HTML

A Levegő Munkacsoport blogja

A Levegő Munkacsoport politikai pártoktól és gazdasági érdekektől mentes független társadalmi szervezet. Azért dolgozunk, hogy minden ember egészséges környezetben, emberhez méltó módon élhessen. Rendkívül fontosnak tartjuk és kiemelten törekszünk az állampolgári részvétel lehetőségeinek bővítésére, a nyilvánosság, a tájékoztatás és a tájékozódás szabadságának kiteljesítésére. Munkánk elismeréseként 2006-ban megkaptuk Az Év Civil Szervezete Díjat.

Címkék

1-es villamos (1) 10-es út (1) 30 km/óra (2) 4-es metró (3) adó (6) adócsalás (1) áfa (2) akadálymentesítés (1) akkumulátor (3) akkumulátorgyár (1) alacsony kibocsátású övezet (5) alacsony kibocsátású övezetek (3) alagút (1) államháztartás (4) allergia (1) Andrássy út (1) Aquincumi híd (1) atomenergia (1) autógyártók (5) autóipar (5) autókölcsönzés (1) autómegosztás (6) autómentes nap (4) autómentes övezet (1) autómentes város (1) autópálya (2) autótesztelés (4) autózás (4) avarégetés (2) bajor autógyártók (1) balaton (2) Balázs Mór-terv (1) baleset (2) Baross tér (1) bécsi önkormányzat (1) beépítés (2) belváros (3) benzinbefecskendezés (1) biodiverzitás (1) bioüzemanyag (1) BKK (13) BKK bérlet (1) BKV (12) botrány (1) Brüsszel (1) Bubi (1) Budai Vár (3) Budapest (17) Busz (7) busz (2) buszmegálló (4) buszsáv (3) carsharing (1) cégautó adó (4) chemtrail (1) civil szervezet (3) csapadékdíj (1) csatorna (1) csomagolás (1) Csonka János (1) Déli pályaudvar (1) deltametrin (3) demokrácia (1) demokratikus koalíció (1) DHL (1) dízel (4) dízelbotrány (3) dugódíj (17) dugók (6) Duna (1) edzés (1) egészség (11) égetés (3) éghajlatváltozás (43) éghajlatvédelem (41) elektromosautó (6) elektromos autó (9) élelmiszerbiztonság (1) emisszió (9) energia (21) energiagazdálkodás (6) építészet (5) épületek (1) épületek felújítása (9) épületfelújítás (8) erdők (1) Erzsébetváros (3) eső (2) Etele út (1) ETS2 (1) EU (2) Európai Bíróság (2) Európai Környezetvédelmi Ügynöksége (1) Európai Unió (5) európai unió (2) f (1) fagyhalál (1) fahiány (2) fairtás (9) fakivágás (1) Fák védelme (10) fák védelme (8) falevél (1) Felújítás (1) felújítás (2) fenntartható fejlődés (1) földgáz (1) forgalomcsillapítás (8) forgalomcsillaptás (1) forgalomgerjesztés (1) Franciaország (3) furgon (5) Fürjes Balázs (1) füstköd (4) fűtés (12) fuvarozás (4) Galvani híd (2) Gent (1) gépjárműimport (1) Ghana (1) GINOP (1) GrundKert (1) gumiburkolat (1) gyalogos közlekedés (6) hajó (1) hajók (1) halálozás (5) használtautó (1) hatóságok (1) hibrid autó (1) hol lakjak? (3) hőség (5) hulladék (2) hulladékégetés (4) Hungaroring (1) ideális lakóhely (3) IKV (1) intermodális (1) iskolába járás (2) iskolakezdés (1) játszóterek (1) jegy és bérlet (1) jogosítvány (1) Józsefváros (1) kamion (7) karbonadó (1) karbonosztalék (1) Karburátor (1) károsanyag-kibocsátás (25) Kékestető (1) Kelenföld (2) Keleti pályaudvar (1) kérdőív (1) kerékpár (2) Kerékpáros áruszállítás (2) kerékpározás (4) kibocsátáskereskedelem (2) kis autó (1) klíma (18) klímamenekültek (2) klímapolitika (8) klímaterv (3) klímatudósok (1) Kodály körönd (1) költség (1) költségvetés (1) kommentelők (1) kőolajimport (1) környezetbarát (1) környezeti állapot (4) környezetvédelem (18) környezetvédelmi adóreform (1) környezetvédelmi plakettek (1) környezetvédelmi újságíró (1) korom (3) koronavírus (4) korrupció (1) közautó (7) közlekedés (40) közlekedéstervezés (24) közoktatás (1) közösség (1) Közösségi kert (1) közterület (4) Közút (1) különadó (1) lakás (1) lakossági mérések (2) lakótelepi lakás (1) Lánchíd (2) leburkolás (1) leégett (1) légszennyezés (55) levegőszennyezés (31) Levegő Munkacsoport (2) Liget (2) Liget projekt (4) lignit (3) LISA autó (1) London (1) M2 metró (1) m3 (1) Margit sziget (1) Mátra (1) MÁV (3) megújulók (10) mélygarázs (1) menekültek (1) mérés (4) mérgek (1) mérőállomás (6) metrófelújítás (3) metró felújítás (3) műfű (1) munkahelyi közlekedési terv (1) munkahelyi mobilitás (1) múzeumnegyed (3) múzeumprojekt (3) Nagykörút (1) napelem (5) napenergia (1) napozás (1) negatív emissziók (1) négyes metró (4) Nehru part (1) növényzet (1) nyári programok (1) Nyugati pályaudvar (1) okos város (1) ökovezetés (1) oktatás (2) OLAF (1) Önellátó kert (1) önkéntes (1) Önkormányzati lapok (1) öntözés (1) önvezető autó (2) örök vegyi anyagok (1) Oroszország (1) óvoda (1) P+R parkoló (2) Paks (1) Párizs (1) Párizsi Megállapodás (2) park (4) parkolás (16) pedelek (1) petárda (1) petíció (1) PFAS (1) Pilis (1) Piliscsaba (1) Pilisvörösvár (1) Platán (1) PM10 (4) PM2.5 (3) pollen (1) Pomáz (1) Putyin (1) rakpart (1) repülés (2) repülőgépes permetezés (2) részecskeszennyezés (17) robogók (2) roncsautók (4) sajtó (1) SASmob (1) sebességkorlátozás (2) segédmotoros kerékpár (1) Semmelweis utca (1) Solymár (1) SUV (1) szállodahajók (1) szanatórium (1) Szeged (1) szegénység (2) Székesfehérvár (1) szelektív (1) személyautó (3) Személyszállítás (1) szemétégetés (2) szén-dioxid (16) szennyvíz (1) szennyvíztisztító (1) Szentendre (1) Sziget (1) szmog (4) szmogriadó (2) szúnyog (2) szúnyogírtás (2) szúnyogirtás (3) T&E (1) tájékoztatás (2) támogatás (5) tanácsadó iroda (2) Tarlós istván (1) Tarlós István (2) tárolók (1) társadalmi részvétel (9) teherszállítás (10) telekocsi (2) térburkolat (1) termőföld (1) tiszta levegő (5) tócsa (1) tömegközlekedés (21) torna (1) trollok (1) TTIP (1) túlfogyasztás (1) turizmus (1) tűzifa (1) tűzijáték (1) tűzvész (2) Ukrajna (3) ultrafinom por (5) uniós támogatások (5) Üröm (1) Utastájékoztatás (2) utastájékoztatás (2) útdíj (14) útépítés (1) úthibák (1) úttest hibák (1) UV (1) üzemanyag (3) üzemanyag-fogyasztás (8) üzemanyagadó (7) Valencia (1) válság (1) városi fák (3) városi kertek (1) városi terepjárók (1) Városliget (7) Városliget beépítése (3) vasút (2) vegyszerek (2) vezetők (1) VI. kerület (1) vidék (1) villamos energia (1) villanyautó (8) villanybusz (1) viteldíj (1) Volánbusz (1) Volkswagen (2) Vonattal balatonra (3) Vörösmarty tér (1) zaj (2) zajszennyezés (4) zöldfelület (17) zöldövezet (3) zöldterület (16) zöld falak (1) zöld város (4) Címkefelhő

Miért nem kell uniós pénzből új troli Budapestnek?

2014.04.26. 14:41 Levegő Munkacsoport

70-.jpg

Karinthy Frigyest juttatta eszünkbe a Közbeszerzési Döntőbizottság szó szerint megsemmisítő határozata a Budapesti Közlekedési Központ trolitenderéről. Ő a várható egyszerűsítésekről írta az  „Egyszerűsíteni a forgalmat” című humoreszkjében: „A villamoskerekeket leszedik, ehelyett a villamos padlójába lyukakat fúrnak.Ezekbe a lyukakba a közönség beleáll, egy e célra alkalmazott fogóba belekapaszkodik. Az áram így egyenesen a közönségbe megy bele, mely is az áram hatása alatt felvillanyozva, felemeli a kocsit, és megindul vele.”

