?? És mi van a másik 300 emberrel, akik esetleg ugyanazzal az IC-vel érkeznek, de nem azzal a viszonylattal mennének -esetleg még át is kell szállniuk egy másikra is-, mint kegyed?? Ez egy ilyen játék; van, akinek csak 5 percet kell várni, van akinek 20-at, esetleg 30-at, főként nyilván csúcsidőn kívül. Egyébként azért nem annyira vállalhatatlan a tüke szolgáltatási színvonala, pláne hogy Pécs az utóbbi 7-8 fidesz évben nem tündökölt vmi fényesen, minek következtében az utóbbi pár év során több, mint !15 ezer! lakóós hagyta el, sokan végleg. Ez pedig az álmos könyvek szerint is azt jelenti, hogy kevesebb lakos, kevesebb adóbevétel, kevesebb utas, kevesebb menetdíj bevétel, stb. S ugye a tükét a pécsi önkormányzat tartja fenn, mely önmaga is nyakig úszik az adósságban (8 MRD), pedig Pécs is benne volt az adósság konszolidációs össznemzeti buliban...

jolka40 2017.08.05. 21:32:41

@KissGecihuszár: A távolsági busz-végállomásra szeretnének sokan eljutni, akik Budapesten intézték az ügyüket, és nem pécsi lakosok. Az IC kétóránként érkezik Pestről, olyan nagy kívánság, hogy valamelyik járat, amelyik úgyis a Vásárcsarnok felé közlekedik, olyankor induljon a pályaudvar elől, amikor az IC megérkezik?

magyarparaszt 2017.08.05. 21:42:00

@KissGecihuszár: Ezek szerint nem ismered Fehérvárt. Én ott nőttem fel, te pedig ezek szerint nem ismered, viszont nyilván egy lehetsz siserahadból, így téged azért fizetnek, hogy hazudj a csutigé érdekében. Hányingerem van a hozzád hasonlóktól. Pesten a földalatti van utazol, ott nem kell a napon aszalódni félórát, Fehérváron viszont aszalódni fogsz, ha érintened kell a vasútállomást. Ha csak egyszer is jártál volna ott, tudnád. Mivel csutra jársz eligazításra, azt hiszed, mindent tudsz.

zümmmi 2017.08.05. 21:49:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Fehérváron úgy ahogy van el van b..va a tömegközlekedés. Nagyjából használhatatlan. Kocsi nélkül halott vagy. A belvárosban bevezetett 30-as korlát meg egyszerűen röhejes. Igen, remek város. Ha a Kossuth utcában laksz és a Skálába jársz dolgozni. Azon kívül élhetetlen

Őslakos 2017.08.05. 22:36:12

Irigylem a szerző problémáit. Busszal 8 perc alatt elér a buszállomásra. A következő busszal 15 perc alatt. Gyalog meg 17 perc alatt. Gyalog 2 perccel hosszabb, mint a később induló busszal. Közben megismerheti Fehérvárt, beszélgethet az emberekkel és szívhatja a jó levegőt is. Ha tájékozódna, tudhatná, hogy az buszpályaudvar is a vasút mellé kerül pár éven belül. Fröcsögni és hőbörögni könnyű, ha siet, menjen taxival. Azzal 3 perccel rövidebb, mint busszal.

Sailor 2017.08.05. 22:40:31

Minden tiszteletem ellenére a Levegő Munkacsoport iránt azt kell mondanom, hogy ez a cikk nem igazi. Nem nézett minden ténynek utána a szerző, erősen hiányos.
Kezdjük azzal, amiben igaza van: a székesfehérvári állomás felújítása tényleg rendesen el van baltázva. A kormányablaknak már 1-2 éve működnie kellene. A lift sokszor rossz. Kerékpárral, babakocsival elég nehéz kimenni a peronra v. vissza.
Az állomás előtti tér pont olyan, ahogy a szerző leírta. Amivel ki lehet egészíteni, az a kerékpártárolás gyalázatos helyzete: ócska küllőtörők, semmi tető - pedig a város rendes támaszokat és tetőt is ígért. Azóta sem tudjuk, hol veszett ez el?
Egyetértek a szerzővel: egy elektronikus tájékoztató tábla az induló buszjáratokról bőven beleférne, annál is inkább, mert van már a városban egy ilyen hálózat.
A város minden, a területet érintő felvetést azzal pattint le, hogy "majd az intermodális központ beruházásában" kerül rá sor.
Most arról, amiben szerintem nincs teljesen igaza: az intermodális központ kérdése. Tény, hogy a város már vagy 6-7 éve tervezi, jelenleg 2019-2020 környékére teszi megvalósítását. Egyik előfeltétele az említett "hulló vakolatú" gimnázium áttelepítése valahová - úgy hallani, a "középiskolás campus" keretében megvan már rá a pénz és készülnek a tervek a belváros északi részén, a Bregyó-köz környékén.
A kérdés igazában az, hogy jól jár-e a lakosság az intermodális központ kialakításával?
Szerintem aránytalanul sokan járnak rosszul.Szerintem Székesfehérváron csak erős ellentételezésekkel érdemes áttenni a buszpályaudvart az állomáshoz.
Miről van szó?
Arról a napi 2-4000 ingázó diákról, aki a buszpályaudvarról gyalog 10-15 perc alatt beér az iskolába.
Ha az állomáson teszik ki őket, az plusz helyi bérletet és 20-30 perc plusz menetidőt jelent számukra.
A közlekedési iroda egyik válasza a menetrend - a HELYKÖZI menetrend - új kialakítása, megálló beiktatása a jelenlegi buszpu. helyén - mintha lenne rá befolyása a városnak.
Másik: közbringa rendszer (mint a Bubi). Na azt nézném én meg, ha a reggeli csúcsban még párszáz bringás is elindulna...
A távolsági buszpályaudvar hagyományosan a belvárosban helyezkedett el - részben a piac, részben a hivatalokat megközelítő emberek miatt. Áthelyezése főleg a diákok és utóbbiak számára jelentene komoly problémát.

