HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 30 km/óra (2) 4-es metró (3) adó (5) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) akkumulátor (3) akkumulátorgyár (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (3) alagút (1) államháztartás (3) allergia (1) Andrássy út (1) Aquincumi híd (1) atomenergia (1) autógyártók (5) autóipar (5) autókölcsönzés (1) autómegosztás (6) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autópálya (2) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (2) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) biodiverzitás (1) bioüzemanyag (1) BKK (13) BKK bérlet (1) BKV (12) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (17) busz (2) Busz (7) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csatorna (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) demokratikus koalíció (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (17) dugók (6) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (43) éghajlatvédelem (41) elektromosautó (6) elektromos autó (9) élelmiszerbiztonság (1) emisszió (9) energia (21) energiagazdálkodás (6) építészet (5) épületek (1) épületek felújítása (9) épületfelújítás (8) erdők (1) Erzsébetváros (3) eső (2) Etele út (1) ETS2 (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (5) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (2) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (8) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (8) forgalomcsillaptás (1) forgalomgerjesztés (1) Franciaország (3) furgon (5) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (12) fuvarozás (4) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) Ghana (1) GINOP (1) GrundKert (1) gumiburkolat (1) gyalogos közlekedés (6) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hőség (5) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (3) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (2) iskolakezdés (1) játszóterek (1) jegy és bérlet (1) jogosítvány (1) Józsefváros (1) kamion (7) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (25) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kérdőív (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (2) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (2) kis autó (1) klíma (18) klímamenekültek (2) klímapolitika (8) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) kommentelők (1) kőolajimport (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (18) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (7) közlekedés (40) közlekedéstervezés (24) közoktatás (1) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (4) Közút (1) különadó (1) lakás (1) lakossági mérések (2) lakótelepi lakás (1) Lánchíd (2) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (55) levegőszennyezés (31) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) LISA autó (1) London (1) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (6) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) műfű (1) munkahelyi közlekedési terv (1) munkahelyi mobilitás (1) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) növényzet (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) örök vegyi anyagok (1) Oroszország (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (16) pedelek (1) petárda (1) petíció (1) PFAS (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) Putyin (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (17) robogók (2) roncsautók (4) sajtó (1) SASmob (1) sebességkorlátozás (2) segédmotoros kerékpár (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) Szeged (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (3) Személyszállítás (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (4) tanácsadó iroda (2) Tarlós István (2) Tarlós istván (1) tárolók (1) társadalmi részvétel (9) teherszállítás (10) telekocsi (2) térburkolat (1) termőföld (1) tiszta levegő (5) tócsa (1) tömegközlekedés (21) torna (1) trollok (1) TTIP (1) túlfogyasztás (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) Ukrajna (3) ultrafinom por (5) uniós támogatások (5) Üröm (1) utastájékoztatás (2) Utastájékoztatás (2) útdíj (14) útépítés (1) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag (3) üzemanyag-fogyasztás (8) üzemanyagadó (7) Valencia (1) válság (1) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) viteldíj (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (17) zöldövezet (3) zöldterület (16) zöld falak (1) zöld város (4) Címkefelhő

Kontraszt

2014.06.11. 15:23 Levegő Munkacsoport

Megújulóban van a budapesti utastájékoztatás, működik a Futár, talán rövidesen eljut a Budapesti Közlekedési Központ a lehetőségeinek a határáig. Annál nagyobb a kontraszt, ha az ember rászorul a MÁV utastájékoztatására. A Keleti még rendben van, de én a közelmúltban a Kelenföldi és a Székesfehérvári pályaudvaron találkoztam nehezen megoldható problémákkal. A kigyulladt mozdony említés nélkül hagyását Dunaújvárosban– mint egy 80 perces késés indoklásáét – már csak ráadásként említem. Nem bírták bemondani a bicskanyitogató „Kérjük utasaink türelmét és megértését” – legalább „beletörődést” kérnének – szöveg előtt, mi történt, pedig akinél volt simogatós telefon, simán meg tudta nézni az elvira.hu-n, mi van. Oda beírták, hogy tűz van, vagyis a bemondás nem titkolózásból maradt el, hanem vállvonogatásból: örüljön az utas, hogy megértést kérünk tőle.

Az indóházban

1.jpg

 

Az aluljáró lépcsője fölött

2.jpg

Na de mi történt Kelenföldön és Székesfehérvárott? Bár minden állomáson ott van – akár több példányban is – a sárga lepedő az induló vonatokkal a vágányokkal együtt, abban sosem lehet biztos az ember, hogy az a vonat valóban a kiírt vágányról indul. Ezért az óvatosabbak Kelenföldön sátrat vernek a tábla alatt, és csak akkor indulnak a vonathoz, ha már kiírták. Én is ezt szoktam tenni, de most azt kellett tapasztalnom, hogy a kiírás késik. Három-négy perccel az indulás előtt jelentek meg a vonatok a táblán, és volt, amikor még akkor sem. Így hát lementem a régi aluljáróba, ahol aztán végképp nem működtek a táblák a peronlépcsők aljában. Halált megvető bátorsággal fölmentem a hivatalos indulási peronra. Szerencsém volt, végül egyik nap a dunaújvárosi vonatra, másik nap a tapolcaira is a megszokott peronon lehetett fölszállni, igaz, az egyik a hármas helyett a négyes vágányra jött be. Hasonló állapotokkal találkoztam a minap Kőbánya-Kispesten. Ott ugyan már egy képernyő mutatja az induló vonatokat, de az én vonatom nem jelent meg rajta időben ahhoz, hogy el is lehessen érni. Pedig történetesen ott van a végállomása.

Székesfehérvár. Aki a Balaton északi partjára igyekszik, vagy onnan jön, és átszállós megoldást választott, az vagy ismeri a dörgést, vagy elveszett ember. Először is ki van mondva, hogy a csatlakozás nem vár. „Késett vonatod? Pech.” – ez a MÁV álláspontja. Szerencsére Budapest felé utazva bízni lehet abban, hogy a csatlakozás is késik. Annyira azért nem, hogy el lehessen menni a pénztárba gyorsvonati pótjegyért, de ez egy másik történet.

A 14:46-os Székesfehérvár–Déli személyvonat a sárga lepedő szerint a harmadik vágányról indul. Vasárnap, június kilencedikén a hatodikról indult, és lehet, hogy ezt bemondták, miután befutott a tapolcai vonat, de azt a hangost megérteni igencsak nehéz. Szerencsére volt idő elérni, mert természetesen késve indult.

Történetesen a tapolcai vonat egy piros motorvonat volt, amiben – elvben – működik egy hangosbemondó. Vajon miért nem jut senkinek eszébe a nagy MÁV Zrt.-nél, hogy ezt a lehetőséget kihasználva még jóval Fehérvár előtt értesítse – akár többszörösen is – az átszállni akarókat: a gyors, amire át lehet szállni, ennyi percet késik, és az X vágánynál lehet majd rá fölszállni, és a személyvonat is késik ennyi és ennyi percet, fölszállás az Y vágánynál. Minden technika rendelkezésére áll a személyzetnek, hogy tájékoztassa az utasokat. Talán ha az illetékes úr(hölgy) tudná, hogy a utastájékoztatás fontos eszköze az utasok megtartásának. Mint ahogyan az a USEmobility projekt anyagaiban is olvasható.

VaMá 

komment

Címkék: közlekedés tömegközlekedés utastájékoztatás MÁV Utastájékoztatás Vonattal balatonra

süti beállítások módosítása