HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (1) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (2) autómentes nap (2) autótesztelés (2) autózás (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (9) BKK bérlet (1) BKV (9) botrány (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (4) Busz (7) busz (1) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (2) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízelbotrány (2) dugódíj (4) dugók (2) egészség (4) égetés (3) éghajlatváltozás (16) éghajlatvédelem (14) elektromosautó (3) elektromos autó (2) emisszió (1) energia (7) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (7) Fák védelme (10) fák védelme (6) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) gyalogos közlekedés (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (8) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (2) klíma (6) klímamenekültek (2) klímapolitika (1) klímaterv (1) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (11) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) közautó (3) közlekedés (24) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (28) levegőszennyezés (16) Levegő Munkacsoport (1) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (6) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (4) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (3) parkolás (3) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (4) roncsautók (2) sajtó (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (1) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (2) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (13) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (1) ultrafinom por (3) uniós támogatások (1) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villamos energia (1) villanyautó (2) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (1) zöldfelület (9) zöldövezet (2) zöldterület (9) zöld város (4) Címkefelhő

Villanyautó karácsonyra?

2016.10.24. 06:40 Levegő Munkacsoport

 

nissan_leaf_tarnok.jpg

Majd másfélezer villanyautó találhat gazdára év végéig úgy, hogy a vételárból egy-másfél millió forintot az adófizetők állnak. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a néhány hete megrendezett E-mobilitás fórumon a széndioxid-kibocsátás mérséklésének szándékával indokolta az intézkedést, ami azóta pályázatként meg is jelent. Dicséretes, gondolhatnánk, hogy aki villanyautót vesz, az ekkora támogatáshoz juthat, hiszen mennyivel tisztább lesz a levegő, ha dízel- helyett villanyautók járják az utcákat. Csakhogy minden egyes, ebből a támogatásból várhatóan megvett villanyautóra jut 2016-ban kilenc-tíz – többnyire lestrapált, visszatekert kilométerórás, vastagon füstölő – Nyugatról importált gépkocsi. Azok között pedig elvész az a néhány villanyautó.

Van néhány ötletem, hogyan lehetne ezt a kétmilliárdot – és a jövő évre beharangozott hármat – a levegő tisztítására hatékonyan elkölteni. Nem most találtam ki őket, van köztük, amit a Levegő Munkacsoport évek óta szorgalmaz.

Ott van mindjárt a szennyezésarányos útdíj. Mérni lehetne, hogy egy gépkocsi hány kilométert tesz meg egy hónapban, és aszerint, mennyire szennyezi a levegőt, kellene kifizettetni minden megtett kilométer után X forintot. Egy besorolhatatlanul régi autó tulajdonosa akár a tízszeresét-százszorosát is fizethetné annak, amit egy Euro 6 normájú gépkocsié. Gyorsan átalakulna a gépkocsiállomány, elkezdene nem nőni, hanem csökkenni az autók átlagéletkora, és így a fogyasztásuk és a szennyezőanyag-kibocsátásuk is.

Vagy ott vannak a traffipaxok, amelyek a gyorshajtóktól védenek minket. Fölszerelhető melléjük lézeres kipufogógáz-elemző készülék. A gyanúsan füstölő gépkocsi aztán a rendszám alapján berendelhető egy hatósági mérésre és hibaelhárításra.

Lehetne ösztönözni az önkormányzatokat egy kis támogatással arra, hogy jelöljenek ki alacsony kibocsátású övezeteket, ahova csak Euro 4, Euro 5 vagy Euro 6 gépkocsival szabad behajtani. Németországban sok város levegője ugrásszerűen javult attól, hogy ilyen zónákat alakítottak ki.

De ha már mindenképpen a villanymobilitás fellendítésére akarjuk költeni az adófizetők pénzét, van látványosabb akció, amivel sok ezer ember elismerését lehetne kivívni. Támogassa az állam a robbanómotoros robogók villanyrobogóra cserélését! Ha például ezer pizzafutár kap fejenként kétszázezer forintot, az is csak 200 millió, viszont ha ezer büdös, zajos robogó eltűnik az utcákról, az jócskán élhetőbbé teszi a várost, mint másfélezer villanyautó.

vamá

Megjegyzés: A Levegő Munkacsoport levele Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek a villanyautók vásárlásának támogatásáról itt olvasható

3 komment

Címkék: támogatás elektromos autó villanyautó

A bejegyzés trackback címe:

http://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr4011831389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

ergo 2016.10.24. 10:25:56

Teljesen mindegy, milyen intézkedést jelentett volna be Varga, ti úgyis megtalálnátok, az miért nem jó. Ha a robogókat cserélnék le, akkor azon sírnátok, hogy 50 köbcentiseket cserélnek le, pedig ott vannak az 1500 köbcentis füstölgők. Ha az övezetek kialakítását szorgalmaznák, akkor mutyira költött pénzről írnátok. H a trafipaxokat fejlesztenék kipufogóméréssel, akkor Pintért köpködnétek. UNCSIIIIII!

vamá 2016.10.24. 15:27:54

@ergo: Mindenkit nem lehet meggyőzni semmiről, és mindenről senkit sem lehet meggyőzni. De bízom benne, hogy vannak, és egyre többen, akik nem próbálnak ellentmondásokat belemagyarázni az ötleteinkbe, javaslatainkba, és ha véletlenül nem értenek velünk egyet valamiben, akkor lehet velük tárgyszerűen vitatkozni. Egyébként pedig én személy szerint leginkább a pizzarobogók leváltását szorgalmazom, mert szvsz azoknak a van a legnagyobb futásteljesítményük.

Vehicular cyclist 2016.10.26. 20:12:24

@vamá: futárrobogók is roncsimportból kerülnek be, azzal a különbséggel, hogy már új korukban is katasztrófális volt a károsanyag kibocsátásuk. Egyébként a használat módja miatt a legegyszerűbb ezeknél volna a legegyszerűbb megoldani az elektromos bicajjal való kiváltást, mert rövid utakat tesznek meg, és gyakran visszatérnek a bázisra. Ha nem bírná ki az akksi a munkanapot, akkor is megoldható napközben az akksicsere: míg az egyik használatban van, a másik töltődhet.

Akkor még azt is megbocsátanám, hogy a bringasávot használják. Így viszont kataszrófa: mérgezik a levegőt és "önvédelemből" hangos a motorjuk. Ezeket nem szabadna városba engedni.