Kis módosítással a felsővezeték nélküli trolira is alkalmazható az elgondolás, ha a közönség felvillanyozásában nem az áramra, hanem az áram hiányára számítunk. Ha ugyanis nem írhatja elő az ajánlatkérő – esetünkben a BKK – hogy ahol nincs felsővezeték, ott milyen energaforrása legyen a trolinak, akkor tulajdonképpen bármilyen meghajtású jármű szóbajöhet. Akár egy autóbusz is, ami simán elpöfög a felsővezeték alatt, sőt ott is, ahol az nincs. Ilyennek a szállítására pedig nyilvánvalóan minden autóbuszgyár tud referenciát hozni.

Tudnánk még furcsa érvelést idézni a Döntőbizottság opuszából, de nem tesszük, ez legyen a BKK dolga. A Döntőbizottságtól ugyanis a fonódó villamossal összefüggő járműtender ügyében általuk ajnározott Skoda végérvényes elbukása után éppen ez volt várható. Valószínű volt, hogy bárhogyan is írja ki a BKK a tendert, a Skoda mindenképpen beleköt – anélkül, hogy egy vasat is kifizetne a felhívásért, hiszen offshore cégként úgysem érdemes indulnia –, és az is, hogy a Döntőbizottság nekik ad majd igazat.

A Levegő Munkacsoport számára, akik 25 éve dolgozunk azért, hogy minél jobb legyen a budapesti tömegközlekedés, és minél kisebb a személygépkocsi-forgalom, valamint a közlekedési eredetű levegő- és zajszennyezés, Tarlós István és Horváth Csaba duettje okozott nagyobb fejtörést. Ha bármelyikük is fontosnak tartotta volna, hogy a 99 százalékos EU-támogatást biztosan el lehessen költeni, és hogy a főváros hozzájusson az új trolikhoz, akkor nem a BKK-t kezdték volna szídni. De azt kezdték, sőt személyes támadást indítottak Vitézy Dávid ellen. Nincs az a közszolgáltatás, amelyen ne lehetne fogást találni. A Levegő Munkacsoport is sok gondot lát a BKK működésében. Mégis, éppen ebben az esetben kifejezetten örülünk, hogy a BKK nem a levegőszennyező dízelgenerátort, hanem az akkumulátort vagy a kondenzátoros megoldást követelte meg a kiírásban. (Egyébként ez utóbbi felel meg az EU zöld közbeszerzésre vonatkozó előírásainak és az ezek alapján készült, a járműbeszerzésekről szóló hazai kormányrendeletnek.)

Örültünk volna annak is, ha a főpolgármester és várható MSZP-s kihívója úgy szólal meg ebben az ügyben, hogy a Döntőbizottsággal szemben a városlakók érdekeit, jogát védi a tiszta levegőre. Az elmúlt négy évben sok jó változás volt a főváros közlekedésében. Lehetett volna több is, de a forráshiány ellenére vannak új autóbuszok, nőtt a négyes-hatos villamos kapacitása, elkezdődött a fonódó villamos építése, nyíltak új autóbuszsávok, beindul a Futár is, pontosabban jönnek a buszok – reméljük, előbb-utóbb a villamosok is. Működik a Budapesti Közlekedési Központ, nincsenek körülötte korrupciós botrányok. Van javulás, és nem Vitézy Dávid, hanem az M4 feneketlen katlanja tehet arról, hogy túl sokáig tartott a hanyatlás, hogy nem jut elég pénz a gyorsítására. Ha pedig az őszi önkormányzati választásokon az lesz a fő kérdés, hogy köt-e a megválasztott városvezetés útilaput Vitézy Dávid talpára, bizony lesz ok inkább amellett szavazni, hogy maradjon csak a BKK élén, és folytassa, amit elkezdett.

Ha hozzá szeretnél szólni, akkor azt facebook oldalunkon a linkre kattintva megteheted:

https://www.facebook.com/levego/posts/874690305881860

komment

Címkék: közlekedés tömegközlekedés közlekedéstervezés BKV Busz BKK

süti beállítások módosítása