HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 4-es metró (3) adó (1) adócsalás (1) áfa (1) akadálymentesítés (1) alacsony kibocsátású övezet (2) alacsony kibocsátású övezetek (2) alagút (1) atomenergia (1) autógyártók (1) autóipar (2) autókölcsönzés (1) autómegosztás (1) autómentes nap (2) autótesztelés (2) autózás (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (1) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (1) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) bioüzemanyag (1) BKK (9) BKK bérlet (1) BKV (9) botrány (1) Bubi (1) Budai Vár (2) Budapest (4) busz (1) Busz (7) buszmegálló (3) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (2) chemtrail (1) civil szervezet (2) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) DHL (1) dízelbotrány (2) dugódíj (4) dugók (2) egészség (4) égetés (3) éghajlatváltozás (11) éghajlatvédelem (10) elektromosautó (3) elektromos autó (2) emisszió (1) energia (6) energiagazdálkodás (3) építészet (4) épületek felújítása (6) épületfelújítás (5) eső (1) Etele út (1) EU (1) Európai Bíróság (1) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (1) fagyhalál (1) fahiány (1) fairtás (7) Fák védelme (10) fák védelme (6) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) füstköd (2) fűtés (4) fuvarozás (1) gépjárműimport (1) GrundKert (1) halálozás (3) használtautó (1) hatóságok (1) hol lakjak? (2) hulladék (1) Hungaroring (1) ideális lakóhely (2) IKV (1) intermodális (1) iskolakezdés (1) jogosítvány (1) kamion (4) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (8) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kerékpár (1) Kerékpáros áruszállítás (1) kerékpározás (1) klíma (6) klímamenekültek (2) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (2) környezetvédelem (11) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) közautó (2) közlekedés (24) közlekedéstervezés (13) Közösségi kert (1) közterület (1) Közút (1) lakótelepi lakás (1) leégett (1) légszennyezés (27) levegőszennyezés (15) Levegő Munkacsoport (1) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (2) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Márta (1) MÁV (3) megújulók (6) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (1) mérgek (1) mérőállomás (1) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) napelem (4) napenergia (1) napozás (1) négyes metró (4) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) óvoda (1) P+R parkoló (1) Paks (1) park (3) parkolás (3) petíció (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (2) PM2.5 (2) Pomáz (1) repülés (1) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (4) roncsautók (2) sajtó (1) Solymár (1) szanatórium (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (1) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (3) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogirtás (3) szúnyogírtás (2) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (1) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) társadalmi részvétel (2) telekocsi (1) térburkolat (1) tiszta levegő (2) tócsa (1) tömegközlekedés (13) TTIP (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzvész (1) ultrafinom por (3) Üröm (1) utastájékoztatás (2) Utastájékoztatás (2) útdíj (6) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) városi fák (3) városi kertek (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) villanyautó (2) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (1) zajszennyezés (1) zöldfelület (9) zöldövezet (2) zöldterület (9) zöld város (4) Címkefelhő

Drágám, a kocsi nem megy össze!

2015.06.09. 07:45 Levegő Munkacsoport

confusedguy.jpg

Bárhol legyen szó fizetős parkolás bevezetéséről, az autósok egyöntetűen tiltakoznak, hogy már megint velük szúrnak ki.

Egy kicsit elgondolkoztam ezen, és arra jutottam, hogy ez a kiszúrás, vagy ha tetszik, átverés, nem a fizetős parkolással kezdődik, hanem sokkal előbb. Valószínűleg a saját otthonunkban, még a tévé előtt. Mert mit látunk a reklámokban? A legújabb, legszebb, legkényelmesebb autót mindenféle érdekes helyszínen. A reklámautó egyszer hegyi úton kanyarog, máskor a sivatagot szeli át, amikor éppen nem egy kihalt városban suhan. A környezet változó, de a lényeg ugyanaz: a csodás autó legtöbbször egyedül van.

A valóság ennél egy kicsit bonyolultabb, vagy ha úgy tetszik, kevésbé ideális: csak Magyarországon több mint 3 millió személygépkocsi rója az utakat. Ebből Pest megyében és Budapesten együttvéve egymillió harmincezer. És innentől kezdve a kép már nem annyira idilli. Az autónak ugyanis van egy olyan tulajdonsága, amelyen semmilyen fejlesztéssel nem segíthetünk: sok helyet foglal el. A meghajtás változhat, a légszennyezése valamennyire csökkenthető, de egyvalamin nem lehet sokat változtatni, és ez az autó helyigénye.

Kanapé vásárláskor az első dolgunk megmérni, elfér-e majd a nappalinkban. Aki házi állatot szeretne, kétszer is átgondolja, van-e helye számára? Jó esetben egy akváriumot sem veszünk meg úgy, hogy ne néznénk ki előtte, hol tartjuk majd. És mi a helyzet az autóval? Átgondoljuk-e, mielőtt megvesszük, hol tároljuk majd? Vagy arra számítunk, hogy az utcánkban majd szorítanak nekünk helyet? De még nem értünk a meglepetések végére.