Természetesen megértem a csak busszal megközelíthető települések problémáját is. De ezen tényleg segítene egy egyszerű ingajárat a busz- és vasúti pályaudvar között. (Olcsóbb is lenne.)

Összefoglalva hosszú kommentemet: lehet, hogy az elmélet szép (intermodális központ), de Székesfehérváron szerintem több problémát teremt, mint amennyit megold.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.08.05. 22:42:25

Ez a legkisebb baj a fehérvári tömegközlekedéssel. A reggeli buszok, amivel melóba mész, rendszeresen késnek, és ritka. Teljesen idióta módon vannak a járatindulások, ritka a hálózat, a város főútjai rendszeresen bedugulnak (mert mindenki autózik inkább, minthogy a dugók miatt megbízhatatlan buszokkal menjen), és sorolhatnám.
Ehhez képest elég drága a jegy.
Az egyetlen ötletes megoldás, hogy a távolsági járatok is használhatóak a városhatáron belül a helyi bérlettel.
A másik : kellett nemrég mennem a kórházba, kijövök 10 óra körül, majd' 1 órát várhattam volna, hogy jöjjön valami busz (bár jött volna olyan, ami valamerre tuti megy, de hogy nem a belváros felé, az tuti).

Van szerencsém összehasonlítani Pécs tömegközlekedésével, oké, az nagyobb város, de sokkal jobbak a buszok.

Sailor 2017.08.05. 22:42:40

@zümmmi: Teljesen igazad van.
Ez a város az autók számára kínál egyre több helyet, nem az embereknek. (1000 parkoló program, jelentős részben zöld területek, sőt egy helyen egy sportpálya helyén.)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.08.05. 22:47:17

@zümmmi: Teljes egyetértésem. Aki szeret kertes házban lakni, annak tuti jó, de ezzel az erővel irány Szabadbattyán, ott olcsóbb is.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.08.05. 22:50:29

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, az a kőfal tök kellett oda. Mindig rettegek, hogy mikor szalad ki a kisgyerek mögüle...
És parkolók is vannak rajta, szép számmal, forgalomcsillapodás nem nagyon.

Amúgy tényleg sok park van, na ez az egy, amivel nincs gond.

KissGecihuszár 2017.08.05. 23:02:49

@ColT: Gyorsan átfutottam az aktuális KNYKK által kiadott Fehérvári menetrendet, melyben én azt láttam, hogy számos viszonylat azért elfogadható 15-20 perces követésekkel közlekedik, de valóban vannak olyanok, ahol 1 órás követések vannak még csúcsidőben is, nos az teljességgel elfogadhatatlan egy 120 ezres városban. A baj szerintem ott van, hasonlóan a Győri buszhálózathoz, hogy a KK-k nagy ívben szarnak a területükön lévő megyeszékhelyek, nagyvárosok helyi hálózataira, pedig ott fajlagosan nagyobb utasszámokat és ezáltal bevételeket lehet(ne) elérni, ha korszerű, minőségi szolgáltatást nyújtani képes alacsonypadlós, légkondis, korszerű utastájékoztató rendszerrel felszerelt buszokkal, megállóhelyi (futár) tájékoztatással és főként az utazási igényeket messzemenőkig szem előtt tartó menetrendekkel operálnának, mint ahogy teszik ezt azon városaink, ahol önkormányzati fenntartású KV-k szolgáltatnak. Ha rajtam múlna, én az ország összes megyeszékhelyén, ill megyei jogú városában a helyi önkormányzat hatáskörébe adnám a város és agglomerációjának közösségi közlekedés fenntartását, természetesen az igények, lehetőségek előzetes felmérésével és megfelelő anyagi háttér biztosításával, illetve korszerű (akár kötöttpályás, troli, E-busz, CNG-s busz) jármű park kialakításához nyújtandó anyagi támogatással, pályázati lehetőségekkel, ugyanis hiszem, hogy a helyi közlekedést mindig a helyben élők, az adott település vezetői tudják a legjobban átlátni.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.08.05. 23:09:33

