HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 30 km/óra (2) 4-es metró (3) adó (6) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) akkumulátor (3) akkumulátorgyár (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (3) alagút (1) államháztartás (4) allergia (1) Andrássy út (1) Aquincumi híd (1) atomenergia (1) autógyártók (5) autóipar (5) autókölcsönzés (1) autómegosztás (6) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autópálya (2) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (2) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) biodiverzitás (1) bioüzemanyag (1) BKK (13) BKK bérlet (1) BKV (12) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (17) busz (2) Busz (7) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csatorna (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) demokratikus koalíció (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (17) dugók (6) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (43) éghajlatvédelem (41) elektromosautó (6) elektromos autó (9) élelmiszerbiztonság (1) emisszió (9) energia (21) energiagazdálkodás (6) építészet (5) épületek (1) épületek felújítása (9) épületfelújítás (8) erdők (1) Erzsébetváros (3) eső (2) Etele út (1) ETS2 (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) európai unió (2) Európai Unió (5) f (1) fagyhalál (1) fahiány (2) fairtás (9) fakivágás (1) fák védelme (8) Fák védelme (10) falevél (1) felújítás (2) Felújítás (1) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (8) forgalomcsillaptás (1) forgalomgerjesztés (1) Franciaország (3) furgon (5) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (12) fuvarozás (4) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) Ghana (1) GINOP (1) GrundKert (1) gumiburkolat (1) gyalogos közlekedés (6) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hőség (5) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (3) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (2) iskolakezdés (1) játszóterek (1) jegy és bérlet (1) jogosítvány (1) Józsefváros (1) kamion (7) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (25) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kérdőív (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (2) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (2) kis autó (1) klíma (18) klímamenekültek (2) klímapolitika (8) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) kommentelők (1) kőolajimport (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (18) környezetvédelmi adóreform (1) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (7) közlekedés (40) közlekedéstervezés (24) közoktatás (1) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (4) Közút (1) különadó (1) lakás (1) lakossági mérések (2) lakótelepi lakás (1) Lánchíd (2) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (55) levegőszennyezés (31) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) LISA autó (1) London (1) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (6) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) műfű (1) munkahelyi közlekedési terv (1) munkahelyi mobilitás (1) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) növényzet (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) örök vegyi anyagok (1) Oroszország (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (16) pedelek (1) petárda (1) petíció (1) PFAS (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) Putyin (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (17) robogók (2) roncsautók (4) sajtó (1) SASmob (1) sebességkorlátozás (2) segédmotoros kerékpár (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) Szeged (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (3) Személyszállítás (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (5) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (9) teherszállítás (10) telekocsi (2) térburkolat (1) termőföld (1) tiszta levegő (5) tócsa (1) tömegközlekedés (21) torna (1) trollok (1) TTIP (1) túlfogyasztás (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) Ukrajna (3) ultrafinom por (5) uniós támogatások (5) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (14) útépítés (1) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag (3) üzemanyag-fogyasztás (8) üzemanyagadó (7) Valencia (1) válság (1) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) viteldíj (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (17) zöldövezet (3) zöldterület (16) zöld falak (1) zöld város (4) Címkefelhő

Az Európai Parlament képviselőinek éghajlatvédelmi bizonyítványa

2014.05.07. 13:03 Levegő Munkacsoport

 european-parliament-parlamento-europa-1.jpgforrás: http://cdn.tempi.it

Korunkban az emberiséget fenyegető egyik legnagyobb veszély az éghajlatváltozás, a globális felmelegedés. Ha a jelenlegi tendencia folytatódik, Földünk egyre nagyobb területei válnak elviselhetetlenné az emberi élet számára. Ezért még akkor is minden lehetséges intézkedést meg kellene tenni az éghajlat védelmében, ha az átmenetileg komoly gazdasági nehézségeket okozna. Azonban éppen ennek ellenkezőjét mutatja számos ország gyakorlati tapasztalata és tanulmányok sora: az éghajlat védelmében hozott ésszerű intézkedések egyúttal versenyképesebb gazdaságot is eredményeznek!

Az éghajlat védelmében az Európai Unióban sokat tehetnek az országukon belüli intézkedésekkel is az egyes nemzetek kormányai, a legfontosabb jogszabályokat azonban uniós szinten hozzák. Ezért lényeges, hogy miként szavaznak az Európai Parlament (EP) képviselői. Vajon mindannyiunk egészségének védelmét, létfeltételeink biztosítását, gazdaságaink fellendülését tekintik fő feladatuknak, vagy pedig egyes visszahúzó, de rendkívül befolyásos ipari érdekcsoportoknak igyekeznek kedvezni? Bármit is mondanak erről az egyes képviselők, illetve pártok, a hozzáállásukat a Napnál világosabban mutatják szavazásaik.

Az Európai Éghajlatvédelmi Akcióhálózat (CAN Europe) annak alapján állított fel rangsort a képviselőkről és az egyes pártfrakciókról, hogy miként szavaztak az éghajlat védelmét érintő legfontosabb döntések során a 2009 és 2014 közötti ciklusban. A kimutatás szerint a zöldek és a szocialisták nagyon jól szerepeltek, s viszonylag jó eredményt értek el a liberálisok is, ugyanakkor a kereszténydemokraták többnyire az éghajlatvédelem ellen szavaztak. A konzervatív frakció és a szélsőjobb frakció (a „Szabadság és Demokrácia Európája”) pedig kimondottan klímagyilkosnak tekinthető.

Az Európai Parlament frakcióinak szavazási eredményei az éghajlatvédelmet érintő legfontosabb döntéseknél a 2009 és 2014 közötti ciklusban 
(100 = legjobb, 0 = legrosszabb; az egyes frakciók neve melletti szám azt mutatja, hogy az adott frakciónak hány tagja van az EP-ben)

chart.png
Az egyes frakciókon belül esetenként jelentős eltérések is tapasztalhatók. Így például a néppárti frakcióban belga, dán, francia és svéd képviselők is az átlagnál sokkal jobban, 70 százalékot meghaladóan teljesítettek.

A magyarok szavazatait vizsgálva, látható, hogy egyes képviselők a pártfrakciójuk átlagánál sokkal jobb teljesítményt nyújtottak, többen viszont jócskán lemaradtak attól, sőt közülük néhányan szintén az éghajlat (és a gazdaság) gyilkosai közé sorolhatók.

Az Európai Parlament magyar képviselőinek szavazási eredményei az éghajlatvédelmet érintő legfontosabb döntéseknél a 2009 és 2014 közötti ciklusban (100 = legjobb, 0 = legrosszabb)

2.png

Amint a fenti példák mutatják, a leadott szavazat nem feltétlenül függ attól, mely pártfrakcióhoz tartozik az érintett képviselő. A Levegő Munkacsoport az elkövetkező időszakban azért is fog dolgozni, hogy az EP összes magyar képviselője a legjobb kategóriába kerüljön az éghajlatvédelmi és egyéb környezetvédelmi döntések során leadott szavazataik alapján.

Ha hozzá szeretne szólni a bejegyzéshez, kattintson ide.

Lukács András

komment

Címkék: európai unió éghajlatváltozás éghajlatvédelem EU

süti beállítások módosítása