Az aranyhalat nem visszük vendégségbe, az autónkat viszont folyamatosan. Így nem csak otthon foglalja a helyet, hanem minden egyes úti célnál. Ha megérkezünk valahová, legalább 10 négyzetméterre lesz szükségünk, hogy a kocsinkat letegyük. Utcán kívül ennek a duplájára, mert a férőhelyhez el is kell jutni. Összehasonlításképpen: egy budapesti lakosra átlagosan 27 négyzetméter lakóterület jut.

Ha egyedül lennénk a világon, mindez nem lenne gond, ott tennénk le az autónkat, és akkor, amikor csak kedvünk tartja. A valóságban Budapesten több százezer embertársunk kocsijával kell osztoznunk a helyen. És itt kell, hogy tudatosuljon bennünk még egy tény: a város nem tágítható. A terület adott, és az autónknak szükséges 10-20 négyzetméter hirtelen nagyon sokká válik, ha több százezres szorzóban gondolkodunk.

Erre persze csak akkor jövünk rá, miután megvettük az autót. Hogy tudniillik az életünk parkolóhely-kereséssel telik. Mert az a tehetetlen városvezetés nem építtet elég parkolót, ugye? Nem: mert az európai városokat, és így egyetlen magyar várost sem autók tárolására tervezték, nincs erre hely. De lehetne, nem? Építhetnénk például P+R parkolókat, vagy mélygarázsokat, parkolóházakat? Ezt is érdemes egy picit végiggondolni. A parkolóépítésnél rögtön két kérdés merül fel. Az egyik: hová építkezzünk? Mint sokszor, a műholdas térkép segíthet. A feladat: fő útvonalak mentén szabad területeket keresni, tudván, hogy ötszáz autó parkolásához legalább egy hektár szükséges. Egy parkolóházhoz vagy mélygarázshoz pedig legalább egy háztömbnyi hely kell. Nem árt, ha a telkeknek nincsenek szomszédjai – ugye mi sem szeretnénk a kertünk végébe egy parkolóházat vagy nagyobb mélygarázst? De még nem értünk a nehézségek végére. A következő kérdés ugyanis a pénz. Miből építkeznénk? Ki állná a cechet? Egy kétszáz férőhelyes parkolóház építése fél milliárd forint, így egyetlen parkolóhelyre 2,5 millió forintot kellene költenünk. Ebbe az összegbe se a telekvásárlás, se a parkolóház üzemeltetésének költségét nem számoltuk bele. Miközben egész nap panaszkodunk, hogy az oktatásra, az idősekre, a betegekre az államnak nincs pénze, autótárolásra kellene a közösségnek költenie?

És most kanyarodjunk vissza a bevezetéshez. Az átverés nem a fizetős parkolással kezdődik, hanem akkor, amikor megvettük az autót, és senki nem mondta nekünk, hogy gondoljuk meg százszor, kell-e nekünk egy termék, amit nem tudunk majd hová tenni.

MJ

1 komment

Címkék: közlekedés parkolás útdíj

A bejegyzés trackback címe:

http://levegomunkacsoport.blog.hu/api/trackback/id/tr827526644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

foglalt ma már · http://www.ezpark.hu 2016.12.02. 21:56:25

Nagyszerű rávilágító megfogalmazás.
Már lehet találkozni olyan kívánalmakkal,
a nagyobb helyet elfoglaló behemót autók,
több parkolási díjat fizessenek.

Tokióban a saját autó nagyobb luxus, mint ahogy ezt Budapestről jelenleg el tudnánk képzelni.
A Luxus nem az autóhiánya, és parkolás fizetése miatt van.
A probléma az, hogy nincs elég parkolóhely, de szeretnének a parkolásért fizetni.

A személy, aki autót szeretne vásárolni, igazolnia kell hiteles tulajdonosi, vagy
tartós ingatlan bérlemény dokumentumokkal,
lakóhelyéhez 2 km távolságon belül birtokában van parkolóhely.

Tehát, ennyi egészségügyi séta a parkolóhelyre és vissza, nekik belefér.

Parkolóhelyről a tanúsítványt, rendszeresen meg kell hosszabbítani,
parkoló helyet igazolni, ellenkező esetben, az autót a belváros területéről el kell takarítani.
Minden egyes parkolóhely a helyi rendőrségen be van jegyezve.
Tokióban a parkolási díj egy órára magyar pénzben, 1600 Ft.
Ennek ellenére pezseg az autós városi élet,
Belvárosi parkolás a kiváltságosok joga.
Parkolási biznisz biztosan vonzza a Jakuzákat.

12 millió ember egy városban, a Japán főváros agglomerációval együtt 35 millió.
Kétszer is megfontolják a városi autózást.

youtu.be/UjkRCWToOZQ