@KissGecihuszár: Ennyi, ez a két véglet van.
Amúgy tök egyszerű lenne, ha a KK és a város beszélne egymással...

Sir Gombóc 2017.08.05. 23:36:28

@zümmmi: Nincs igazad, bár a helyijáratoknnagyjábó használhatatlanok, de pl. ha nem az Öreghegy vagy Szárazrét a cél, akkor gyalogosan is jól el lehet lenni.

zolikam71 2017.08.05. 23:44:33

@zümmmi: Ezzel egyetértek!46 éve lakok itt,és egyre sz@rabb.

Déli Vasúti Szövetség 2017.08.06. 00:18:45

Reméljük egyszer majd vonattal is el tudsz utazni Bodajkra emberi időben. Évek óta próbáljuk egy jó menetrendi kínálattal felhívni a figyelmet arra,hogy vidéken is van létjogosultsága a vasúti személyszállításnak. A facebook oldalunkon fent van minden.

]{udarauszkasz 2017.08.06. 08:15:29

Mosonmagyarovar : a buszpalyaudvar es a vasuti palyaudvar a varos ket atellenes oldalan vannak, jo 4 kmre egymastol. Regen ez nem igy volt,ezt a buszpalyaudvarnal epulo Tesco fundalta ki igy, igy aztan a Tescoba el lehet jutni fel perc alatt gyalog a buszpalyaudvarrol,de aki vonattal menne valahova,annak marad a taxi,mert a helyi tomegkozekedes is csak nevben letezik. Valakik gyakorlatilag veletlenszeruen beixelgettek valamit a menetrendben,ha valaki Gyorbe,esetleg Ausztriaba ingazna vonattal,az igy jart.

bontottcsirke 2017.08.06. 09:15:09

Magyarországon a tömegközlekedés olyan kategória, hogy van, de minek.

bllaton 2017.08.06. 11:27:35

@bllaton: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: " Visítani egyszerűbb " .

Akkor légy szíves, nyisd ki szemedet, és lásd meg a valóságot !

bllaton 2017.08.06. 11:31:16

@midnightcoder2: És nyolc kilométeres kocsisorban araszolni az autópályán, az 50 fokos hőségben, szívva az előtted állók kipufogógázát, mennyivel magasztosabb utazási élmény ?

vamá 2017.08.06. 14:54:38

@KissGecihuszár: Ugyan már, Budapesten legalább van tömegközlekedési kapcsolat elfogadható követéssel. Fehérvárott még az sincs. Ráadásul feltételezhető, hogy nemcsak hébe-hóba utaznak szállnak át emberek vonatról buszra arrafelé, hanem gyakrabban, akár nagy csomaggal vagy kisgyerekkel is. A történet nem az elkényelmesedett aktivistáról szól, hanem a szakemberek által fennen hangoztatott, de a napi döntésekben simán félresöpört tömegközlekedésszervezési alapelvekről.

vamá 2017.08.06. 14:57:38

A kommentárokból úgy tűnik, hogy nem mindenki örülne a buszpályaudvar áthelyezésének. Nem kellene ezt esetleg megbeszélni azokkal, akik használják Székesfehérvárott a helyi és a helyközi tömegközlekedést? Esetleg vitát indítani az interneten és a (helyi) lapokban, televízióban, rádióban? Addig pedig, amíg megszületik a közös vélemény, lehetne ingajárat a két állomás között, klimatizált, alacsonypadlós járművekkel. Ahogy az Európában szokás.

KissGecihuszár 2017.08.07. 21:06:33

@vamá: Azért az megérne 1-2 misét, miként lehet arra az M3 metróra a Népligeti buszpályaudvar felé -tól mondjuk 1-2 jóféle méretes kufferrel felszállni, melyen sehol sincs lift, tehát a sima (merugye ott az van) lépcsőkön szépen le (fel)baktatni, majd még az aluljáróból is lépcsőzni 1 jót, aztán esetleg jön egy alacsonypadlós villinger/troli (ennek már nagyobb az esélye), vagy dieselbusz (itt is nagyobb az esély az alacsonypadlóra. A követés hétköznap csúcsidőben jó, azonban este 20 (bár már több viszonylat esetén 19 óra ez a "closing time") óra után 20-30 perces követések sem kizártak az M3-al "találkozó" buszok, trolik esetében. Ami Sz.fehérvárt (is) illeti; még 1x mondom; lecheckoltam az aktuális menetrendet és valóban vannak olyan viszonylatok, melyek óránként járnak! Még 1x elismétlem, ha én lennék az, aki még nem vagyok, akkor az összes megyeszékhely, illetve megyei jogú város saját kézbe kapná a közig határain belüli, illetve a közvetlen közelében lévő településekkel történő megegyezést követően az agglomerációjába tartozó települések közösségi közlekedésének szervezését, fenntartását úgy, hogy az ott megtermelt adóból nagyobb részt tarthatnának meg erre a célra, plusz pályázhatnának EU-s (ha épp van) és/vagy állami támogatásra ezen fejlesztések beindítására, jármű telephely, infrastruktúra, s különösen kötöttpályás, troli, ill E-buszok, illetve CNG-s beszerzésére, mert azt világosan láthatjuk, érzékelhetjük, hogy ez a jelenlegi ÉNYKK, DAKK, KMKK, stb rendszer nagyon nem műxik megfelelően a nagyvárosok tekintetében, ami nem csoda.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2017.08.07. 23:02:58

A kritika részben jogos. Mégis elgondolkodtató azért, hogy Magyarország az az ország az egész EU-ban, ahol a legmagasabb a tömegközlekedéssel járók aránya. A pénzen is múlik persze, de annyira mégsem működik rosszul a dolog.

halaszist 2017.08.16. 10:52:35

Ez részben nagy baromság, ugyanis legrosszabb esetben hétvégén is maximum negyedórás a várakozási idő, hiszen a 36-os félóránként jár, plusz ott van óránként a 37-es, van néhány 38-as is és a 43-as meg a 44-es is közlekedik ugyanúgy, bár ritkábban. Ahogy van 13A is.
Hétköznap a 38-as óránként jár, az összes többi pedig félóránként. Ez azt jelenti, hogy egy órában 9 busszal lehet eljutni a vasúti pályaudvarról a buszpályaudvarra, tehát átlagosa hatpercenként megy oda busz... ja, a 13-asról, ami csúcsidőben félóránként jár, az óránként közlekedő 13A-ról, és a csúcsidőben közlekedő 13G-rőlés 13Y-ról nem is beszélve. Csúcsidőben nagyjából 3 percenként van lehetőséged buszpályaudvarra menő buszra szállni (a 13, 13A, 13G, 13Y, és a 44-es az út másik felén áll meg, ez 50 méter séta. Ott van árnyékot adó esőbeálló is).
Az intermodális csomópont kialakításának tervezése pedig folyamatban van. A csomópont a Vasvári Pál Gimnázium helyén lesz. Már az is megvan, hogy hova fog költözni a iskola. A közösségi közlekedés pedig fejlesztve lesz az elkövetkező években.
A nap elől pedig nyugodtan be lehet húzódni a peronoktól 3 méteres távolságban levő fák alá, ahol kb. három méterenként vannak padok vagy a peronoktól 10 méteres távolságra levő oszlopsor alá, esetleg a vasútállomás csarnokában is lehet várakozni, ami 20 méterre van a peronoktól.
Akadnak problémák, de közel sem olyan szintűek, mint ahogy te is lefested...

halaszist 2017.08.16. 10:54:09

@zolikam71: Nem éppen. Pont az a probléma, hogy a közlekedés az elmúlt 40 évben alig fejlődött valamit!

halaszist 2017.08.16. 10:56:03

@KissGecihuszár: Igen, a KNYKK egy nagy fos. Az Alba Volán is megért egy misét, de az legalább normálisan takarította és karbantartotta a buszokat. Nem volt ennyi késés és még az utastájékoztató rendszer is fejlődött. Amióta a KNYKK van, azóta semmi sem történt. A buszbeszerzés nem az ő érdemük, hanem a városé.

halaszist 2017.08.16. 10:58:36

@KissGecihuszár: 13, 13A, 13G, 13Y, 36, 37, 38, 43, 44. Az A, G, Y buszok viszonylag ritkán indulnak, de a többi vállalható. A 38-as kivételével mindegyik félóránként jár. És nem egyszerre indulnak az állomásról, tehát SOHA nem kell félórákat vagy háromnegyed órát várakozni. Nagy faszság az egész. A cikk írója vagy hülye, vagy direktbe hazudik.

halaszist 2017.08.16. 11:00:34

@halaszist: Azt lehagytam: nem csak 3 viszonylattal, hanem ezzel mind eljutsz a vasúti pályaudvarról a buszpályaudvarra Fehérvárott.